Tv-out op Dell : grijs beeld

Pagina: 1
Acties:

• ejwagenvoort
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-02 13:37
Helaas, mijn tv-out werkt slecht. Het beeld is slechts in zwart wit.

Mijn systeem: Dell Inspirion 510M met s-video out. Met dockingstation.
Kabel met een s-video ingang, audi ingang en scart uitgang. Deze werkt normaal, mijn vorige pc prima beeld in kleur.

Wat ik allemaal gedaan heb:
- Ik heb de faq doorgelezen en alles daaruit geprobeerd.
- Andere topics doorgelezen
- Pal ( B ) ingesteld, rest ook geprobeerd.
- Alle apperatuur uit en aan gezet met of zonder kabel in welke combinatie dan ook.
- Een hele lading drivers van intel geprobeerd van de oudste tot de nieuwste.
- Alles zonder/met dockingstation geprobeerd.
- Een videorecorder tussen tv en pc geprobeerd.
- Alle resoluties die de kaart aankan geprobeerd.
- Alleen output op tv geprobeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door ejwagenvoort op 14-11-2004 19:06 ]

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Wat voor een tv heb je? Ik heb het namelijk ook eens gehad en dat kwam omdat mijn tv er niet mee overweg kon.

Edit: sorry....ik had even niet goed gelezen dat het bij je vorige pc wel werkte. |:(

[ Voor 30% gewijzigd door zimbab op 14-11-2004 19:09 ]

• ejwagenvoort
Ik heb een ouderwetse tv van Philps die wel de tv-out via dezelfde kabel van mijn shuttle aankan. Daarnaast heb ik hem ook via mijn nieuwe videorecorder geprobeerd en ook nog op een moderne breedbeeld tv van zowel sony als JFC. Op allen bleef het beeld zwart/wit.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:03

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

smerik100 schreef op zondag 14 november 2004 @ 19:11:
Ik heb een ouderwetse tv van Philps die wel de tv-out via dezelfde kabel van mijn shuttle aankan. Daarnaast heb ik hem ook via mijn nieuwe videorecorder geprobeerd en ook nog op een moderne breedbeeld tv van zowel sony als JFC. Op allen bleef het beeld zwart/wit.
Ik heb dat probleem ook gehad, en als volgt opgelost:

Je gebruikt normaal SVHS en Jack op beeld en geluid naar je tv door te voeren. Probeer echter eens die svhs stekker in een scartblokje te proppen, en dan in de scartaansluiting van je tv te steken. Dat zorgde bij mij voor kleur waar het eerder zwart wit was.

• ejwagenvoort
Ja, zelfs precies wat jij zegt, heb ik ook al geprobeerd op een andere tv, met eveneens een zwart/wit beeld.

Verwijderd

Volgens mij staat je TV-out van je Dell op NTSC , effe checken en indien nodig op PAL zetten

• ejwagenvoort
Ja, je hebt gelijk, daar staat het standaard op. Heb alle opties van geprobeerd. Van NTSC tot PAL G.

• ejwagenvoort
Niemand anders meer een suggestie?!

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021

ibr

heb je al geprobeerd om naar de helpdesk van dell te bellen :/
offtopic:
Ja ik weet dat het een HELE slechte helpdesk is, maar tis het proberen waard!

[ Voor 53% gewijzigd door ibr op 15-11-2004 22:04 ]

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

Verwijderd

ben het eens met IBR, en verder:

Wat je TV waarschijnlijk niet ondersteunt is S-Video, wat je delletje wel uitzend, probeer je geval eens op composite te zetten, of gebruik een composite convertertje. Composite over S-Video is een mogelijkheid, en anders: nieuwe TV kopen met écht S-Video ondersteuning.

• nl-x
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09-2025
Heb eens meegemaakt dat in de S-VHS kabeltje een pinnetje was om/kapotgebogen, en daardoor de kleuren verloren gingen. Kijk eens goed in het stekkertje aan beide einden.

Voor de rest moet je een scartblok gebruiken die geschikt is voor svhs (duh) en moet je pc wel RGB scart aan kunnen, gok ik. Probeer het anders eerst via je video ofzo.

Verwijderd

TV ondersteund wellicht geen Svideo, dat het dan met je oude wel werkte kan zijn omdat deze Composiet over miniDin gebruikte (zoals sommige Geforcen). Als dit aan de hand is zit er niks anders op om Composiet te gebruiken (met andere kabel of middels condensator).
Zie ook: De grote tv-out FAQ
Pagina: 1