Toon posts:

Geheugen dump elke keer als ik 3DMark 2005 of NFSU 2 open

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag NFSU 2 geinstalleerd, maar als hij klaar is met installeren en ik wil het gaan spelen dan krijg ik een blauw scherm (Fysieke Geheugendump).

Ik drukte op reset, en toen starte me pc niet meer door.. toen heb ik de bios gereset, en toen starte hij wel weer door. Maar nu elke keer als ik of NFSU 2 open of bijvoorbeel 3Dmark 2005 dan krijg ik een geheugen dump.

Mijn specificaties staan onder aan.

Kan iemand mij misschien helpen? Alvast bedankt!

Groeten MVT3C

Verwijderd

tja..kan van alles wezen....ik denk aan geheugen problemen.
draai es memtest? kom je er wel achter....

Verwijderd

draai eens memtest86, geeft die errors?

uhuu net telaat :r

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 17:53 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 17:53:
draai eens memtest86, geeft die errors?

uhuu net telaat :r
ach hindert niks... :) heb ik ook wel es...maar even weer to the point!..wat voor voeding heb je? kan ook iets te licht wezen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Q-tec 500 Watt voeding, daar hadden we al rekening mee gehouden.. en memtest geeft geen problemen aan..

Verwijderd

Q-tec heeft geen super voedingen, maar die 500 watt moet genoeg zijn. Hij kan maar een paar seconden die 500 watt leveren, verder rond de 300 - 350 watt. Maar een geheugendump heeft d8 ik niet met voedingen te maken.

Verwijderd

OhOh QTec? :D

Maaru ik zou ff met google zoeken naar prime95 en dat ff draaien, als dat goed gaat ligt het aan je VGA kaart.

Edit: http://mersenne.org/gimps/p95v238.zip je moet de stresstest hebben

MemDump geen voeding probleem? Jawel hoor! Kan alles zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 18:04 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 17:57:
Ik heb een Q-tec 500 Watt voeding, daar hadden we al rekening mee gehouden.. en memtest geeft geen problemen aan..
hmmmm denk dat het wel es aan je voeding kan liggen....tja...qtec is nou niet echt.... ;) wat je eens ka nproberen, is je voltage te verhogen van je geheugen in de bios....heeft mij ook al es een boel ellende bespaard..valt te proberen nou, ...zet em maar es op 2.7 of 2.8 volt.
en dan weer es proberen die handel op te starten.

Verwijderd

heb je JOUW nfsu2 al op andere pc geinstalleerd (bij een vriend van je of zo) als het daar ook niet werkt: dikke kans dat je cd niet goed is...

pfff ik had net hier meer getikt....maar kreeg bij het plaatsen een 404

anyways je hebt in de meuktracker een memtest86 en memtest86+. de memtest86 zou errors vinden die de + nie kon vinden. heb je die al geprobeerd... ?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 18:08 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 18:04:
heb je JOUW nfsu2 al op andere pc geinstalleerd (bij een vriend van je of zo) als het daar ook niet werkt: dikke kans dat je cd niet goed is...
Als je het kan installeren ligt het niet aan de CD (CRC check)

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 18:05:
[...]

Als je het kan installeren ligt het niet aan de CD (CRC check)
Bovendien krijgt de TS bij 3D Mark 2005 ook een geheugendump :)

Leave only footprints, take only memories

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:27

Xeo

Mja ik gok ook dat het de voeding is... ik heb een 550 Watt Q-tec gehad... dat ding heeft zichzelf + mijn mobo op geblazen... nooit geen Q-tec meer voor mij, wat het met dit probleem te maken heeft? Ik zou het toch even met een andere voeding proberen.... dat heeft bij mij ook mijn pc stabieler gemaakt

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08 14:10
Misschien is er iets mis met je Grafische kaart of je grafische kaart driver.
Ik heb ook zo'n probleem met mijn geforce kaart, wat oudere drivers werkt goed maar met nieuwe driver krijg af en toen blauwe scherm (geheugen dunp).

Of heb je cool 'n quite aanstaan, die levert ook probleem op.

Spec AMD Athlon 64 3500+, 1GB RAM, GF4 Ti 4200.

[ Voor 14% gewijzigd door wenneyhanney op 14-11-2004 18:14 ]

Hope for the best, prepare for the worst...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 18:04:

pfff ik had net hier meer getikt....maar kreeg bij het plaatsen een 404

anyways je hebt in de meuktracker een memtest86 en memtest86+. de memtest86 zou errors vinden die de + nie kon vinden. heb je die al geprobeerd... ?
Daar ligt het niet aan, hij doet het boven op de pc wel en bij mijn buurjongen ook..

Bedankt verder voor de andere tips allemaal, ik ga stresstest even downloaden en testen :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar spellen zoals bijvoorbeeld far cry die doet het weer wel... :S maar echt elke keer als ik 3DMark of NFSU2 open dan krijg ik meteen zo'n blauw scherm met geheugendump... :?

Heb al nieuwere en oude drivers geinstalleerd....

Verwijderd

Topicstarter
wenneyhanney schreef op zondag 14 november 2004 @ 18:13:
Misschien is er iets mis met je Grafische kaart of je grafische kaart driver.
Ik heb ook zo'n probleem met mijn geforce kaart, wat oudere drivers werkt goed maar met nieuwe driver krijg af en toen blauwe scherm (geheugen dunp).

Of heb je cool 'n quite aanstaan, die levert ook probleem op.

Spec AMD Athlon 64 3500+, 1GB RAM, GF4 Ti 4200.
Ik heb hem niet op cool 'n quit staan... en ook de oude drivers heb ik er al weer opgezet:( ik ben bang dat het mijn grafische kaart is... want die is een xtje overclocked geweest.. |:(

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Is het ondertussen niet handig om even aan te geven welke STOP code, welk event, etc je krijgt? :o
Zie dan ook de Windows Operating Systems - FAQ
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 18:46:
want die is een xtje overclocked geweest.. |:(
Best relevante info :D
^ Wat als je een andere kaart probeert?

By the way: edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) <-- handig knopje, gebruik die ajb als je binnen 24 uur iets wilt toevoegen en niemand heeft gereageerd. Kicken is niet de bedoeling, zeker niet met zoiets dat geen haast heeft ;)

[ Voor 27% gewijzigd door F_J_K op 14-11-2004 18:49 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1