Toon posts:

DVD-iso's afspelen met DVDspeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een DVD in m'n PowerBook stop, speelt hij deze automatisch af met de standaard DVDspeler van Apple. Maar op het moment dat ik van een DVD een iso maak en die open, dan kan die speler die niet afspelen, ook niet als ik 'm door Toast laat laden.
Iemand een idee hoe ik een iso kan afspelen? Even voor de duidelijkheid: ik kan wel een iso openen waar files etc. opstaan, maar geen DVD met film, dus met een VIDEO_TS en AUDIO_TS map erop.

-alvast bedankt-

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer het anders eens met een ander prog als bijvoorbeeld videolan.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Je probeert dus vanuit dvd speler de VIDEO_TS folder te openen die je hebt gemount vanuit toast? Zou gewoon moeten werken zover ik weet, hij doet het niet automatisch nee, maar als je een goede VIDEO_TS zou hebben dan is dat geen enkel probleem.

kleurbleur.nl

Verwijderd

Ga naar archief en dan de functie open VIDEO_TS en dan moet het gewoon lukken. Zo kun je ook dvd die op je harddisk staan spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat ZOU moeten werken, maar als ik dan die map open, kan ie 'm niet afspelen. Het is echt heel raar. Want als ik dezelfde iso op een dvd fik en die dvd in m'n powerbook stop, dan speelt ie 'm wel af... zelfs automatisch.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:34
Het werkt ook, als je het bestand wat je mount "locked"

Klik op bestand, Appletje + I, en dan aanklikken: "Locked"

En klaar :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Topicstarter
Ballebek schreef op maandag 15 november 2004 @ 13:18:
Het werkt ook, als je het bestand wat je mount "locked"

Klik op bestand, Appletje + I, en dan aanklikken: "Locked"

En klaar :)
Ik heb de iso beveiligd, en met toast gemount. Dan open ik met DVD-speler die map VIDEO_TS en dan zegt DVD-speler: Er is geen geldig mediabestand gevonden.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:34
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:36:
[...]

Ik heb de iso beveiligd, en met toast gemount. Dan open ik met DVD-speler die map VIDEO_TS en dan zegt DVD-speler: Er is geen geldig mediabestand gevonden.
Ik doe het altijd met Diskutility :?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu VLC geïnstalleerd, VideoLANClient. Dat is echt een zwaar tof programma, het opent gewoon de iso's zelf... alleen is het geluid nog een probleem, dat wordt niet afgespeeld bij de iso waarmee ik dat prog heb getest, maar dat zal wel een instelling zijn.
Iemand ervaring met dat programma? Of wellicht een andere oplossing om makkelijk dvd-iso's af te spelen, met DVD-speler lukt dat dus niet... zelfs niet als je de image beveiligd en mount.
Pagina: 1