Toon posts:

[XP] Pc herstart steeds

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds dat ik een Asus v9999GE heb ingebouwd en een nieuw moederbord (a7n8x-e deluxe), maakt mijn pc spontane restarts.
Ik dacht eerst dat het aan de voeding lag, want de v9999 heeft minmaal 350 watt nodig en ik had 300. Dus toen kon ik nog een levicom 500 watt voeding krijgen, nu ik die ingebouwd heb doet hij nog steeds hetzelfde 8)7 .
Ik heb toen ergens gelezen dat ik " restart on error" kon uitzetten in winxp.
Nadat ik dat gedaan had kreeg ik ipv herstart blue screens. Meestal staat daar iets van *** STOP: 0x0000008E (0xC0000005, 0x8016400A, bla bla bla
en dan Beginning dump of physical memory.

Heeft iemand een idee wat het probleem zou zijn?

Systeem:

AMD Athlon XP 3000+
A7N8X-E Deluxe
2x256 Ram dual channel
Geforce 6800 V9999GE
80GB HDD
cd-rom brander
dvd-rom
2x case led fan

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Probeer het eens met een andere videokaart. Als je spontane restarts krijgt na het installeren van een nieuwe videokaart lijkt het me duidelijk waar het probleem aan ligt.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

piept ie ook? blijft ie constant rebooten?
druk dan je videokaart even goed aan in je slot.. vooral aan de rechter kant. :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nieuw moederbord aye, misschien een melding over je hal.dll? Kijk eens in Windows XP en 2000 BSOD guide :)

Wat is de naam van de error? Kan iets zijn als: 'KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR' .... er zijn heel veel verschillende, en er zijn ook meerdere die foutcode 0x0000008E meegeven :)

Wat heb je allemaal al geprobeerd? Op GoT wordt namelijk verwacht dat je eerst zelf op onderzoek uit gaat. Er is heel veel info op het internet te vinden :) Lees hierover Windows Operating Systems - Policy en Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) eens door :)

[ Voor 17% gewijzigd door sanfranjake op 14-11-2004 17:11 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Hij reboot gewoon 1 keer, daarna kan ik er mss wel weer gewoon 3 uur mee werken. Steeds hoorde ik ook een vrouwenstem zeggen: CPU Fan Failed.
Ik weet niet welk programma dat deed of dat het standaard in het moederbord zit.
Ik hoor dat nu niet meer, en er was ook niks met de cpu fan mis.

Ik heb er niet op gelet wat de error zelf is, ik zal ff opletten bij de volgende bsod.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 17:14 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 17:13:
Hij reboot gewoon 1 keer, daarna kan ik er mss wel weer gewoon 3 uur mee werken. Steeds hoorde ik ook een vrouwenstem zeggen: CPU Fan Failed.
Ik weet niet welk programma dat deed of dat het standaard in het moederbord zit.
Ik hoor dat nu niet meer, en er was ook niks met de cpu fan mis.

Ik heb er niet op gelet wat de error zelf is, ik zal ff opletten bij de volgende bsod.
Welk programma doet dit ? Lijkt me niet dat dit in Windows gebeurt....

Andere cpu-fan geprobeerd? Misschien wordt je processor en mobo wat heet.....

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
nee, naar de temps heb ik dus al gekeken. zijn gewoon in orde

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb zojuist weer een bsod gekregen, dit keer was hij anders:
*** STOP: 0x00000024 (0x001902FE, blal bla en dan:
*** Ntfs.sys - address F837A59F base at F83760001 Datestamp 41107EEA

Ik ben nu aan het zoeken naar een oplossing hiervoor.
Wel raar dat hij steeds weer andere bsod's geeft. :?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Geheugen al eens getest met Memtest86+?

Zou je misschien in plaats van onder jezelf te posten de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif (bericht wijzigen) knop willen gebruiken? Hiermee voorkom je dat je topic onnodig omhoog geschopt wordt in de tracker ten koste van andere topics :)

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1