Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[vodafone] contract voortijdig beindigen

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:22
Is het mogelijk om een Vodafone contract voortijdig te beëindigen? Ben nu 1,5 jaar abonnee en heb nog een half jaar te gaan. Ben benieuwd naar de mogelijkheden en de consequenties die er aan verbonden zijn.

[ Voor 52% gewijzigd door Roog1317 op 14-11-2004 20:53 ]

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:48
ja.

consequenties zijn: resterende maandbedragen betalen zonder dat je ervoor kunt bellen.

[ Voor 96% gewijzigd door Utopist op 14-11-2004 20:58 ]

• Plecky
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Volgens mij mag het officieel niet, maar misschien is er wat te regelen?
Art 5 lid 2: Tussentijdse beëindiging gedurende een Overeenkomst voor bepaalde tijd is slechts mogelijk bij overlijden van Contractant of in de omstandigheden genoemd in lid 7 en 8 van dit artikel, onverminderd de verplichtingen uit de Wet Koop op Afstand (art 7: 46a ev BW).

lid 7: Partijen kunnen een Overeenkomst te allen tijde ontbinden met behoud
van recht op vervangende schadevergoeding, indien de andere partij in de
nakoming van één of meer van de overeengekomen verplichtingen tekort
schiet, voor zover dit tekortschieten het ontbinden rechtvaardigt. Indien nakoming nog redelijkerwijs mogelijk moet worden geacht, zal een in gebreke
stelling moeten plaatsvinden.

lid 8: Ontbinding van een Overeenkomst tussen partijen is zonder in gebreke
stelling mogelijk in geval van faillissement, (voorlopige) surseance van betaling
of een verzoek tot schuldsanering, tenzij de curator of bewindvoerder kiest voor voortzetting van de Overeenkomst en daarbij onverwijld voldoende zekerheid
wordt gesteld overeenkomstig artikel 9. Bij beëindiging van iedere Overeenkomst
zijn alle vaste kosten van de resterende bepaalde tijd direct opeisbaar.
Bron: Vodafone algemene voorwaarden

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:22
OK, dus in een normale situatie (geen overlijden, faillissement, ed) kun je het contract afkopen door de resterende abonnementskosten te voldoen. Kortom, dat heeft geen zin dus.

Verwijderd

volgens mij kan je bij een 1jarig abbo na 9 maanden kosteloos opzeggen.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:53

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 12:00:
volgens mij kan je bij een 1jarig abbo na 9 maanden kosteloos opzeggen.
Ja, maar de laatste 3 maanden van je contract moet je dan wel gewoon 'uitzitten'. Je kunt je contract dan opzeggen, zodat NA het hele jaar je abbo stopgezet wordt.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10 09:42

r0b

Eh, en wat als je naar het buitenland verhuisd?
Dit heb ik destijds bij Vodafone aangekaart, en het antwoord hierop was dat ik daarom niet zou kunnen opzeggen.

Ik heb destijds aangegeven dat ik in principe wel over wil naar Vodafone DE ipv Vodafone NL.
Ook dit was niet mogelijk.

Maar is mijn redenatie nu zo gek, dat als Vodafone NL niet kan leveren in de plek waar ik (dan) woon, dat ik het contract op kan zeggen?

Ik ben namelijk geenszins van plan om - in Duitsland wonende - een Nederlandse GSM provider te gaan gebruiken.

Alleen de roaming-kosten doen me al sidderen.. :+

offtopic:
Ik heb op dit moment Vodafone 120. Met de oude voorwaarden van Maart 2004.

[ Voor 67% gewijzigd door r0b op 15-11-2004 19:05 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:59

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Tja, en da's toch de motivatie. In het buitenland kun je nog net zo goed van je abonnement gebruik maken, toegegeven, tig keer zo duur, maar het kan wel, en daarmee is voor hen de kous af.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10 09:42

r0b

Kippenijzer schreef op maandag 15 november 2004 @ 19:03:
Tja, en da's toch de motivatie. In het buitenland kun je nog net zo goed van je abonnement gebruik maken, toegegeven, tig keer zo duur, maar het kan wel, en daarmee is voor hen de kous af.
Maar niet via Vodafone NL.
Zo worden o.a. mijn 120 belminuten ook waardeloos.

Dus aan de ene kant leveren ze wel (want: ik kan bellen), maar aan de andere kant niet. (want: ik kan mijn belminuten niet gebruiken, al zou ik het willen).

[ot]Mijn laatste reddingsboei is downgraden naar het laagste Vodafone pakket dat mogelijk is. Dit kan gelukkig nog met mijn oude voorwaarden. (downgraden, that is.)

[ Voor 37% gewijzigd door r0b op 15-11-2004 19:06 ]

Pagina: 1