dimm op TXpro bord

Pagina: 1
Acties:

• paulvdmee
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik probeer een dimm moduletje op een txpro bord te krijgen, maar dat ding wil voor geen meter vast blijven zitten.
Ik heb zelf nog niet veel dimms geplaatst (zit nog met een Intel TX bord) maar dat is toch gewoon erin duwen, die haakjes aan de zijkant goed vast zetten en klaar is kees.
hoe kan het dan dat het niet wil lukken, ik kan nu dus duwen wat ik wil (moederbod wordt bijna krom)
zij er soms bij dimmetjes nog verschillende aansluitingen of kleine wijzigingen ?

kan iemand mij helpen.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hmm.. zitten uitsparinkjes in waardoor ze maar op één manier passen.. Misschien andersom.. (als je dat nog niet geprobeerd had |:( )

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Bij DIMMs heb je een groot aantal verschillende welke allemaal de 'hapjes' aan de onderkant op een andere plek hebben zitten.
De meest voorkomende DIMM (en huidige standaard) is de 3,3V unbuffered, unregisterd, non-ECC SDRAM. Daarnaast heb je ook nog 5v EDO, 3,3V EDO, buffered, registered ,ECC en (willekeurige) combinaties .....

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• paulvdmee
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
dat je ze maar op een manier er in kan steken was ik al achter (zo dom ben ik nou ook weer niet). Ik denk dat het aan de uitsparinkjes ligt aan de zijkanten van het dimm ding.

ps het type dimm is gewoon 3.3 v ongebufferd NON-ECC geheugen (het vrij standaard geheugen dat verkocht is door informatque)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Dan is het waarschijnlijk gewoon een kwestie van goed aanduwen (niet te voorzichtig zijn, maar toch voorzichtig genoeg)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 12:28
Is een probleempje van het TX-Pro mb. Heb ik in het "grijze" verleden ook last van gehad. De enige mogelijkheid is de dimm goed aan te drukken (enige kracht is dus vereist). Zodra hij klem zit is er geen enkel probleem meer. Ik vermoed dat ze de contactklemmetjes iets "te" strak heben gezet. (Overigens een heel lekker werkend mb'tje).

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Jup, nog steeds last van >:) Die klemmetjes helpen geen reet, gewoon die dimm erindouwen, en als hij voor het gevoel vast zit, klemmetjes aan de zijkant vastdouwe en het draait. :Z Maar opnthouft: Die dimms zitten niet echt vast, dus kijk uit met de Flatcables als je een minitower hebt, het geheugen wil nogal eens losschiete... |:(

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

Ik heb ook een Intel TX Pro. Ik had ook moeite met Sdram erin te krijgen. Ik heb een Desktop computer. Ik deed gewoon de klepjes open en een paar bierviltjes onder de mobo. Het was zwaar drukken. Maar ze gingen er wel in.
Pagina: 1