Toon posts:

Quicknet adsl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers...

Vandaag en gisteren heb ik gepoogd om een doe het zelf installatie pakket te installeren van quicknet (ADSL)... alles leek goed te gaan... er zat een usb kabel bij en een (crossed) utp kabel... met de usb stond al in de handleiding het het waarschijnlijk niet zou werken onder windows xp :) beetje onprofessioneel maar goed dus wij in de auto een netwerk kaartje halen... de utp kabel aan gesloten en alle tcp ip instellingen op automatisch verkrijgen igesteld zoals in de handleiding... daar begon het al... alles stond juist ingesteld en geinstalleerd en infeite omdat je geen inbelnummer hebt zou het meteen moeten werken. alleen dat deed het niet... als ik naar de LAN verbinding keek zag ik dat er geen paketten heen en weer werden egstuurd tussen de netwerkkaart en modem. heb het ook met een niet crossed cable geprobeerd maar dan gingen de lampjes op modem en netwerkkaart niet branden dus dat was het zoiezo niet... heb ook een andere netwerk kaart geprobeerd maar ook dat deed ie niet... als ik bij status keek van de lan verbinding... en dan bij ip adres en dhcp enz. keek was alles leeg... als ik klikte op verbinding herstellen kreeg ik de foutmelding dat dat niet lukte... (logisch als er geen paketten heen en weer worden verstuurd) ook in command prompt met ipconfig was alles leeg en kon hij niks vernieuwen... (de modem verbinding met internet provider was inorde dus het probleem zit echt tussen de pc en de modem)

Ik ben teneinde raad en denk dat de (nieuwe) modem kapot is of een instelling niet goed staat... enige optie is nu nog een monteur bellen... en dan hopen dat het aan de modem ligt zodat we de monteurskosten niet hoeven te betalen....

Heeft iemand dit probleem ook gehad??? Of weet iemand hoe je dit het beste kunt oplossen? zo ja vertel me dan a.u.b. wat de boosdoener was...

Verwijderd

Topicstarter
Niemand heeft dit probleem eerder meegemaakt met quicknet? :(

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Die heeft niet zo zeer veel met quicknet te maken maar met een ADSL installatie eigenlijk.

Bel gewoon de helpdesk van je ISP, die moeten samen een aanstal standaard dingen kunnen nalopen om het probleem te vinden. Compleet 0 pakketen in of uit op de netwerk kaart is geen goed teken. Als er alleen uitgaand of inkomend pakketen zijn kan het helpen om de netwerk kaart even op 10Mbit-halfduplex te zetten.

Je legt nu een probleem voor hier wat echt nog overal kan zitten. Kan de modem zijn, kan de pc (installatie) zijn, de UTP kabel, de netwerk stuurprogramma's, een firewall, modem defect, netwerk kaart defect.

Modem instelling foutief, iets bij je ISP nog niet in orde, aansluiting tussen ISRA --> modem niet in orde. Etc etc etc etc.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-01 01:32
Als je werkelijk alles goed heb ingesteld bij het netwerk verbining, run dna eens in dos-promt ipconfig /all.

Krijg je een waslijst met zooi.
Als je DHCP een IP heeft is er infeite verbinding maar is het IP niet 'aangekomen'

Run dan Ipconfig /renew
mocht hij dan nóg niet werken, eventjes met Quicknet bellen.

Ik ben zelf bekend met hun en hun service is _/-\o_

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op zondag 14 november 2004 @ 21:34:
Die heeft niet zo zeer veel met quicknet te maken maar met een ADSL installatie eigenlijk.

Bel gewoon de helpdesk van je ISP, die moeten samen een aanstal standaard dingen kunnen nalopen om het probleem te vinden. Compleet 0 pakketen in of uit op de netwerk kaart is geen goed teken. Als er alleen uitgaand of inkomend pakketen zijn kan het helpen om de netwerk kaart even op 10Mbit-halfduplex te zetten.

Je legt nu een probleem voor hier wat echt nog overal kan zitten. Kan de modem zijn, kan de pc (installatie) zijn, de UTP kabel, de netwerk stuurprogramma's, een firewall, modem defect, netwerk kaart defect.

Modem instelling foutief, iets bij je ISP nog niet in orde, aansluiting tussen ISRA --> modem niet in orde. Etc etc etc etc.
Ja dat is waar... ik had wel het hele verhaal kunnen intypen maar dan zou het een heeel lang verhaal worden... ik heb al enkele malen met de helpdesk gebeld... ook daar komen ze er niet uit... al diverse malen netwerkaart correct opnieuw geinstalleerd... ook geprobeerd met een andere netwerkkaart. beide netwerkkaarten op 10mbit half duplex gezet (uiteraard niet bedie netwerkkaartn tegelijk erin gelaten)... niet crossed utp kabel geprobeerd. geen firewall aanwezig... ook de firewall van windows uit. verbinding tussen isp en modem inorde...

maar bjck, de meeste dingen die je aankaart had ik in 1e bericht al verduidelijkt :)

Verwijderd

Topicstarter
Silent Hunter schreef op zondag 14 november 2004 @ 21:38:
Als je werkelijk alles goed heb ingesteld bij het netwerk verbining, run dna eens in dos-promt ipconfig /all.

Krijg je een waslijst met zooi.
Als je DHCP een IP heeft is er infeite verbinding maar is het IP niet 'aangekomen'

Run dan Ipconfig /renew
mocht hij dan nóg niet werken, eventjes met Quicknet bellen.

Ik ben zelf bekend met hun en hun service is _/-\o_
ook dat stond in het 1e bericht... heb verbinding via windows hersteld en ook via dos gedaan maar krijg bij beide de melding dat de renew mislukt is... wat mij eigenlijk alleen vertelt dat het aan de utp kabel of aan de modem kan liggen. (misschien connectortje in utp kabel niet lekker???) maar heb helaas geen 2e crossed utp kabel.

Verwijderd

Topicstarter
opzich is hun service wel heel goed... de meeste mensen die ik aan de lijn had wisten wel heel veel... maar helaas net zoveel als ik... en kwamen ze ook niet verder. alleen konden ze checken of de verbinding tussen modem en isp inorde was en dat was hij.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 21:47:
opzich is hun service wel heel goed... de meeste mensen die ik aan de lijn had wisten wel heel veel... maar helaas net zoveel als ik... en kwamen ze ook niet verder. alleen konden ze checken of de verbinding tussen modem en isp inorde was en dat was hij.
Hoe kunnen ze dat nu met 100% zekerheid zeggen? Of kregen ze een pingreply van je externe IP adres? Dan zou je een modem hebben dat als router is ingesteld, alleen dan kunnen ze met 100% zekerheid zeggen dat "de verbinding tussen modem & ISP in orde is".

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:12

Bjk

Ik had hetzelfde probleem als ik de kabel rechtstreeks op de pc aansloot, maar zodra ik hem op mijn router deed, en de pc weer op me router deed hij het perfect. Wat het euvel is weet ik niet, als jij er nog achter komt hoor ik het graag.

Ik denk dat jij 1 pc hebt aangezien ik je niet over een router heb horen praten. Hopelijk vind je de oplossing snel!

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op zondag 14 november 2004 @ 22:03:
[...]

Hoe kunnen ze dat nu met 100% zekerheid zeggen? Of kregen ze een pingreply van je externe IP adres? Dan zou je een modem hebben dat als router is ingesteld, alleen dan kunnen ze met 100% zekerheid zeggen dat "de verbinding tussen modem & ISP in orde is".
De ADSL modem maakt geen gebruik van een inbelnummer via je pc maar maakt rechtstreeks verbinding met de ISP.... daarom weet ik ook zeker dat het probleem tussen de modem en de pc zit want het lampje van de adsl verbinding brandt gewoon op de modem. De modem meld zich dus aan bij de ISP en op die manier kunnen ze zien dat hij wel verbonden is.

Donderdag komt er een monteur... morgen ga ik nog even xp opnieuw installeren.... misschien dat xp steeds foutieve netwerk/tcp-ip drivers gebruikt... (lijkt me sterk met 2 verschillende netwerkkaarten en diens software en eigen drivers van xp maarja je weet maar nooit)

En nee ik gebruik inderdaad geen router...

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om je pc een vast ip te geven in dezelfde range als het netwerk ip van de modem? Daarna kan je inloggen op de modem, en controleren of de modem een wan ip heeft gekregen of niet. Als de modem geen wan ip heeft gekregen, dan krijg jij ook geen ip toegewezen (of je moet hem in router mode zetten en dhcp aanzetten, wat ik heb gedaan)

Verwijderd

Topicstarter
Nou jongens ik ben eruit....

Heb vandaag windows xp helemaal opnieuw geinstalleerd als laatste poging om het nog zelf op te lossen en het is gelukt... bij het installeren van xp voorheen zat er geen netwerkkaart in het moederbord geprikt en heeft xp daarom daarna geen goeie drivers gehad... welke netwerkkaart ik ook installeerde met diens drivers... het had geen zin...

Goed... xp dus opnieuw geinstalleerd en onder de installatie zag ik dat de ACT(ivity) lamp ging oplichten van de modem en toen wist ik dat het goed zat.... na de installatie nog getest en het werkte dus heb toen de monteur afgebeld. Scheelt weer 69 euro :) Met die 69 zou ik me toch wel genaaid voelen :) whahaha

Kreeg alleen toen een probleem met lsass.exe van windows... elke 5 min ongeveer gaf de pc een melding dat er een fout was opgetreden in lsass.exe en dat de pc over 60 sec. opnieuw ging opstarten... Heb er toen een windows update overheen gegooid via internet en dat ging prima daarna! alle security updates gedraaid enz... (Die oplossing heb ik via GOT gevonden... waar zo'n database allemaal wel niet handig voor is he? :) )
Pagina: 1