[chello] E-mail Informatieplicht verkeersgegevens

Pagina: 1
Acties:

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik heb vandaag van UPC Nederland deze e-mail gehad:
Geachte abonnee,Zoals u misschien weet, is enige tijd geleden de Telecommunicatiewet gewijzigd. Op grond van die wet moeten wij u informeren over de verschillende soorten verkeersgegevens die UPC verwerkt. UPC verwerkt deze gegevens om haar diensten te kunnen leveren, om te kunnen factureren en ook voor marktonderzoek en verkoopactiviteiten. Naast uw persoonsgegevens: naam/adres/woonplaats-gegevens, gaat het hier onder meer om de volgende soorten verkeersgegevens;

[..]

chello o.a.:
-identiteit aansluiting
-gebruikersnaam (user id)
-IP-adressen
-e-mailadres
-het gebruikte protocol
-begin- en eindtijd van de sessie
-type dienst, volume (aantal kilobytes)
Is dit normaal,doen meerdere providers dit ?
Er staat o.a , weet iemand waar ik het de rest van de gegeven die zei loggen kan vinden ? ( algemene voorwaarden staat het niet duidelijk in)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Vind het een rare e-mail:
- spelfouten
- ontbrekende interpunctie
- ontbrekende alinea's
- ontbrekende hoofdletters

Hadden zeker haast met sturen van de e-mail. Komt ie wel van UPC/Chello (zie header)?

[ Voor 14% gewijzigd door PcDealer op 15-11-2004 14:42 . Reden: edit ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Ybox
ik heb hem toch echt direct gekopieerd, dus die spel fouten jah ... upc.

Of die echt van upc komt dat weet ik zo niet.
Er zijn meer mensen die hem hebben gehad maar dat zegt niets, en de e-mail komt van iemand binnen het upc netwerk (kma01) ( ip zet ik hier maar niet neer..)
Heb zo niet 1 2 3 een vergelijkings e-mail of die het zelfde is.
Wat ook raar is dat z'n e-mail op zondag wordt verstuurd. :?

[ Voor 20% gewijzigd door Ybox op 14-11-2004 20:53 ]

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:04
Ik heb ook UPC/Chello, maar geen mail gehad. Lijkt mij spam.
Edit, overigens weet UPC/Chello alles al wat er gevraagt wordt.

[ Voor 36% gewijzigd door Spiller op 14-11-2004 21:17 ]

Ioniq 5 P45

Verwijderd

Ik zou Chello even bellen voor de zekerheid of dit idd hun mailtje is.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:25
Ik heb dat mailtje ook gehad en klopt waarschijnlijk wel gegeven de gewijzigde wetgeving.

Elke proviider moet nu verkeersgegevens loggen en opslaan.

Overigens heb ik wel eens een presentatie van een KPN-er bijgewoond hoe Internet taps werken en hoe de infrastructuur daar op aangepast is. O.a. filtering op devices in bridging mode zodat de devices die gebruikt worden voor de taps niet zichtbaar zijn, e.d.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Ga ff wat IP adressen uit de headers checken :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb dit mailtje ook gehad.
U kunt tegen de verwerking van verkeersgegevens, voorzover dit gebeurt voor marktonderzoek en verkoopactiviteiten, schriftelijk bezwaar aantekenen zoals bepaald in de algemene voorwaarden van UPC.
Dit zal dus wel niet betekenen dat ik bezwaar heb dat ze bijhouden hoeveel ik download?

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-01 09:57

Radjesh

hoi

Ik heb hem ook gehad :(

Niet

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Ik ook :(

Verwijderd

Check net ook m'n mailbox en inderdaad zoals verwacht lag er voor mij ook zo'n mailtje te wachten. Hoe langzaam en systematisch onze privacy met de dag minder wordt.

Echter kon ik eerst weer een honderdtal spam mailtjes weghalen, heeft er iemand een idee wanneer die honden nu eens eindelijk die spamfilter inschakelen, wordt er echt schijt ziek van... :(

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ontving het mailtje zojuist, dit komt zeker wél van UPC zelf aangezien ik het op het Chello adres ontving die verder bij niemand bekend is. Ik kreeg het tegelijkertijd met m'n final warning ivm de datalimiet :r
Het is een beetje misselijke manier om gebruik te maken van de nieuwe telecomminucatie wet, het komt over als een verkapte manier van het medelen dat je privacy wordt ingeleverd voor een paar centen. Ook opvallend is dat het momenteel nog niet verplicht is gegevens af te tappen en op te slaan, alhoewel dit niet lang meer duren zal :{.

Zie de Bits of Freedom website voor meer informatie over deze wet.

🌞🍃

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-02 19:40

Rum

Ik heb hem ook ontvangen! Dit terwijl ik aangegeven heb bij chello dat ik dergelijke mededelingen niet via email wens te ontvangen, omdat ik destijds het chello-adres niet gebruikte. Inmiddels gebruikt mijn vader het, vandaar dat ik deze mail nou ook lees (mijn vader stuurt deze info aan mij door).

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11-2025

LocalJoost

plaatje hieronder

Jep, ik heb hem ook gehad, begrijp hem alleen niet helemaal, ze zeggen alleen dat ze bepaalde gegevens naast NAW gegevens "verwerken".

Wat moet ik verstaan onder verwerken??? Betekend dit dan dat ze het aan derden geven??? Kortom niet een erg duidelijk mailtje!
en ook voor marktonderzoek en verkoopactiviteiten.
doorspelen aan derden dus?

[ Voor 18% gewijzigd door LocalJoost op 15-11-2004 10:10 ]

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 01:03
Zoals ik uit de mail lees wil UPC meer uit hun eigen belang gegevens verstrekken aan derden.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

U kunt tegen de verwerking van verkeersgegevens, voorzover dit gebeurt voor marktonderzoek en verkoopactiviteiten, schriftelijk bezwaar aantekenen zoals bepaald in de algemene voorwaarden van UPC. Deze algemene voorwaarden kunt u vinden op www.upc.nl.

Volgens mij helpt het geen drol als je bezwaar indient, die algemene voorwaarden van hun zitten zo strak dicht getimmerd, dat zelfs nico er niet meer tussen komt...

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02 16:23

Underworld

+1 Inzichtvol

raar mailtje, waarom doen ze dit niet via de post, ik zelf heb hem niet niet gehad
het lijkt mij een fake mail

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ach, denk maar zo, iedere provider houdt dit soort gegevens bij, alleen bij UPC komen ze er eerlijk voor uit (niet dat ik het verder zo'n goed bedrijf vind of zo). Best netjes dat ze het melden.

Anyway, ik heb hem ook gehad en denk wel dat het van hun afkomt

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Underworld schreef op maandag 15 november 2004 @ 14:32:
raar mailtje, waarom doen ze dit niet via de post, ik zelf heb hem niet niet gehad
het lijkt mij een fake mail
Noh dit mailtje is niet fake, heb hem ook gehad. En alleen UPC weet mijn chello email adres, en de plaatjes die ze in mailtje gebruiken (in elk mailtje wat ik van ze krijg) worden gehost op 1 of andere upc bak.

Dus weet wel vrij zeker dat dit niet fake is.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
rac-on schreef op maandag 15 november 2004 @ 14:38:
ach, denk maar zo, iedere provider houdt dit soort gegevens bij, alleen bij UPC komen ze er eerlijk voor uit (niet dat ik het verder zo'n goed bedrijf vind of zo). Best netjes dat ze het melden.

Anyway, ik heb hem ook gehad en denk wel dat het van hun afkomt
Zelf ben ik bezig met een overstap naar XS4ALL, deze stellen duidelijk dat zij de privacy van de gebruiker hoog in het vaandel heeft staan, ik mag hopen dat XS4ALL dus niet onder "iedere provider" valt. Voor de rest vrees ik dat je gelijkt hebt, als je het zo ziet is het inderdaad wel weer netjes van UPC, andere ISPs zetten het gewoon heel klein in de voorwaarden.

🌞🍃

• Ybox
DataBeest schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:14:
[...]

Zelf ben ik bezig met een overstap naar XS4ALL, deze stellen duidelijk dat zij de privacy van de gebruiker hoog in het vaandel heeft staan, ik mag hopen dat XS4ALL dus niet onder "iedere provider" valt. Voor de rest vrees ik dat je gelijkt hebt, als je het zo ziet is het inderdaad wel weer netjes van UPC, andere ISPs zetten het gewoon heel klein in de voorwaarden.
Kijk dat iedere provider gaat loggen omdat het moet van de wet O.K. maar ik vraag me af hoeveel andere provider dit ook door verkopen..

Wat tevens niet helemaal duidelijk is in het mailtje is wat ze precies gaan vast leggen,
chello O.A:
en dat zit me toch niet helemaal lekker..

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een reply gedaan op dat mailtje en kreeg die terug omdat het account 'info@upc.nl" niet zou bestaan!?

Mag je wel mailen vanaf een niet bestaand mailadres volgens de antispamwetgeving?

Verder kon ik op de hele site van upc die algemene voorwaarden niet vinden, terwijl het mailtje zegt dat die er op staan. Ook een adres om mijn bezwaar naar te sturen, ontbreekt op die site. Lijkt me niet correct.
Pagina: 1