Toon posts:

[xHTML] Horizontale scrollbalk in Firefox verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag de horizontale scrollbalk in Firefox verwijderen, maar de verticale scrollbalk behouden als deze nodig is.

Weet iemand hoe dit moet? Ik heb de search gebruikt, maar kom alleen achter hoe je juist een horizontale scrollbalk aanzet.

Zo zet je scrollbalken uit in FF, maar ook de verticale:

html{
overflow: -moz-scrollbars-none
}

Overflow-x werkt alleen in IE.
html {
overflow-x: hidden;

}

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Cascading Stylesheet:
1
overflow: -moz-scrollbars-vertical;

Deze laat alleen de verticale zien :)

[ Voor 6% gewijzigd door Rickets op 14-11-2004 20:59 ]

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Verwijderd

Topicstarter
Snap ik, maar ik wil alleen de verticale scrollbalk als deze nodig is. Hoe moet ik het dan aanpakken?

Verwijderd

gewoon zorgen dat je content niet uitsteekt, in mijn firefox krijg ik zonder iets in m'n css alleen scrollbars als deze nodig zijn (voor de betreffende richting)

Verwijderd

Topicstarter
Als het goed is past het precies in het frame (qua breedte dan) alleen als de content in de hoogte groter wordt dan krijg ik die verticale scrollbar erbij. De tabel in dat frame kan niet kleiner omdat het dan niet meer aansluit op het bovenste frame.

Is er anders een manier om te detecteren of er een scrollbalk aan staat in Firefox? Dan kan je bijvoorbeeld dit doen:

<script>
if(scrollbar){
document.write "overflow: -moz-scrollbars-vertical";
}
</script>

Of is dit uberhaupt niet mogelijk (het document.write gedeelte)

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

code:
1
overflow: auto;

Verwijderd

heb je een voorbeeld van die pagina? want volgens mij moet je het toch echt gaan zoeken in de manier waarop je je pagina indeelt

Verwijderd

Topicstarter
De overflow: auto werkt niet bij
<style>
html {
overflow-x: hidden;
overflow: auto;
}
</style>

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 21:33 ]

Verwijderd

ok, dit maakt een hoop duidelijk
1) waarom frames?
2) waarom niet de scrollbalk helemaal rechts waar ie normaal zit (design kwestie? kan. Maar dat zou ik niet oplossen met frames, maar met een divje
3) je pagina is dus eigenlijk wel te breed als er een scrollbar in komt, wat je misschien kan overwegen is die donkere randen buiten je frame (div) te zetten en de inhoud van je div lekker te laten flowen (waarom al die tables). Dan komt wel de scrollbalk net naast die rechterrand aan de binnenkant. Of wil je dat ook niet ivm design (wel cool design overigens, jammer van dat Intel achtige logo)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 21:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik had het ook zonder frames kunnen oplossen, maar frames is een makkelijke oplossing inplaats van een div met overflow.
Hiervoor heb ik geen problemen gehad met horizontale scrollbalken in frames.

Is er echt geen javascript die kan detecteren of de scrollbalken aanstaan of niet aanstaan?

Die vergelijking met het Intel logo heb ik nog nooit gehoord :) Het lijkt er een beetje op :D

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 21:37 ]

Verwijderd

nja, het komt gewoon doordat je content breder is dan je pagina (frame) op dat moment.

Je kan wel wat met javascript, nl de hoogte van je viewport uitlezen en de hoogte van je hele document en die vergelijken

Weet even niet uit m'n hoofd welke properties dat waren, maar ik gok op window.innerHeight en document.contentHeight, maar dat kan ik helemaal mis hebben, ff zoeken dus ;)

edit: lijkt niet zo zeer op het intel logo, maar op die animaties naar het logo (met dat riedeltje) die ze in hun commercials gebruiken

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 21:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nou dan ga ik daar even naar zoeken. Als andere mensen misschien wel een optie hebben in HTML of CSS, graag posten O-)

Is het trouwens zo dat in FF 1.1 overflow-x komt?

Ok, nou ja ieder z'n smaak over het logo he, ik vind het juist een leuk effect en toen ik dat bedacht, dacht ik niet aan Intel :) Ik heb een AMD processor :P Maar in elk geval bedankt voor je oplossingen! Als ik er echt niet uitkom, ga ik dat proberen.

Verwijderd

Overflow-x werkt alleen in IE.
Blah

Verwijderd

Topicstarter
Anne, Is deze 'enhancement' nou opgenomen in 1.0? Want het werkt niet als ik het in Firefox bekijk. Ik snap niet helemaal wat ze bedoelen met "Status: RESOLVED"

Weet jij een andere oplossing?

http://annevankesteren.nl/archives/2004/09/overflow

Als ik dit probeerde:
<style>
:root{
overflow-x: hidden
}
</style>
dan werkt het niet?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 22:14 ]

Verwijderd

Ah Firefox 1.0. Nee helaas. Firefox 1.0 is volgens mij gebaseerd op 1.7, dit zit in 1.8.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nou ja dan moeten de Firefox gebruikers maar even wachten! Gaat zeker nog even duren voordat 1.1 uitkomt, nu de 1.0 net uit is? Zijn er data bekend?

Verwijderd

Eind februari, maart dacht ik. Het zou ook april, mei kunnen zijn. Ongeveer 4 tot 6 maanden.
Pagina: 1