[JavaScript] Raar probleem bij het draggen.

Pagina: 1
Acties:

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Goedesavonds,

ik was weer wat aan het knutselen voor m'n site en op een bepaald moment had ik besloten dat ik een draggable venster wilde maken. Nu leek me dat niet zo moeilijk, maar aangezien de offsetX/Y tags alleen in IE werken werd het toch wat moeilijker voor mijn beperkte JS kennis. Toen bedacht ik, dat de offset niks anders is dan de positie van de muis, nadat je de positie van het te bewegen object daarvanaf hebt geteld. Makkelijk genoeg dus.

Nu heb ik dat in script vorm gegoten, maar zitten er enkele vage bugs in die ik na veel knoeien er nog steeds niet uit heb gekregen.

www.arjanhouben.nl

De blauwe balk is dragbaar, de eerste keer gaat het goed (bijna dan) en de 2e keer gaat t helemaal mis.

Misschien dat jullie me verder kunnen helpen.

Alvast bedankt!

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

style.left en top zijn strings, dus daar moet je even de juiste waarde uit halen (parseInt)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 20:42 ]

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 20:41:
style.left en top zijn strings, dus daar moet je even de juiste waarde uit halen (parseInt)
opzich logisch, en heb ook het idee dat dit een gedeelte van m'n probleem oplost, maar volgens mij leest ie nu de waarde niet meer uit :?
code:
1
biasX = (mouseX - (parseInt(document.getElementById('titlebar').style.left)));

levert NaN op, terwijl het volgens mij toch gewoon mouseX - 100 op zou moeten leveren.

[edit]
woei, tis gefixt, er zat een slordigheidsfoutje in de code, jouw tip maakte het geheel werkend :) thanks

[ Voor 15% gewijzigd door Arjan op 14-11-2004 21:21 ]

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad