[Powershot S45] Welke instelling voor optreden?

Pagina: 1
Acties:

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-02 15:45
Binnekort is er op mijn school een goochelaar die komt optreden. Ik ben aangesteld om foto's te trekken tijdens het optreden en tussendoor sfeer foto's van de mensen. Wat ik me nu al een ganse tijd afvraag is hoe ik nu juist mijn camera goed instel?

Er zal dus belichting zijn zoals op een concert naar die man en voor de rest hangen er tl lampen aan de plafond.

Ik heb dus een Powershot S45 maar weet niet goed hoe ik het moet doen. Vanboven heb ik daar een draaiknopje met auto, nachtfoto, beweging, natuur,....

Ik wil dus goeie duidelijke foto's maken. Stel dat ik nu het draaiknopje laat staan op auto, wat moet ik dan veranderen om die belichting goed te hebben op die goochelaar? Kom aub niet af over ISO waardes en RAW en diagfragma's enz(jaja ik heb gezocht met de search en de technische faq, maar niets goeds)

Ik wil dus ook dat ik de mensen trek zonder die overbelicht zijn. Dus zou ik daar beter zonder flits trekken? Ik oefen thuis soms met de instellingen wanneer het donker is buiten en op men kamer alle verlichting aan. Maar kom er niet echt goed uit.

Specs: http://specs.tweak.to/9454

Verwijderd

ISO 200
Diafragmavoorkeuze en dan het op 1 na kleinste getal kiezen
Custom witbalans (neem vel wit papier mee)

En kom niet af met allerlei Walt Disneystanden

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 20:17 ]

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Waarom diafragma niet helemaal open, flits flits?

Alors.

Verwijderd

Tegen de paarse randjes, heb je dat niet kan het ook wel vol open........

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-02 13:48
Als je mensenmassa's gaat fotograferen, moet je je flitser echt uitzetten. Anders wordt de eerste rij mensen (die het dichtst bij je staan) door de flitser goed belicht en wordt de rest te donker.

Je stelt hier een vraag over welke techniek te gebruiken, maar wilt er verder geen gedetailleerd antwoord op? Als de standaardinstellingen je niet voldoende resultaat geven, zul je je toch echt even moeten verdiepen in de basis van digitale fotografie (kost je anderhalf uur om de FAQ vier keer door te lezen, en daar heb je de rest van je leven plezier van)

Dato DUO synth voor twee

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 20:35:
Tegen de paarse randjes, heb je dat niet kan het ook wel vol open........
Gooi dus maar gewoon vol open :)

Ik zou ook ISO200 aanhouden, Av instellen en de camera het werk laten doen. Weet alleen niet meer hoe goed hij dat dan kan... Heb mijn S45 denk ik al een maand of 9 niet meer aangeraakt. :X

Bericht hierboven

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Waarom geen 400 ISO? kan je kortere sluitertijden hanteren, en dus minder kans op bewegings onscherpte ;)

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
super-muffin schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 21:04:
Waarom geen 400 ISO? kan je kortere sluitertijden hanteren, en dus minder kans op bewegings onscherpte ;)
Jep, maar ISO 400 geeft op de meeste compact cams zó enorm veel ruis dat de beelden uiteindelijk onbruikbaar zijn. Maar soms heb je geen keus...
Pagina: 1