.ogm mét .srt onderiteling op tv-out bekijken

Pagina: 1
Acties:

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-05 11:29
Ik heb een video bestand in .ogm met losse .srt ondertiteling. Ik wil deze full screen op mijn TV bekijken maar het lukt me niet. Mediaplayer speelt het wel af maar pakt geen ondertiteling. Alleen BSplayer pakt beide. Op mijn monitor verschijnt het beeld én de subs. Maarrrrrrrr
Als ik dan mijn TV-out activeer dan verschijnt het beeld wel maar geen ondertitelign meer!?! Ik vermoed dat het door de 'volledig instelling' komt. Ik heb het zo ingesteld dat video op volledig scherm op de tv komt en dat mijn bureaublad normaal blijft. Ik vermoed dat de video wel herkend wordt maar omdat de ondertiteling niet IN het beeld zit maar los als .srt dat die niet door de 'volledig scherm herkenning' gezien wordt.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Verwijderd

Ik gebruik een speler genaamd VLC player (www.videolan.org). Dat is echt een beest van een software, speelt alles perfect af.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:55
Het kan makkelijker, ga in BSplayer naar options > Preferences > Subtitles, en vink "draw subtitles to overlay surface" aan. Ik snap sowieso al niet dat dat niet standaard zo is.

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-05 11:29
Kijk, dat is inderdaad de oplossing. Bedankt!

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.