Wat te kopen? (mobo en processor)

Pagina: 1
Acties:

• OwDeeBee
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-03-2021
Sorry hoor, het zoveelste topic van iemand die niet zo goed kan beslissen...

Ik heb hier een hercules 3dprophet gts II pro met dus die 64 mb ddr, nu heb ik het gevoel dat mij pIII 450 hem een beetje tekort doet... ik wil dus upgraden, mijn mobo is daar niet geschikt voor dus dat wordt een nieuwe kopen.

Nu wil het geval dat ik mijn oude kaart de hercules 3dprophet ddr dvi niet meer terug krijg van een internetzaakje (dwz zij krijgen hem ook niet meer van guillemot) ik mag dus of iets uitzoeken voor de aanschafwaarde van die kaart (zo'n 750 piekies) of ik krijg geld terug, maar dan tegen de laatste prijs waarop zij die kaart verkochten (veel lager dus).

Zo nu weten jullie ongeveer de bedoeling, ik kan natuurlijk altijd geld bijleggen, maar als het niet hoeft... alleen maar beter... wat heb ik nodig? in principe een nieuw mobo en een nieuwe processor, de rest heb ik al of kan ik regelen, maarja welke dus:? ik zat zelf iig aan een processor van amd te denken, maarja een athlon of een duron en dan wat voor mobo moet ik daarbij nemen... overklokken moet natuurlijk mogelijk zijn >:)

ik heb nog zo'n 256 pc133 liggen die erin kan, enkele cheetah's die ik overzet dat zit allemaal wel goed, hij komt in mijn aopen hq08 waar nog genoeg koelers inzitten, dat zit wel snor.

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 23:09
AMD Thunderbird AMD Athlon Thunderbird 1100 Mhz, SocketA, 799.00
Abit KT7, SocketA, VIA-KT133, f409.00

Moet je dus eigenlijk alleen het moederboard kopen a 409 pieken.. en dan kan ej er weer een tijdje tegenaan. De prijzen komen van infomormatique vandaan.

| I've got permission to color outside the lines |

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 23:09
Overklocken is altijd mogelijk met een Abit. Je kunt natuurlijk ook voor een raid gaan maar dat kost weer meer pegels..

www.informatique.nl

| I've got permission to color outside the lines |

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-08 20:26
Gewoon een Duron 600 of 700 (genoeg marge op lekker te oc-en :) ) op een Abit KT7, ASUS A7V of MSI KT7Pro2. Voorkeur van mobo: Abit, Asus, MSI. Overigens alle 3 zeer goede mobo's.

Abit is natuurlijk topper vanwege RAID (mits je dat gebruikt).

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Doe maar weer het standaard antwoord: A7V met duron 700 of een A7V met tbird 800...

Dan ben je klaar..

Duron + A7V kost +/- 650
T-bird 800 + A7V kost +/- 940

veel suc6...

• OwDeeBee
heb net van iemand anders ook al het advies gekregen de MSI K7T Pro2(a) te kopen met een tbird 850, kom ik op iets van 349+419= 770

leg anders nog ff uit waarom ik een tbird boven een duron moet kiezen... of andersom???

en met welke proccesor (duron of tbird, en hoeveel mhz) haal ik de hoogste snelheid, overklokt en alles?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

De Duron zijn ietjes beter over te klokken, omdat ze standaard minder voltage nodig hebbe en dus wat minder warm zijn worden.

Ook zijn de Duron en de Thunderbird bijna even snel, het verschil zit hem alleen in de groter L2 cache bij de Thunderbird (256 tegenover 64 bij de Duron).

Ik ben er nog steeds niet achter waarom ik een thunderbird heb gekocht, want weet niet welke programma's intensief gebruik maken van de L2 cahce.

Moederborden=> Asus A7V, Abit KT7 of de MSI K7T pro 2.

Allemaal een goede keus.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

alle progs maken gebruik van l2 cache.

• OwDeeBee
tbird it is dus...

maar welke is het best te overklokken?

• dajuan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-08 10:35
ik zou als mobo de asus a7v nemen. ik heb in reviews met de asus a7v en de abit kt7 gezien dat de asus a7v iets stabieler is dan de abit kt7.
prijs: f 455,-

en als processor: -duron 800 = f 258,-
-thundervogel 700 = f 325,-

dus zou ik voor de duron 800 gaan en hou je nog ietsje geld over.

de prijzen heb ik allemaal uit de prijswatch :D:D:D

• dajuan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-08 10:35
ik heb zelf de asus a7v met de amd thundervogel 1 gHz

maar jij wil ongeveer 750 piek uitgeven, dan zou ik toch de duron nemen.

ietsje beter over te clocken en standaard meet mHz voor bijna dezelfde prijs
Pagina: 1