PerformenceBoost?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik heb momenteel een AMD 3400+ met een Asus X800 XT PE en een Corsair PC 3200 512 mb.
Maar als ik nu een spel draai, bv doom 3, dan duurt het laden mega lang en als ik op mijn lcd scherm kijk zie ik het geheugen op 99% staan.

Nu zat ik eraan te denken zo'n reepje Corsair 512 mb PC3200 er extra bij te kopen, weet iemand of dat een grote performenceboost geeft? Wordt eht er sneller van of is het alleen meer geheugen>?

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-07 16:08
Het laden heeft volgens mij meer met de snelheid van je HD(s) te maken. Wat voor harde schijven heb je?

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Verwijderd

Ik denk dat het voor jou weinig uit zal maken of je nou met een hele of halve gig geheugen draait, tenzij je echt aan het videobewerken gaat. Al gedacht aan spyware, brakke drivers, trage harde schijf, enz? Investeer dat geld liever in een leuke Raptor of iets dergelijks.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 18:17 ]

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Bever!

3

die 512 mb merk je echt wel.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
DMA staat zeker weten aan?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

het geheugen gaat gerust uitmaken, maar het is toch vaak de HDD snelheid die het doet.

Probeer de performance zo hoog mogelijk te houden door iig regelmatig te defragmenteren! Geheugen merk je eigenlijk meer als je bijv dood gaat en een game gaat reloaden. Dan staat alles al in het geheugen en hoeft het niet opnieuw te laden!

Verwijderd

Met een raid0-configuratie loopt het laden stukken sneller.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als het laden mega lang duurt met zon systeem dan moet er al iets mis zijn en zal het niet aan te weinig geheugen liggen. Vertel even je preciese specs , hoe lang het laden duurt, welke instellingen voor je spel , update alle drivers van elk ding in je systeem. :)

• Lord Llurch
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06-2012

Lord Llurch

graftakke

all of the above..... ;)

There is one more thing: It's been emotional

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat versta je dan onder "grote performanceboost"? Dat is een heel erg relatief begrijp namelijk ;) Natuurlijk zal het sneller gaan wanneer je meer geheugen erbij prikt. Immers, jouw geheugen zit bijkans vol. Hierdoor zal de PC de geheugenbewerkingen via de harddisk moeten afhandelen welke grof genomen 60x langzamer is dan het geheugen.

Wel, check de FAQ van dit subforum onder "Hoeveel geheugen heb ik nodig?" voor een uitgebreide guide om jouw geheugengebruik te bepalen. Voor de rest kun je nog altijd in het Wat kan ik het beste hieraan upgraden? topic in Complete Systemen & Laptops terecht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.