Snelste videokaart voor dos games?

Pagina: 1
Acties:
  • 335 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude pc staan die echt kwa uiterlijk niet onder doet voor mijn nieuwe
(side window,hd koeler,round cables,enz enz.

De specs zijn

Asus P55T2P4 (met de tag ram)
Intel Pentium 233 mmx @ 262mhz
128mb ram
Diamond Voodoo 1 4mb
4.5gig HD
Matrox millenium 1 en 2 heb ik liggen
Sound Blaster AWE64 Gold
Lite on 163d Dvd-Rom

Nu is mijn vraag aangezien ik vroeger die millenium 1 voor 1200 gulden heb gekocht en toen in tegensteling met nu een paar jaar met een videokaart kon doen
vallen me nu wat dingen op
in dos games is de performance vrij slecht ik heb toen via marktplaats een millenium 2 gekocht voor een paar euro en die is eigenlijk even traag in dos
vooral als je bijv zelf bij keen 4 5 6 bijv springt scrollt het beeld perfect vloeiend
als je nu l en r loopt dan gaat het scrollen heet schokkerig dus geen lage framerate maar echt of het beeld schud

Nu de echte vraag wat is de allersnelste videokaart voor dos games?
dus geen geforce 4mx of zo dat is al te modern dus meer een kaart in de richting van de Viper 1,2 of Diamond Stealth bijv maar aangezien ik al die types niet ken
en dus niet weet welke versie van een kaart ik moet hebben wou ik graag op jullie Legacy ervaring bouwen aangezien ik een paar duizend dos games heb die nog best leuk zijn om te doen
(Syndicate,doom,keen,dune2,reunion,Duke Nukem3d,Blood,monkey island, jazz jackrabbit enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Over wat voor 'DOS' hebben we het? MS-DOS < 7? FreeDOS? PC-DOS? Voor zover ik weet heb je echt geen fluit aan echte 3D-accelerators in DOS-games aangezien deze spellen niet 3D zijn en al het rekenwerk door de CPU wordt gedaan.

Ik had vroeger 1 of andere 256KB-kaart in mijn 286-er en daar kon ik perfect Keen mee spelen, dus in principe zou je aan een VESA-kaart al genoeg hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door AtleX op 14-11-2004 17:10 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:01

Cyphax

Moderator LNX
AtleX schreef op zondag 14 november 2004 @ 17:08:
Over wat voor 'DOS' hebben we het? MS-DOS < 7? FreeDOS? PC-DOS? Voor zover ik weet heb je echt geen fluit aan echte 3D-accelerators in DOS-games aangezien deze spellen niet 3D zijn en al het rekenwerk door de CPU wordt gedaan.
MUV 3dfx dus.
Verder maakt het als het goed is geen bal uit.
Ik kon alle dos spellen goed draaien met bijvoorbeeld een S3 Trio 64+ van 1mb toendertijd, en later met een S3 Virget ging het ook prima, nooit problemen gezien zoals jij die nu hebt en het lijkt mij ook helemaal niet liggen aan je videokaart.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Volgens mij kan je beter een dos floppy in je recente pc stoppen, en daar van booten en dan die spelletjes op spelen. Volgens mij heeft de videokaart op dos gebied nauwelijks effect in snelheid.

Je zou ook een dual boot kunnen maken met xp en het oude dos...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik vind het maar vreemd dat het slecht loopt. Ik weet nog wel dat ik Keen speelde op mn oude P1 60mhz met 32mb en geen videokaart erin (onboard geloof ik, 2 mb ofzo). Daar liep het prima op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
Tsenglabs ET4000!!! De "DOS" (demoscene) VGA kaart.

of de ET6000, maar die was wat trickier ofzo met vesa shit, ofzo, of, naja, die haalde het iig niet bij de ET4000.

Moet je wel vesalocalbus hebben.

Verder, als het PCI zooi is wat je zoekt: Tja, Diamond Stealth 64 video? Zo'n S3 trio64+ kaartje? Waren toen dacht ik retesnel in dos/2d dingen (ook windows blitting meuk). Ok,
ze haalden het niet bij de ATI Mach32 en Mach64... I guess, maar voor toen, die prijs enzo.

Hoop dat je hier wat aan hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:10

-ET-

Phone Home

Kijk of je 2x een voodoo2 op de kop kan tikken en die in SLI mode draaien. Dan heb je ongeveer de beste performance die je onder dos kan krijgen qua games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

-ET- schreef op zondag 14 november 2004 @ 17:24:
Kijk of je 2x een voodoo2 op de kop kan tikken en die in SLI mode draaien. Dan heb je ongeveer de beste performance die je onder dos kan krijgen qua games.
die 2 voodoo2 kaarten in sli laten je dosgames echt niet sneller lopen.
leg mij eens uit hoe jij dat wilt installeren en configureren?? :?

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06 07:24
Maakt niks uit, afgezien van de spellen die op het einde van het DOS tijdperk uitkwamen, dus Motorhead enneu... Quake 1 houdt ook wel van een 3Dfx kaart., Unreal (was dat ook nog onder DOS?), en nog wat andere titels.
De spellen die jij noemt maken geen gebruik van de 3D functies van een videokaart. En de andere spellen zijn tevreden met die Voodoo 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:10

-ET-

Phone Home

Edwin van Cleef schreef op zondag 14 november 2004 @ 17:26:
[...]

die 2 voodoo2 kaarten in sli laten je dosgames echt niet sneller lopen.
leg mij eens uit hoe jij dat wilt installeren en configureren?? :?
helehoop dos games hadden 3DFX support ingebouwd. En je kon dan in de setup van de game aangeven of je 3dfx wou gebruiken ja of nee. Dit geld inderdaad niet voor alle dos games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

komakeef schreef op zondag 14 november 2004 @ 17:22:

of de ET6000, maar die was wat trickier ofzo met vesa shit, ofzo, of, naja, die haalde het iig niet bij de ET4000.

Moet je wel vesalocalbus hebben.

Verder, als het PCI zooi is wat je zoekt: Tja, Diamond Stealth 64 video? Zo'n S3 trio64+ kaartje? Waren toen dacht ik retesnel in dos/2d dingen (ook windows blitting meuk). Ok,
ze haalden het niet bij de ATI Mach32 en Mach64... I guess, maar voor toen, die prijs enzo.

Hoop dat je hier wat aan hebt...
Ah die Tsenglabs ET4000 heb ik ook in mijn pc gehad, in 1992 :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Defineer eerst maar eens welke aansturing (plain, VESA, 3DFx etc) en welk hardwareplatform (ISA, PCI, AGP etc)

Handig: Snelste 16bits ISA videokaart ever
Syndicate,doom,keen,dune2,reunion,Duke Nukem3d,Blood,monkey island, jazz jackrabbit enz enz
Draaide hier prima op Ati Rage en Matrox Millenium PCI (voor oa de Millenium en Gxxx waren er losse VESA VBE 2.0/3.0 extentions die je voor DOS kon laden - vanuit de default bios werden nl. niet alle resoluties ondersteund oid)

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

in zon geval kan je toch beter win95 of win3.11 op je systeem zetten?
een heleboel games starten ook zo op.
ik ben trouwens benieuwd om welke games het gaat in dit geval.
Zo'n voodoo2 kaart heeft 8 of 12 mb geheugen maar het grootste deel van die dingen worden niet aangesproken in dos.
Verder schijnen vanaf de p2 bepaalde instructies te bezitten die de echte power pas uit de voodoo2 kaart halen.
In principe moet zon 4 mb voodookaartje genoeg zijn om games te draaien want veel beter was er gewoon niet in het p1 tijdperk :)

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb isa pci en vesa (bruine extensie?)

Maar isa is geen optie

Voodoo performance is goed heb vroeger 2x voodoo 2000 gehad in sli dat was inderdaad grappig ook aangezien je voor beeld 3 pci sloten kwijt was
Maar de millenium schijnt niet echt goed met vesa om te gaan vandaar het rare side scrollen
Zo'n tseng 4000 is dus wel een goede optie?
Een viper 2 of een stealth 220 turbo is dat wat?
die zag ik namelijk voor 3 euro te koop
De cpu is niet de bottleneck maar ik vind het wel vreemd dat ik vroeger met mijn dx2 66mhz alles vloeiend kon spelen
Ook lastig is dat het ene spel te snel gaat en het andere te langzaam
(magic carpet met turbine aandrijving bijv) of je mach 3 aan het vliegen bent
Ook leuk dat gekloot met mem
zoals ene spel heeft precies 256kb ems nodig de ander kan het niet uitstaan
de 1 heeft 605kb conventioneel nodig
en de ander gewoon 2048kb EMS
leuk hoor die nostalgie
maar nu nog een leuk videokaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:30
Ik zie dat je de processor hebt overgeklokt, het heeft waarschijnlijk zin om deze op normale snelheid te laten lopen. Voor die dos spellen is die namelijk snel zat. Dat kan ook het schokkerige veroorzaken. Zoals al eerder werd gezegd zijn veel van die spellen meer processor afhankelijk dan afhankelijk van de grafische kaart.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al geprobeerd
ik heb een p75mhz geprobeerd een 120 een 133 een amd 120+ een amd 150+ en de 233mmx niets heeft er baat bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 17:41:
Draaide hier prima op Ati Millenium PCI
Matrox Millenium :)
Ati had destijds alleen een Mach32 en Mach64 imo.

OnTopic: ik had destijds een Diamond Stealth 3000(PCI) series (S3 968 based that is). Was beresnel en kostte bereveel geld toen.

offtopic:
Nostalgie topics zijn altijd fun

[ Voor 47% gewijzigd door Henk007 op 14-11-2004 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

Ik heb nu in me 233mmx een XFX TNT2 32MB liggen en ik haal met duke3D 200FPS. Ik meen me te herrineren dat dat daarvoor (S3 Virge) altijd maar rond de 100 lag dus een zware videokaart zou volgens mij wel uitmaken.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:13
-ET- schreef op zondag 14 november 2004 @ 17:24:
Heb je de startpost uberhaubt wel gelezen? Voor de genoemde games heb je geen reet aan een 3Dfx kaart. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:13

KneoK

Not in a million lightyears

NBK schreef op zondag 14 november 2004 @ 18:32:
Ik heb nu in me 233mmx een XFX TNT2 32MB liggen en ik haal met duke3D 200FPS. Ik meen me te herrineren dat dat daarvoor (S3 Virge) altijd maar rond de 100 lag dus een zware videokaart zou volgens mij wel uitmaken.
Hier zat ik ook aan te denken. Modernere videokaarten (3D accelerators) hebben tegenwoordig perfecte 2D performance. Een TNT2 is vast nog wel in PCI op de kop te tikken voor een paar Euro. Dan heb je voldoende performance voor 2D voor weinig centen (waarschijnlijk zo weinig dat het niet eens boeit dat je het 3D gedeelte op je kaart nooit zal benutten...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
ah, je hebt ook een vesa bus?

ga dan voor de ET4000 (en haal gelijk een Gravis Ultrasound (al dan niet PnP Pro uitvoering) om te genieten van schitterende dos demos ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er zijn ook gewoon PCI ET4000jes hoor ;)

* dion_b heeft er hier eentje liggen...

Over die GUS ben ik minder zeker- met native support was het geluid onovertroffen, maar als je geen native support had begon de ellende. Ik heb na een aantal jaar bij ieder nieuw spel weer de nodige dagen bezig zijn en dan nog steeds SBOS problemen hebben gewoon een 2e hands 8b Soundblaster erbij gehaald, gewoon om op terug te kunnen vallen als kwaliteit niet zo uitmaakte :z

Edit:
Patsmodus- hier ook een P55T2P4 maar dan met een K6-2+ @6x83=500MHz, 128KB L2 cache on-die, 512KB L3 cache in COAST slot, dan nog eens de tag (zo goed als overbodig met die on-die cache, maar het gaat om het idee :P ) en 4x64MB 50ns SIMMs

[ Voor 21% gewijzigd door dion_b op 14-11-2004 20:03 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Wat is je OS? het beste is gewoon om alleen dos te hebben zonder vanuit windows naar dos te gaan. Het kan ook aan het mobo liggen. K heb ook een Pentium 1 mobo gehad was 1 van de eersten. Kon er echt bijna geen spel op spelen had toen win98 opstaan, systeem heeft toch een tijdje onder winxp gedraait :*) later nieuw mobo in gedaan en toen liep hij wel lekker. Verder is een voodoo 3 volgens mij wel een goed kaartje voor 2d kun je ook nog 3dfx spelen voor spellen die dat ondersteunen. voodoo 3 2000 16mb PCI kost ong. 10 euro op marktplaats

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tip voor als je het niet ziet zitten een dedicated DOSbak te draaien:

Installeer Win98SE (nog bruikbaar voor min of meer moderne doeleinden) en edit MSDOS.SYS - een van de regels daar zal zijn:
code:
1
BootGUI=1

Maak daarvan:
code:
1
BootGUI=0

- en je boot voortaan naar MS-DOS 7.0 - om Windows te starten moet je dan 'win' intoetsen (net als in de oude Win 3.11 dagen :z )

Grootste verschil met 6.22 is dat 7.0 FAT32 ondersteunt wat wel zo handig is als je al je files wilt kunnen benaderen. Verder kun je gewoon CONFIG.SYS en AUTOEXEC.BAT instellen voor DOS, wat je alle mogelijkheid voor al die geweldige memory management geeft :P

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
ow, en maak gebruik van QEMM386 :D Beste EMS memory manager die ik ken, en piel wat met config.sys en dos menus om verschillende environmenst neer te knallen. Laat QEMM je EMS en HIMEM optimaliseren ...

ow ow ow, ik moet ook nog steeds m'n oude dos/demo/game bak in elkaar schroeven. Kan ik eindelijk m'n Gus weer gebruiken.

@dion_b: Hmmmm, nooit echt zoveel problemen gehad met sbos, maar ik heb dan ook de Gus PnP Pro (met 2.5MB pats pats, moet eigenlijk 2x4MB 30pins simms hebben. Ik wil patsen met 8.5MB wavetable memory space! yarrrrrrr). Maar ik heb die gus dan ook puur gehaald voor het demo gebeuren. Games, nja, meeste games die ik speelde in dos hadden native gus support.. en anders wel wat patches.. en als laatste redmiddel (gruwel :P) sbos. Hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kwa geluid hou ik het bij awe32/64
aangezien ik die toen kocht en er gelijk helemaal gek op was
dat geluid herinner ik me dus ook en iemand kocht een GUS (potje stunts met vreselijk SB emulatie brrr) voor een paar honderd gulden die gene kwam even bij mij luisteren en heeft gelijk de kaart ingerolen voor een awe 32.
Maar kwa videokaart is inderdaad een voodoo3 wel een goede oplossing aangezien je dan 1 kaart klaar ben. Ik voel hem anders al aankomen en wil ik dan ook weer 2 voodoo 's en die heb ik een keer verkocht dus zonde om weer te kopen.
Voodoo 5500 bestaat toch ook nog? Dat is toch een stand alone kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:41

lordsnow

I know nothing

Zoals hierboven al een aantal maal gemeld - ET4000 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 00:14:
Kwa geluid hou ik het bij awe32/64
aangezien ik die toen kocht en er gelijk helemaal gek op was
dat geluid herinner ik me dus ook en iemand kocht een GUS (potje stunts met vreselijk SB emulatie brrr) voor een paar honderd gulden die gene kwam even bij mij luisteren en heeft gelijk de kaart ingerolen voor een awe 32.
[...]
Ja zo kun je alles gaan vergelijken...

Gravis had hoogst brakke soundblaster emulatie, maar native (of in MPU401 midi) was het een ander verhaal. Al die demo lui kozen niet voor niets voor de GUS :z

Destijds (anno 1995, 1996) verhielden de GUS en de AWE zich als later de Aureal Vortex en de SBLive - de GUS was eleganter, had beter geluid en was vaak nog goedkoper ook (niet veel helaas...). Maar net zoals bij Aureal heeft Creative het gewoon van de markt gedrukt- niet in de laatste plaats omdat Gravis grootste moeite had om goede Win9x drivers te maken - er is in de tweede helft van de jaren 90 een enorme uitsterven van hardwarefabrikanten geweest die dat niet konden- denk daarbij aan Tseng en Cirrus Logic, ooit twee van de grootste VGA chipmakers, maar konden geen goede Windows support leveren. RIP :'(

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Laatst online: 09-09 09:44
IMHO de beste dos kaarten:
Matrox series. (mystique, millenium serie) voor svga en vga of de ET4000 voor vga modus.
Beiden in combinatie met UNIVBE (DOS VESA 2.0 driver) en je hebt de snelste combinatie die je destijds kon krijgen.

Vooral die univbe (The Universal VESA BIOS) is van groot belang. (natuurlijk alleen voor engines welke ook daadwerkelijk vesa 2.0 ondersteunen, bv alle duke3d engines)
Snelheidswinst: soms meer dan 100% ;) dat waren tijden :D

Vanaf hier is versie 6.7 te downloaden: (wat is google toch soms handig :o)
http://home-1.tiscali.nl/~lbroers/download/univbe.zip

[ Voor 43% gewijzigd door KBDE op 15-11-2004 03:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Die Matrox Millennium kaarten waren vroeger echt een van de beste grafische acceleratie kaarten. Ik zou ze gewoon houden. Misschien moet je echter wel een VESA 2.0 driver gebruiken. Dat moest ik tenminste met mijn S3 Trio64v+. (S3VBE20.EXE)

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de vesa bios een gebruiken
kan me inderdaad wel zoiets herinneren
alleen als ik er nu op zoek dan krijg ik een ultramoderne versie met verplichtte registratie en vroeger was het 1 bestand run klaar.
Zal even kijken
die awe64 wat een rotgeluid
ik heb nog een awe32 waarvan het linkerkanaal kapot is
behalve bij awe of fm geluid dus muziek gewoon LR maar geluideffecten alleen R
heel vreemd maar ik zal eens een awe32 met die ram banken proberen te regelen aangezien dat toen de gekste was geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd
na het scannen van uvconfig staat er zelfs al aangegeven het volgende.

Due to an unresolvable hardware problem ........... the screen may jump around in the horizontal scroll tests if you have application that scroll from side to side
we recommend that you configure your apps to use software scrolling instead of hardware scrolling

aangezien dat dus helemaal niet kan bij oude spellen zou ik niet weten wat ik nu moet doen.
ik zal de millenium 1 even proberen en anders maar een ET4000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:08:
Ik heb het geprobeerd
na het scannen van uvconfig staat er zelfs al aangegeven het volgende.

Due to an unresolvable hardware problem ........... the screen may jump around in the horizontal scroll tests if you have application that scroll from side to side
we recommend that you configure your apps to use software scrolling instead of hardware scrolling

aangezien dat dus helemaal niet kan bij oude spellen zou ik niet weten wat ik nu moet doen.
ik zal de millenium 1 even proberen en anders maar een ET4000
Hardware scrolling wordt in 99% van de spellen helemaal niet gebruikt. Je zult er dus nooit last van hebben.
Ik kan me nog herrineren dat er enkele txt (warez) viewers waren welke wel hardware scrolling gebruikten... echter zijn deze eigenlijk alleen maar verticaal en niet horizontaal. Vandaar dat het horizontale scrollen zo goed als nooit geimplementeerd is.

Is trouwens wel een functie die zelfs vandaag de dag nog niet onder windows mogelijk is. Zo super vloeiend scrollen kon echt alleen maar in de dos tijden. Maarja, vooruitgang noemen ze dat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is niet waar het probleem wat ik heb is dus dat het side scrollen heel slecht gaat en een rotgezicht is
Lees de startpost even
Ik heb nu voor 7 euro een bod gedaan op een ET6000 PCI
Dus ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Laatst online: 12:47
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:03:
Ik zal de vesa bios een gebruiken
kan me inderdaad wel zoiets herinneren
alleen als ik er nu op zoek dan krijg ik een ultramoderne versie met verplichtte registratie en vroeger was het 1 bestand run klaar.
Zal even kijken
die awe64 wat een rotgeluid
ik heb nog een awe32 waarvan het linkerkanaal kapot is
behalve bij awe of fm geluid dus muziek gewoon LR maar geluideffecten alleen R
heel vreemd maar ik zal eens een awe32 met die ram banken proberen te regelen aangezien dat toen de gekste was geloof ik
awe32 is de bom (ik heb er nog een met 8meg ram :D )

Voor video zou ik een tseng labs of een number nine regelen; die waren d8 ik ontzetend snel (number nine had dacht ik een t2r4 :? )

Anders S3 virge oid

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Gewoon dos draaien op een aparte kleine FAT16 partitie.
Daarmee heb je de beste performance.
Ik heb altijd prima kunnen gamen onder dos met mijn Voodoo Banshee 16MB PCI.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 23:33
elgringo schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:42:
[...]

awe32 is de bom (ik heb er nog een met 8meg ram :D )

of een number nine regelen; die waren d8 ik ontzetend snel (number nine had dacht ik een t2r4 :? )
9GXE64Pro (ticket to ride)
Ik heb er hier een liggen, retegroot ding, met op de achterkant een afbeelding van een "ticket".

dat waren pas dos kaarten _/-\o_

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.sysopt.com/complst4.html

heb deze site gevonden + iemand met een ET6000 pci
dus dat gaat helemaal goed komen
vind alleen raar dat de awe64 een beetje vreemd klinkt bij bij Duke 3D
de Awe32 Doet dat beter dus op verlanglijstje staat dus nog een
Awe32 en dan de versie met de witte ram sockets
zou er gewone simms in gaan? ik weet dat er 30 pinns in moet hoeveel pinns was gewoon simm geheugen 32 of zo toch want dan moet ik zoeken naar 1 waar het al op zit gewoon voor de heb

Ben beniewd wat voor score mijn huidige videokaart zou hebben met dat benchmark programma :-)
De millenium komt ook gewoon heel erg hoog uit
Ik heb ook helemaal geen last bij bijv duke3d of iets dergelijks
het is dus alleen bij games zoals keen of supaplex :-)
dus de echt side scrolling games

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Dat ligt dan eerder aan de code van het spel en niet aan jouw hardware.
Het kan misschien helpen om je pc op te starten in dos en zo te gamen.
Windows is namelijk overbodig tijdens dos spellen en het kan beter zijn voor je performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Laatst online: 12:47
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 21:08:
http://www.sysopt.com/complst4.html

heb deze site gevonden + iemand met een ET6000 pci
dus dat gaat helemaal goed komen
vind alleen raar dat de awe64 een beetje vreemd klinkt bij bij Duke 3D
de Awe32 Doet dat beter dus op verlanglijstje staat dus nog een
Awe32 en dan de versie met de witte ram sockets
zou er gewone simms in gaan? ik weet dat er 30 pinns in moet hoeveel pinns was gewoon simm geheugen 32 of zo toch want dan moet ik zoeken naar 1 waar het al op zit gewoon voor de heb

Ben beniewd wat voor score mijn huidige videokaart zou hebben met dat benchmark programma :-)
De millenium komt ook gewoon heel erg hoog uit
awe32 heeft hele goeie snr beter dan awe64 en sb 128. Awe64 gold was wel weer beter

Verder gaat er max 2x4 mb 30pins simm op gewoon standaard zooi (386 slopen dus)

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus de awe64 gold
maar dat is het dus toch net niet kwa awe32
aangezien meestal het beste wat je kon kiezen awe32 was wil ik die dus ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 21:08:

Dat zijn dus ook VGA modus spelletjes. Als die errors vertonen bij het scrollen ligt het vaak eraan dat je pc/videokaart nog te snel is.
Keen series en supaplex lopen optimaal op een 486. Evt kun je je behelpen met een oude isa vga kaart in je pentium. Merk boeit niet.

[ Voor 3% gewijzigd door KBDE op 16-11-2004 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Er bestaat ook software om je pc trager te laten lopen zodat oude games het wel goed doen.
Zoek eens met google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus gewoon een fout van de videokaart
zoals al 3x is langsgekomen heb ik er een 75 tot 233mhz pentium ingehad
dus dat is het niet
Morgen is mijn ET6000 binnen *en mijn 6800GT*
En dan kan ik aan de slag
ik heb ook nog een awe32 met 2x4mb en een yamaha midi kaart on-top kunnen ritselen + 2 voodoo 2 kaarten voor de ondersteunde games.
Dus dit wordt echt DE perfecte dos bak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
In dit topic wil ik even wijzen op het opensource, multiplatform DOSBox project. Dit zou een alternatieve oplossing kunnen zijn om oude spellen in een ge-emuleerde native DOS omgeving te draaien op een moderne machine. Ik hoorde vandaag pas over deze software, als ik morgen tijd heb ga ik wat testen.

[ Voor 3% gewijzigd door Henk007 op 22-11-2004 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:08

Exirion

Gadgetfetisjist

komakeef schreef op zondag 14 november 2004 @ 17:22:
Wou ik ook zeggen ja :D

Heerlijk snel die dingen

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1