LANcity modem chello doet dhcp niet meer, als huisnet aanstaat

Pagina: 1
Acties:

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-08 02:42
Bij een kennis van mij heb ik een huisnetwerk aangelegd zodat hij met z'n 2 pc in zijn huis tegelijk kan intertnetten.
Er is echter een probleem, als beide netwerk kaarten in de pc die als gateway dienst doet zitten dan krijgt de kaart die aan de chello modem hangt geen ip, dns en gateway meer door. Soms gebeurt dat wel maar meestal niet.
Is de 2e netwerkkaart eruit dan doet het inet het opeens weer wel.

Probleem is dus dat op het moment dat het huisnet aanstaat de chello modem weigert om DHCP server te spelen. De chello-kaart krijgt dan de standaard win98 ips 169.254.x.x (LINKLOCAL)

In de pc die de gateway is zit een realtek 8029 en een Digital DEC (=van Chello). Beneden, op de andere pc zit een 3Com.
Om the sharen gebruik ik WInroute PRO 4, en beide pc draaien win98.

Iemand die weet hoe dit komt, en belangrijker hoe het op te lossen? Het merendeel dat hier bij chello zit zal zijn connection toch wel geshared hebben?

Verwijderd

Gewoon DHCP server niet gebruiken. Je hebt toch eigenlijk een vast IP nummer. Gewoon de waarden invullen die je altijd krijgt en alles werkt zoals het moet. Als je nog een beetje wil tweaken zet je je standaardgateway op het ip nummer van je kabelmodem en je internet gaat iets sneller.