Toon posts:

Torrents downloaden

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Laatst had ik het programma Shareaza gedownload, en kon er snel (soms 1 MB/s) torrents mee downloaden. Als hij een tijdje aan het downloaden was crashte het programma opeens... Volgens de shareaza site ligt dit aan Norman Virus Control, die ik ook heb. Je moet NVC volledig uninstallen om Shareaza goed te laten lopen, maar aangezien ik er voor betaald heb ga ik dit niet doen. Toen ging ik op zoek naar andere torrent download programma's en kwam ik uit op BitComet en Azureus. Het probleem hierbij was dat ze heel sloom gingen..(20 Kb/s). Weet iemand een snel torrent download programma? of de oplossing voor Shareaza en Norman?

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-08 23:32
Kijk eens hier...

[rml]Het grote Bittorrent-clients topic [ 2][/rml]

En je moet je upload snelheid ook niet te ver limiteren, want dan wordt je download snelheid ook langzamer.

[ Voor 38% gewijzigd door Steephh op 14-11-2004 18:13 ]

_@/'

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-08 20:23
Azureus is normaal toch een van de snelste programma's hoor. Dat is o.a. uit mijn eigen ervaring. En 1mb/s met Shareaza halen lijkt me nogal onwaarschijnlijk omdat Shareaza nog eens ongelimiteerd upload ook. Snelheid verschilt ook torrent per torrent..

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik de upload limiet op 1 Kb/s zet, zou hij hel snel moeten downloaden?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 18:16:
dus als ik de upload limiet op 1 Kb/s zet, zou hij hel snel moeten downloaden?
Nee, dan download hij juist langzaam. Hoe meer je upload, hoe meer je mag downloaden.

Penguino

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Nee dus, je download snelheid is recht evenredig aan je upload snelheid, alleen in de limieten upload --> 0 en upload --> max upload, krijg je een langzame download.
Bij de upload --> mag de reden duidelijk zijn, en bij de upload --> max upload, gaat je download eraan omdat je niet genoeg bevestigingspakketjes kan sturen.

Om het maar even wiskundig uit te leggen :D :Y)

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een adsl-standard verbinding van planet met 1120/352 Kbit/s.
waarop moet ik mijn down/upload limiet zetten?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 18:23:
ik heb een adsl-standard verbinding van planet met 1120/352 Kbit/s.
waarop moet ik mijn down/upload limiet zetten?
Ligt eraan hoeveel bandbreedte je over wilt houden. Maar je hebt max 140KB/s download en 44K upload. Dus gewoon even kijken hoeveel je over wilt houden voor de rest van de verbinding en wat het max is dat je met je verbinding kunt halen, dat ligt lager dan de theoretische snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
als ik ga downloaden, heb ik de computer verder niet nodig. Dus ik kan alle snelheid gebruiken...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 18:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
nu ben ik een spel gaan downloaden van Suprnova, met 1476 zaadjes en 13080 downloads. De downloadsnelheid bij Azureus gaat 5 kB/s of stopt er zelfs soms mee... Is dit normaal?

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 00:43

Orac

Ik mis je papa.

Ja, dat is normaal. Het duurt ff voordat de download op snelheid komt.

Verwijderd

Zet de upload op 80% van je totale upload,want als je upload te hoog staat kan je niet snel downloaden. Als je achter een router zit moet je eerst de NAT instellingen wijzigen,kijk wat de status van de tracker is...

Verwijderd

Heb je wel een groen 'balletje' ?

Verwijderd

Topicstarter
ja, er is een groen balletje en de tracker status is bezig.
moet ik de upload limiet op 280 Kb/s zetten, aangezien mijn verbinding 1120/352 Kbit/s is?

Verwijderd

Ja tussen de 30/35 is goed genoeg,nadat je klaar bent met downloaden zet je hem nog hoger op.maar dat ligt aan jou allemaal verder.succes.

Verwijderd

Ik zet hem zelf altijd op maximaal 90% van de upload die ik op speedtest.nl haal. 352 kb/s is het theoretische maximum, in de praktijk kan je daadwerkelijke upload een stuk lager liggen.

Verder beperk ik ook altijd het maximale aantal uploads. Wel je torrents open laten tot je minstens 1:1 staat :)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Timmy777, die kb die je noemt, zal kilobye zijn. Zelf heb ik een 1024/320 verbinding en daar staat mijn upload op 15 kilobyte/s. Dat is snel zat om mn verbinding vol te gooien :D

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

spone schreef op zondag 14 november 2004 @ 19:12:
Timmy777, die kb die je noemt, zal kilobye zijn. Zelf heb ik een 1024/320 verbinding en daar staat mijn upload op 15 kilobyte/s. Dat is snel zat om mn verbinding vol te gooien :D
Nee het is kilobits

320kilobits/8=40KB(byte) upload

Het is wel frustrerend tegen over de consument maarjah zo gaat het.

Kleine b=bits,grote B=bytes

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 19:23 ]

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-08 23:32
Ja ik denk ook dat er hier een verwarring is.

De snelheid van jouw internetprovider is 1120/352. Dit is in kilobit's. In kilobyte's is dit

1120/8 = 140 kilobyte per seconde
352/8 = 44 kilobyte per seconde

Internetproviders maken hiervan handig gebruik doordat mensen denken als ze een 1120/352 verbinding hebben dat ze bijna een diskette vol per seconde kunnen downloaden. Wat dus niet kan omdat de verbindingssnelheid in bit's is, en de floppy in byte's.

1byte = 8bit's

_@/'

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
320kilobits/8=40KB(byte) upload

Het is wel frustrerend tegen over de consument maarjah zo gaat het.

Kleine b=bits,grote B=bytes
En als ik dat nog eens zou onthouden 8)7

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 18:04:
Laatst had ik het programma Shareaza gedownload, en kon er snel (soms 1 MB/s) torrents mee downloaden. Als hij een tijdje aan het downloaden was crashte het programma opeens... Volgens de shareaza site ligt dit aan Norman Virus Control, die ik ook heb. Je moet NVC volledig uninstallen om Shareaza goed te laten lopen, maar aangezien ik er voor betaald heb ga ik dit niet doen. Toen ging ik op zoek naar andere torrent download programma's en kwam ik uit op BitComet en Azureus. Het probleem hierbij was dat ze heel sloom gingen..(20 Kb/s). Weet iemand een snel torrent download programma? of de oplossing voor Shareaza en Norman?
Shareaza geeft standaard overigens de snelheid in bits weer, 1 megabit per seconde is dus 128 kilobute per seconde.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik ga je toch verwijzen naar de reeds lopende thread: [rml]Het grote Bittorrent-clients topic [ 2][/rml]

Hier zul je al meer dan genoeg in vinden aan informatie :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.