[php] Hoe afstand bepalen tussen twee postcodes?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.397 views sinds 30-01-2008

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 10:39
Hoi,

in mijn zoekformulier http://www.easybid.nl/zoe...g=3&prijs_van=&prijs_tot=
zoeken op postcode. Nu heb ik alle postcodes van Belgie en Nederland in MySQL database getopt. Stel er zoekt iemand op postcode 5500 met een straal van 20 km in nederland.

Welke grens moet ik dan trekken bij de postcodes? BVB: postcodes 5500 met 20km als straal is dit dan bvb alles postcodes tussen 5450 en 5500?

Heeft daariemand ervaring mee?

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:40
Er zit geen direct verband tussen postcode en afstand.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

* RaZ sluit zich aan bij Johhny Goodbye.

Er is idd geen logisch verband tussen de kilometers en de postcodes.

Ey!! Macarena \o/

• pjotrk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-07-2025
Dan zou je tenminste iets van een postcode bestand moeten hebben als:
http://www.postcode.nl/index.php?PageID=57

Alleen is dat nogal prijzig, misschien dat je met een beetje googlen ook goedkopere postcodebestanden kan vinden, of misschien tool/api's/pagina's die de afstand kunnen berekenen, die je hiervoor kan gebruiken.

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-05 23:44
//LOL: Gewoon net zo doen als in de duyvis reclame. Wat oma's inhuren... :D

Sorry voor mijn melige gedrag, maar dat mag toch wel op z'n tijd?

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 00:34

alienfruit

the alien you never expected

GIS DATA gekoppeld aan een postcode tabel, dat moet het wel doen denk ik. Alleen beidde is niet echt goedkoop. Maar goed als je eenmaal gis data hebt, kun je meteen je eigen routeplanner maken ofzo ;)

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Met de onderstaande postcode-database met coordinaten kun je een goede schatting maken van afstanden. Let op dat er wel een paar foutjes in de coordinaten zitten, maar dat heb je met gratis dingen :)

Pas op: 1 graad verschil in de hoogte is in Nederland niet dezelfde afstand als een graad verschil in de breedte... ik gebruik zelf Private Const verh_xy_coordinaten As Double = 1.62 maar dat is een benadering omdat in het noorden des lands andere verhoudingen gelden dan in het zuiden, dit alles door de kromming van de aarde...

http://lcg-www.uia.ac.be/~erikt/.Henk/welcome.html

Leuk dus voor je website-met-waar-ligt-de-dichtstbijzijnde-winkel-mogelijkheid, maar voor professionele dingen vooral door de (enkele) foutjes niet helemaal goed toepasbaar.

[ Voor 1% gewijzigd door Kuhlie op 14-11-2004 21:44 . Reden: typfoutje ]

Verwijderd

Verwijderd

Enige kans dat je die MySQL database wil delen? Die van Belgie heb ik zelf gemaakt omdat iedere gemeente met bijhorende postcode simpelweg als excel bestand te downloaden valt vanaf de post website: www.depost.be

Voor nederland is dat helaas niet zo. En op google vond ik alleen commerciele aanbieders van GIS data. Wat ik zoek is simpel gemeente/provincie/postcode.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Nogal pointless topic.... alsof er een 2-dimensionale meetbare grootheid kan spreken uit een 1-dimensionale administratieve eenheid 8)7 Afgezien daarvan heb je de search niet gebruikt, want dan had je [rml][ Alg] Postcode relaties[/rml] gevonden. Om die reden gaat dit topic op slot.

En T-mo-T: we houden de serieuze fora graag serieus, en zouden het op prijs stellen als jij dat ook deed ;)

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.