Ik wil Ezbounce 1.5beta draaien, maar het crasht helaas op het moment dat ik uitlog uit een IRC sessie (Ezbounce is een IRC bouncer).
Ik heb zonder debugging hier minder last van, maar als nog blijft het regulier crashen. Ik heb mijn GCC geupgrade van debian, 2.95 geloof ik naar iets in de 3.x wat een aantal compile workarounds oplost, maar niet het probleem.
Het probleem is het volgende wat ik kan zien ik debug mode:
Ik heb het logfile.cpp bestand bekeken en vond die vergelijking, maar zie niet wat er mis aan kan zijn. Nu kan ik ook alleen PHP programmeren, en is C toch echt wat teveel in een keer.
Graag zou ik met iemand dit probleem oplossen! Daarom zoek ik iemand die goed C kan programmeren en mij misschien op die manier gelijk bijbrengt hoe ik zoiets als dit kan debuggen.
Voor iedereen die écht helpt in dit topic heb ik een gratis Bouncer, mocht je daar behoefte aan hebben! (zet dat maar even in sub onder je bericht). Mogelijk is het handig om voor sommige dingen even messenger / IRC te gebruiken (messenger staat in profile) zodat dit topic niet meteen in de eerste 10 posts een slow-chat wordt.
Alvast bedankt voor de hulp!
Voor de mensen die straks zelf wat willen proberen staat hier alvast hoe en wat:
- Download ezbounce 1.5 hier: http://druglord.freelsd.org/ezbounce/#downloads
Config met ./configure --debug
Daarna make
daarna executable starten met: ./ezb -b host.name.ext -f -u 1000 ezb.conf
Waarbij:
-b host.name.ext > Luisteren op dit adres
-f > Niet in background gaan
-u > Switchen naar dit userid (andres krijg je messages over onder root draaien en kun je dacht ik niet inloggen)
- ezb.conf > Het configuratie bestand dat je gaat gebruiken
Ik heb zonder debugging hier minder last van, maar als nog blijft het regulier crashen. Ik heb mijn GCC geupgrade van debian, 2.95 geloof ik naar iets in de 3.x wat een aantal compile workarounds oplost, maar niet het probleem.
Het probleem is het volgende wat ik kan zien ik debug mode:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| client_sock::on_readable() [0x80a0398] >>>>>> HANDLER: QUIT(20, 8, :12( www.nnscript.de 12:: NoNameScript 3.81 12:: www.XLhost.de 12)) string_table::string_table() [size: 5] filelib::add_entry(0x80a09a0, 1) [0x809d4e8] file_lock::file_lock() [0x80a1ac0] (pierre.private.0.0.log) file_entry::lock() [0x80a09a0] (pierre.private.0.0.log, 4) ezb: logfile.cpp:142: logfile::logfile(filelib*, const char*, int, int, const char*, int*): Assertion `chan_log != priv_log' failed. ./ezbstart.sh: line 2: 26821 Aborted ./ezb -b bnc.XXXXXXXXX.com -f -u 1005 ezb-gen.conf |
Ik heb het logfile.cpp bestand bekeken en vond die vergelijking, maar zie niet wat er mis aan kan zijn. Nu kan ik ook alleen PHP programmeren, en is C toch echt wat teveel in een keer.
Graag zou ik met iemand dit probleem oplossen! Daarom zoek ik iemand die goed C kan programmeren en mij misschien op die manier gelijk bijbrengt hoe ik zoiets als dit kan debuggen.
Voor iedereen die écht helpt in dit topic heb ik een gratis Bouncer, mocht je daar behoefte aan hebben! (zet dat maar even in sub onder je bericht). Mogelijk is het handig om voor sommige dingen even messenger / IRC te gebruiken (messenger staat in profile) zodat dit topic niet meteen in de eerste 10 posts een slow-chat wordt.
Alvast bedankt voor de hulp!
Voor de mensen die straks zelf wat willen proberen staat hier alvast hoe en wat:
- Download ezbounce 1.5 hier: http://druglord.freelsd.org/ezbounce/#downloads
Config met ./configure --debug
Daarna make
daarna executable starten met: ./ezb -b host.name.ext -f -u 1000 ezb.conf
Waarbij:
-b host.name.ext > Luisteren op dit adres
-f > Niet in background gaan
-u > Switchen naar dit userid (andres krijg je messages over onder root draaien en kun je dacht ik niet inloggen)
- ezb.conf > Het configuratie bestand dat je gaat gebruiken
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)