Toon posts:

Asus P4P800-E - (onboard) Marvell G-LAN weigert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs het Asus P4P800-E DELUXE moederbord gekocht.
Erg mooi bordje, voor wat ik tot dusver kan beoordelen....

Alleen, IETS moest het uiteraard weer niet doen...
Onboard zit een Marvell Yukon GigaBit LAN.
Ik heb WinXP SP2 geinstalleerd. Meerdere malen. Met en zonder optionele PCI kaartjes... BIOS geupdate, drivers geinstalleerd (zowel van CD als internet) en dat ding wil maar niet herkend worden door Windows!

Niet eens "Onbekend apparaat".
Helemaal niets!
En in de BIOS staat het toch echt aan....

Zie dat meerdere mensen dit probleem hebben... Heeft iemand misschien een oplossing?

Wie o wie kan mij helpen mijn koppijn te verlichten ;)

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03 09:43

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Zoals je zelf al zegt zijn er meerder mensen met die problemen (ken iemand met een K8V bordje die ook diezelfde problemen had hij heeft em terug gebracht naar de winkel al waar hij werd geinstalleerd en ook werkte).
Ikzelf heb ook de P4P800E-Deluxe en moet zeggen het werkte direct :? .

Wat je misschien es kan proberen is om er gewoon een UTP kabel in te prikken en die ff aan je modem/router/server hangen. Zo weet je zeker dat er iets moet gaan gebeuren. Kan zijn nl dat de poort eerst een netwerk/verbinding/kabel moet detecteren. Is maar een gissing. Zoals al gezegd heb ik zelf geen enkel probleem ondervonden met het installeren.

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-04 17:46
Keer uitzetten in bios en windows booten en vervolgens weer aanzetten en windows booten en proberen

Battery resett wil ook nog wel us helpen

en ook bios update heb ik zien werken

try it....

anders RMA

Verwijderd

Hmm gek ik heb zelf ook dit bordje en had in het begin alleen een probleempje met mijn S-Ata maar dat is verholpen en voor de rest geen problemen.

Werkt perfect.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05 22:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

:? Een P4P800 had toch gewoon een 3COM Gbit LAN onboard? Of hebben ze dat weer veranderd bij Asus :?
Anyway, check eens in je BIOS of dat ding uberhaupt wel aan staat en niet gewoon disabled is. Want dan zal ie em idd niet vinden ;)
En check ook ff je mobo zelf - misschien zie je wel ineens een 3com chip staan, dan weet je meteen waarom je lan-drivers van Marvel het niet doen ;)

Oh ja, wat je ook nog kunt proberen is om bij apparaatbeheer de optie "verborgen apparaten weergeven" aan te zetten. Dan zie je wat meer. En apparaten weergeven op verbinding wil ook nog wel eens helpen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Stond uiteraard AAN in BIOS... :)
Maar goed...

Ehm... Het vreemde was dat als ik een kabel er in stopte en dit op een actieve switch inplugde geen lampje ging branden... Kapot dus?

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-05 19:09

IJsrace

null

Heb ditzelfde moederbord toevallig ook vrijdag gekocht @ HCC.

Eerste keer gebeurde er bij mij ook niets met de LAN zooi.
Maar na de drivers (van CD) te hebben geinstalleerd deed hij het opeens wel helemaal :O.

Als alles verder in je bios goed is, even kijken of je hem kan omruilen?

Verwijderd

Ik heb een Asus K8N-E mobo, die ook een onboard Marvell nic heeft. Ik had vette problemen daarmee, want ik kon niet op computernamen pingen (wins deed 't dus niet), maar op IP's ging 't wel. Ik merkte echter ook dat ik vette connectiviteitsproblemen had, dus toen ik via een ssh-sessie werkte ging ik me daar flink aan ergeren. Toen ik m'n oude netwerkkaartje erin deed werkte alles opeens perfect!

Ik heb hierover rondgevraagd en 't blijkt dat er voor die Marvell nic geen drivers voor sp1 of sp2 zijn (die goed werken). Dus je zou de originele winXP kunnen installeren (zorgen dat je geen internet verbinding hebt, want anders ben je gelijk geinfecteerd), de drivers voor die nic installeren en dan de service packs installeren (moet je wel lokaal hebben staan, want anders heb je alsnog virussen aan je a$$).

Het enige dat ik zo snel via google kan vinden is een driver van de msi-website... misschien ga ik die binnenkort eens proberen voor de grap.
http://www.msi.com.tw/pro...part=1&kind=2&CHIP=2&ID=1
Pagina: 1