Toon posts:

Probleem opstarten pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groot probleem mte mijn pc. Toen ik gisterennamiddag op de pc zat, viel die plots uit. Ik kreeg de pc niet meer aan. Ik heb de pc volledig gedemonteerd en terug gemonteerd, maar het probleem was niet opgelost. Ik zie geen andere mogelijkheden om dit probleem op te lossen. Ik veronderstel dat mijn moederbord het begeven heeft.

Als ik de powerknop indruk, dan gaan de lichtjes van mijn D-Bracket heel eventjes aan, en direct daarna terug uit. Ook mijn ventilator van de processor geeft een klein kikje, meer niet. Ik heb alles ook getest met mijn voltmeter, en alles is verbonden met elkaar. Mssn is het een of andere veiligheid waarvan ik niks weet.

Ook heb ik het moederbord eens uit de kast gehaald om het eens te testen op een kussen met de videokaart en de rams erin, maar dit gaf hetzelfde resultaat. Hoe kan ik weten of mijn moederbord de geest gegeven heeft??? Kun je dit op een of andere manier testen.

Specs:
AMD Athlon 2600+
Maxtor 80 gig 8mb Cache
WD 160 gig 8mb Cache
mobo MSI K7N2 Delta-L
2 x 512 MB Apacher pc 3200
MSI N-Vidia Geforce FX 5600
Pioneer DVD-r CD-RW
Acer 52 speed
Windows XP Professional

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 19:36:
Toen ik gisterennamiddag op de pc zat, viel die plots uit.
Je moet er ook niet op gaan zitten, vinden ze niet leuk :+

Maar goed, wat je kunt proberen is even de stekker uit de voeding te halen en vervolgens de aan/uitknop even 20 sec ingedrukt te houden. Als de voeding evt in een beveiliging is geslagen (wat sommige wel eens willen doen) zou die weer gewoon moeten werken.
Probeer daarnaast het geval eens op een geaard stopcontact aan te sluiten om het probleem van slechte aarde uit te sluiten (als het ding nog niet geaard was aangesloten).

Verwijderd

Topicstarter
[quoteMaar goed, wat je kunt proberen is even de stekker uit de voeding te halen en vervolgens de aan/uitknop even 20 sec ingedrukt te houden. Als de voeding evt in een beveiliging is geslagen (wat sommige wel eens willen doen) zou die weer gewoon moeten werken.
Probeer daarnaast het geval eens op een geaard stopcontact aan te sluiten om het probleem van slechte aarde uit te sluiten (als het ding nog niet geaard was aangesloten).[/quote]

Ik heb dit geprobeert en is nog altijds hetzelfde. Ik heb ook eens een andere voeding aangesloten, en het probleem blijft hetzelfde. Nog andere mogelijkheden???

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan zou ik bijna denken dat je moederbord gewoon de beste tijd gehad heeft en nu verder als behang door het leven kan gaan :+

Verwijderd

Topicstarter
Das wel klote. Het mobo is nog maar 1 jaartje oud. Zo rap kan dit toch niet versleten zijn???

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 20:16:
Das wel klote. Het mobo is nog maar 1 jaartje oud. Zo rap kan dit toch niet versleten zijn???
Tja, soms willen mobos wel eens in zeer korte tijd ermee kappen (net als alle electrische apparatuur). Als het ding pas 1 jaar oud is zou je nog garantie kunnen claimen.

Verwijderd

Topicstarter
Juist buiten garantie. 2 maand te laat. Weet er soms nog iemand anders een oplossing voor mijn probleem???

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Test hem (zo mogelijk) es met een ander mobo... :+

Wat was je met de pc aan het doen toen ie uitviel?
Pagina: 1