Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ervaringen WinLirc & zelfbouw IR-ontvanger

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik WinLirc al tijden i.c.m. een IRDA ontanger (Extended Systems JetEye PC SI-57680). Echter heeft deze niet zo'n geweldig bereik (3 m), dus heb ik deze gebouwd.

Alleen werkt hij helaas niet naar behoren. WinLirc snapt niks van het inkomende signaal. Ik krijg steeds deze foutmelding "Did not get a consistent signal; please try again." wat bij alle afstandsbedieningen zo is (Sony, Akai, National). Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan verhelpen?

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb er maar heel even kort naar gekeken, maar is dat hetzelfde schema als die op de winlirc-webpagina staat? Zo ja, dan heb je waarschijnlijk iets fout gesoldeerd, want mijn zelfbouwding werkt prima.

Verwijderd

Er is een heel topic over die ontvanger: [rml][ EL] Infrarood-ontvanger zelf maken[/rml]

Ik raad je aan om daar eerst eens te kijken en dan vooral te controleren of hij op een andere PC ook dezelfde problemen heeft en of je filtering wel goed is (condensators/korte kabels etc) en voeding correct (check het anders gevoed via molex/USB het aangepaste schema).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 15:30 ]

Dit topic is gesloten.