Toon posts:

kvm switch+bekabeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb misschien nog al een simpele vraag voor de meeste mensen. Ik ga een kvm switch kopen zodat ik mijn server en mijn werkpc tegelijk kan gebruiken op het zelfde beeld. Nu vraag ik me af of ik bij deze kvm switch:
http://catalog.belkin.com...ant_Id=&Product_Id=127628
Ook nog deze bekabeling moet hebben:
http://catalog.belkin.com...ant_Id=&Product_Id=127613

of is dit alleen maar verlengbekabeling voor de kabels die al aan de hardware zitten? Mijn eigen indruk is dat deze kabels vanaf de kvm switch naar de pc gaan, en dat de kabels van mijn monitor, keyboard rechtstreeks naar de kvm switch gaan. Ik denk dan ook dat ik vier maal deze kabels nodig heb voor die hele kvm switch om het mogelijk te maken dat er 4 pc op worden aangesloten. Ik weet het niet zeker, vandaar dit topic. Ik wil niet 100,- voor niets uit geven. ;)

Verwijderd

Je hebt inderdaad die extra kabels nodig.

Er vertrekt -zoals je zelf al aanhaalde- een bundel van die kabels van de KVM switch (output) naar elke PC die je er op wilt aansluiten (max 4 op de switch die je als voorbeeld gaf). De kabels van je monitor, keyboard en muis worden eveneens rechtstreeks op de KVM switch aangesloten (input).

De kabels op de link die je doorstuurde zijn USB kabels, er bestaan ook PS2 varianten hiervan. Afhankelijk van wat je voorkeur is kan je hier kiezen.

sidenote:
Persoonlijke ervaring met een Belkin Switch en de USB modellen van de kabels: het is moeilijk om via de USB kabels in het BIOS van de aangesloten toestellen te geraken. Vermoedelijk is dit omdat USB na BIOS geladen wordt tijdens de boot sequence. Wanneer ik op hetzelfde toestel PS2 kabels gebruik met dezelfde switch geraak ik zonder problemen in het BIOS menu.

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 20:47:
.....
sidenote:
Persoonlijke ervaring met een Belkin Switch en de USB modellen van de kabels: het is moeilijk om via de USB kabels in het BIOS van de aangesloten toestellen te geraken. Vermoedelijk is dit omdat USB na BIOS geladen wordt tijdens de boot sequence. Wanneer ik op hetzelfde toestel PS2 kabels gebruik met dezelfde switch geraak ik zonder problemen in het BIOS menu.
en als je nu een usb keyboard direct op dat systeem aansluit, heb je dit probleem dan ook?

Van klussen krijg je grijze haren

Verwijderd

Topicstarter
Mijn toetsenbord houd ik gewoon op ps2 en mijn muis ook. Het gaat alleen om dingen als bijvoorbeeld usb headset/usb scanner/usb stick. Dat soort apparatuur die ik eventueel wil delen.

Verwijderd

fenrir schreef op zondag 14 november 2004 @ 20:56:
[...]

en als je nu een usb keyboard direct op dat systeem aansluit, heb je dit probleem dan ook?
Nope - dit is trouwens de 'workaround' die ik momenteel gebruik.
Mijn toetsenbord houd ik gewoon op ps2 en mijn muis ook. Het gaat alleen om dingen als bijvoorbeeld usb headset/usb scanner/usb stick. Dat soort apparatuur die ik eventueel wil delen.
Ik meen dat die USB aansluiting enkel dient ter vervanging van een USB keyboard en muis - denk niet dat het zal lukken om andere USB devices zoals bvb je scanner te gaan delen.