Toon posts:

Geen IP bij AirportExpress

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AirportExpress en mijn PowerBook vangt dat signaal moeiteloos op en internet werkt dan ook prima. Maar nu heb ik een Sweex Wireless LAN USB Adapter [http://www.sweex.nl/product.asp?pid=412] gekocht, om zo een andere pc van dat AirportExpress-signaal te kunnen laten internetten.
Dat werkt niet omdat die pc dan geen ip-adres krijgt toegewezen. Die AirportExpress is in weze gewoon een router, maar die zit wel weer aangesloten op een andere router, waarop nog een aantal andere computers is aangesloten en wat verder prima werkt. Alleen een pc op die AirportExpress werkt niet.
Ik heb DHCP en alles al open gezet, ook de WPA en WEP instellingen voor de encryptie etc. al nagelopen en op beide geconfigureerd... het wil niet werken.

Weet iemand hoe een PC een IP-adres kan krijgen via de AirportExpress? Alvast bedankt (Y).

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Waarom connect de PC niet gewoon met de AE, maar doe je dat via een omweg?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Heb je ueberhaupt signaal? Al een ander netwerk geprobeerd (buren, vrienden, etc.)? Heb je MAC-filtering in je AE mischien aanstaan?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
chem schreef op zondag 14 november 2004 @ 18:43:
Waarom connect de PC niet gewoon met de AE, maar doe je dat via een omweg?
Hoezo via een omweg?

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op zondag 14 november 2004 @ 19:02:
Heb je ueberhaupt signaal? Al een ander netwerk geprobeerd (buren, vrienden, etc.)? Heb je MAC-filtering in je AE mischien aanstaan?
Dat is het vreemde eraan, ik kan zien dat hij een signaal opvangt en hoe sterk dat signaal is, maar hij krijgt geen IPadres, dus winxp blijft steeds aangeven 'verkrijgen ip-adres' oid. staat dus gewoon als 0.0.0.0

Wat is dat MAC-filtering en hoe zet ik dat uit?

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-02 18:26
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 12:27:
[...]

Dat is het vreemde eraan, ik kan zien dat hij een signaal opvangt en hoe sterk dat signaal is, maar hij krijgt geen IPadres, dus winxp blijft steeds aangeven 'verkrijgen ip-adres' oid. staat dus gewoon als 0.0.0.0

Wat is dat MAC-filtering en hoe zet ik dat uit?
MAC=Mandatory Access Control: ofwel: alleen geregistreerde MAC-adressen krijgen toegang tot de AE. Een MAC is meestal/altijd aanwezig op elke NIC. Als we ervan uitgaan dat MAC-filtering aanstaat en als we 'spoofing' even buiten beschouwing laten, zijn er twee opties:
1) achterhalen wat het MAC-adres van de Sweex-NIC is en dat invoeren in de AP Express (inloggen met je Powerbook op je AP Express, daarna naar tabblad Access Control gaan);
2) MAC-filtering uitzetten. Dat doe je door alle bekende MAC-adressen in het bovengenoemd tabblad te verwijderen. Dan zou MAC-filtering uit moeten staan.

Verder werkt het met een pc prima hier! :) Dus dat moet niet het probleem zijn!

[ Voor 4% gewijzigd door rclahsen op 15-11-2004 13:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
rclahsen schreef op maandag 15 november 2004 @ 13:18:
[...]

MAC=Mandatory Access Control: ofwel: alleen geregistreerde MAC-adressen krijgen toegang tot de AE. Een MAC is meestal/altijd aanwezig op elke NIC. Als we ervan uitgaan dat MAC-filtering aanstaat en als we 'spoofing' even buiten beschouwing laten, zijn er twee opties:
1) achterhalen wat het MAC-adres van de Sweex-NIC is en dat invoeren in de AP Express (inloggen met je Powerbook op je AP Express, daarna naar tabblad Access Control gaan);
2) MAC-filtering uitzetten. Dat doe je door alle bekende MAC-adressen in het bovengenoemd tabblad te verwijderen. Dan zou MAC-filtering uit moeten staan.

Verder werkt het met een pc prima hier! :) Dus dat moet niet het probleem zijn!
Ik heb die AE-assistent geopend, maar daar zie ik geen tabbladen... waar zit die access control ergens? Ook in Systeemvoorkeuren kan ik die instellingen niet vinden.
Ik heb wel het MAC-address van die Sweex NIC

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een binnenkomende UTPkabel die in een sitecom router gaat, daar zitten weer 4 kabels op aangesloten naar wat pc's. Nu heb ik dus 1 van die kabels aan de AE gekoppeld en daarmee kan ik met mijn PowerBook gewoon wireless internetten.
Kan het dan ook nog aan de instellingen van de sitecom router liggen? Ik heb namelijk nu als het ware een router op een router zitten. Dat die router maar 1 ip per poort afgeeft en nu ik dus met een pc en m'n powerbook op die AE wil, heb je meer dan 1 ip nodig.
Maar dat zou niet mogen en is volgens mij ook niet zo, want een router verdeelt een x-aantal ip-adressen over de aangesloten computers. Zo is het netwerkadres van computers direct op de sitecom 192.168.0.* en op die AE volgens mij iets van 10.0.0.*

Enig idee hoe ik de instellingen zo kan zetten dat ik met minimaal 2 computers op die AE kan internetten etc.?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 23:52

Digistorm

ex-demo scener

Kun je dat ding niet op een of andere manier in bridge mode zetten? Zodat 'ie in feite alleen de verbinding draadloos maakt en verder alles gewoon doorgeeft zonder IP's te veranderen? Dan kan je het verdelen van IP's overlaten aan je router. Het lijkt me niet optimaal om twee routers achter elkaar te plakken.

Hier stond achterhaalde informatie…

Verwijderd

Ik heb mijn AE ook gewoon op het bestaande netwerk met een router aangesloten. Alleen heb ik de NAT functie uitgezet en het werkt perfect.

Onder het tabblad Netwerk "Distribute IP adres" uitzetten of vinken. En bij tabblad Ethernet "Configure" Usig DHCP instellen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 10:30:
Ik heb mijn AE ook gewoon op het bestaande netwerk met een router aangesloten. Alleen heb ik de NAT functie uitgezet en het werkt perfect.

Onder het tabblad Netwerk "Distribute IP adres" uitzetten of vinken. En bij tabblad Ethernet "Configure" Usig DHCP instellen
Ik open die AE-assistent ofzo en dan zie ik bij configuratie wel DHCP staan, dat klopt allemaal wel, maar ik zie niets over dat distribute ip-address staan, waar moet ik dat vinden?

Verwijderd

Open het Airport-hulpprogramma, daarna ga je naar netwerk (network). Vervolgens zie je verspreid ip adressen of distribute ip adress staan. Vinkt dit uit en klaar is kees.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 20:48:
Open het Airport-hulpprogramma, daarna ga je naar netwerk (network). Vervolgens zie je verspreid ip adressen of distribute ip adress staan. Vinkt dit uit en klaar is kees.
Dankjewel, na wat instellingen daar is het wel gelukt. Ik heb dat programma nooit open gehad, omdat daar zo'n icon voor staat van die oude airport, niet de airport express :D
Pagina: 1