Toon posts:

[MCE2005] Remote wordt niet herkend...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een remote voor MCE aangeschaft. Druk hem netjes in de usb-poort en hij/zij word 'gevonden' alszijnde 'eHome Infrared Transceiver' ,maar geeft een geel vraagteken in Device Manager. Erg vaag kan geen driver vinden... :(

Inmiddels een systemherstel gedaan en ontdekt dat door een aantal "critical" updates van MCE de remote er uit word geknikkerd.....

Overigens heb ik deze remote bij Computerland aangeschaft inclusief een Hauppauge Amity2 (PVR150) tuner. Volgens de verkoopster zou het allemaal zonder probleem moeten werken. Niet dus... edit: is er al een topic over die AMity2 en het niet/wel werken ervan?

Terugbrengen die handel, of heeft iemand een fix?

Heb al op google gezocht maar krijg zoveel hits op remote en MCE dat ik door de bomen het bos niet meer zie. B)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 18:20 . Reden: deels oplossing gevonden ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Titeledit: word -> wordt. Ik snapte al niet wat MS Word op een MCE machine deed en waarom het remote werd aangeroepen :D

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op zondag 14 november 2004 @ 18:41:
offtopic:
Titeledit: word -> wordt. Ik snapte al niet wat MS Word op een MCE machine deed en waarom het remote werd aangeroepen :D
Tsja eeeh kofschip fokschip ahum fokschaap fuckschop tsja ben ik nooit zo goed in geweest.... :D
bedankdt

• gumkop
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-08-2025
Ik heb me ook al verdiept in de PVR kaarten, op de Hauppauge site staat bij de PVR150MCE: "Note: there is no remote control for use under Windows XP."

Ik denk dat ze bedoelen dat de remote niet werkt onder XP ??? De gewone PVR150 heeft standaard een remote erbij zitten, ik neem aan dat dat wel werkt onder XP..

(ps 't kofschip is alleen voor voltooid deelwoorden)

[ Voor 8% gewijzigd door gumkop op 18-11-2004 14:27 ]

A8N-SLI / 7800GT / 3500+ / 7800GT

Verwijderd

Topicstarter
Eraserhead schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:27:
Ik heb me ook al verdiept in de PVR kaarten, op de Hauppauge site staat bij de PVR150MCE: "Note: there is no remote control for use under Windows XP."

Ik denk dat ze bedoelen dat de remote niet werkt onder XP ??? De gewone PVR150 heeft standaard een remote erbij zitten, ik neem aan dat dat wel werkt onder XP..

(ps 't kofschip is alleen voor voltooid deelwoorden)
De MCE (OEM-versie) is een kale versie zonder remote erbij geleverd. Als je de remote van MS koopt werkt deze wel degelijk onder XP! De PVR150 (non-OEM oftewel retail) zit dus blijkbaar een remote bij, dus hoef je die van MS niet te kopen.
Er gaan ook allerlei vage verhalen over de MCE-versie en de 150. Zouden allebei hetzelfde zijn. Maar de retail-versie heeft een remote-aansluiting. en géén FM-ontvanger. De MCE-versie heeft géén remote-aansluiting (mogelijk kun je die er zelf op solderen, maar wél een FM-ontvanger.

Hauppauge geeft officieel geen ondersteuning op de MCE-versie. Maar omdat winkels zoals CL de oem-versie toch apart gingen verkopen hebben ze toch maar de drivers online gezet.

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-03 10:18
Microsoft released ook een aantal updates van MCE. maar als de illegale gebruiker van MCE die download zullen er een aantal belangrijke functies wegvallen voor de gebruiker.

dus... als ie niet legaal is... kopen?

Etuuuuuh!

Verwijderd

Topicstarter
Crypter schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 16:58:
Microsoft released ook een aantal updates van MCE. maar als de illegale gebruiker van MCE die download zullen er een aantal belangrijke functies wegvallen voor de gebruiker.

dus... als ie niet legaal is... kopen?
Gekocht, dus legaal. Dat van die remote blijf ik vreemd vinden. Heb het nu weer... :(
Pagina: 1