Beste tweakers...
Vandaag en gisteren heb ik gepoogd om een doe het zelf installatie pakket te installeren van quicknet (ADSL)... alles leek goed te gaan... er zat een usb kabel bij en een (crossed) utp kabel... met de usb stond al in de handleiding het het waarschijnlijk niet zou werken onder windows xp
beetje onprofessioneel maar goed dus wij in de auto een netwerk kaartje halen... de utp kabel aan gesloten en alle tcp ip instellingen op automatisch verkrijgen igesteld zoals in de handleiding... daar begon het al... alles stond juist ingesteld en geinstalleerd en infeite omdat je geen inbelnummer hebt zou het meteen moeten werken. alleen dat deed het niet... als ik naar de LAN verbinding keek zag ik dat er geen paketten heen en weer werden egstuurd tussen de netwerkkaart en modem. heb het ook met een niet crossed cable geprobeerd maar dan gingen de lampjes op modem en netwerkkaart niet branden dus dat was het zoiezo niet... heb ook een andere netwerk kaart geprobeerd maar ook dat deed ie niet... als ik bij status keek van de lan verbinding... en dan bij ip adres en dhcp enz. keek was alles leeg... als ik klikte op verbinding herstellen kreeg ik de foutmelding dat dat niet lukte... (logisch als er geen paketten heen en weer worden verstuurd) ook in command prompt met ipconfig was alles leeg en kon hij niks vernieuwen... (de modem verbinding met internet provider was inorde dus het probleem zit echt tussen de pc en de modem)
Ik ben teneinde raad en denk dat de (nieuwe) modem kapot is of een instelling niet goed staat... enige optie is nu nog een monteur bellen... en dan hopen dat het aan de modem ligt zodat we de monteurskosten niet hoeven te betalen....
Heeft iemand dit probleem ook gehad??? Of weet iemand hoe je dit het beste kunt oplossen? zo ja vertel me dan a.u.b. wat de boosdoener was...
Vandaag en gisteren heb ik gepoogd om een doe het zelf installatie pakket te installeren van quicknet (ADSL)... alles leek goed te gaan... er zat een usb kabel bij en een (crossed) utp kabel... met de usb stond al in de handleiding het het waarschijnlijk niet zou werken onder windows xp
Ik ben teneinde raad en denk dat de (nieuwe) modem kapot is of een instelling niet goed staat... enige optie is nu nog een monteur bellen... en dan hopen dat het aan de modem ligt zodat we de monteurskosten niet hoeven te betalen....
Heeft iemand dit probleem ook gehad??? Of weet iemand hoe je dit het beste kunt oplossen? zo ja vertel me dan a.u.b. wat de boosdoener was...