verbinding pc->switch->Speedtouch 510 valt soms weg

Pagina: 1
Acties:

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:37

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Ey tweakers,

Pas hebben we ADSL lite genomen van wanadoo. Als ik nu soms op internet zit, doet de verbinding het opeens niet meer. Op zo'n moment kan ik ook niet meer telnetten e.d. naar de modem, dus het is echt de netwerkverbinding van pc naar modem (via switch) die uitvalt. Na een minuutje ongeveer doet-ie het weer.

Een verkoper beweerde dat je die modem niet via een switch kon aansluiten en zo de internet-verbinding delen, maar we zouden het eerst proberen met een normale 510 i.p.v. een multi-pc modem. Ik gebruik overigens windows XP SP1. Ik heb al de firewall uitgezet met telnet, maar het helpt niets.

Weten jullie een oplossing voor dit irritante probleem?

NOSIG

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:59

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Meer info nodig..
Al geprobeerd om de pc direct op het modem aan te sluiten? Is het probleem er dan nog? Hoeveel pc's zijn op de switch aangesloten? Hebben ze allemaal het probleem? Firmware van modem al geupdate? enz.. Wat heb je dus allemaal al geprobeerd..
Het moet sowieso werken om een switch aan te sluiten op het modem en op de switch een aantal pc's, zo heb ik het hier nl. ook.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Er zijn 3 pc's op aangesloten, waarvan er 1 permanent aanstaat (soms op slaapstand) en de ander staat ongeveer 8 uur per dag aan. Op een ander adres heb ik de pc direct op de modem, en dat gaat altijd goed.

[ Voor 25% gewijzigd door _Christiaan_ op 14-11-2004 14:22 . Reden: meer info ]

NOSIG

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Draait 1 of meerdere van die pc's een p2p proggie ??? EMule / kazaa / bittorrent etc. Want dan gaat je modem waarschijnlijk over de zeik van het aantal connecties. Indien je p2p draait kijk dan eens naar een mogelijkheid om het aantal connecties te verminderen.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Nope, er draait geen p2p-programma of een ander programma dat veel connecties nodig heeft. Bovendien heb ik al gekeken naar de firmware, maar die is up-to-date.

Er staan wel 21 poorten open (wat nu niet meer uitmaakt omdat ik de firewall heb uitgezet). Zou dat het misschien zijn?

Dit is echt zwaar irritant. :(

NOSIG

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Hier nog iets: Op zo'n "uitvalmoment" kan ik niet internetten, maar ik kan wel gewoon verbinding maken met de andere computers op het netwerk, dus aan de switch zal het niet liggen!

NOSIG

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Je zegt het zelf al, blijft eigenlijk het modem over

Ik heb zelf namelijk precies hetzelfde met hetzelfde modem soms gaat het een maand goed en valt de verbinding nooit weg, en soms om de 2 dagen.
Maar ik moet minimaal een kwartier w8 voor ik weer verbinding heb of het modem ff van de stroom halen.

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:16
Ik heb dit probleem ook soms met mijn speedtouch 510, valt de inet verbinding gewoon heeel eventjes weg als ik 30 dingen tegelijk open heb die internetconnectie nodig hebben, dit merk ik aan msn die dan uitvalt. Maar als ik bv gewoon game merk ik niks.

offtopic:
heb zelf eigenlijk nooit naar een oplossing gezocht

[ Voor 14% gewijzigd door Dersan op 14-11-2004 22:47 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-05 20:04
Probeer eens de snelheid van je nic omlaag te zetten,
naar 10 MBIT full duplex

ik had een keer een klant die had hier ook last van ik vertel dat zo aan mijn oom,
hij zegt ja dat heb ik ook wel vaker, dat krijg je met goedkope nic's :?

Hij zegt als je ze op 10 MBIT zet heb je nergens meer lastvan..
nu gaat hij er alleen wel van uit dat de situatie zo is :

Modem <--10mbit--> Computer

Het werkte wel.. maar als het in jou geval gaat werken weet ik niet..

-edit

Ik heb zelf ook een Speedtouch maar heb deze problemen zelf niet..
hij staat nu al langer dan een maand aan, verder heb ik ongeveer wel zelfde netwerk opbouw
maar het kan natuurlijk ook heel goed aan de firmware liggen he :O

[ Voor 22% gewijzigd door Puch-Maxi op 14-11-2004 23:01 ]

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Gomez12 schreef op zondag 14 november 2004 @ 14:45:
Draait 1 of meerdere van die pc's een p2p proggie ??? EMule / kazaa / bittorrent etc. Want dan gaat je modem waarschijnlijk over de zeik van het aantal connecties. Indien je p2p draait kijk dan eens naar een mogelijkheid om het aantal connecties te verminderen.
Nee hoor, ik daai ook met zo'n modem een netwerk van PC's. Die staan allemaal Kazaa, MSN, IE,... te draaien. Je merk (idd met kazaa) dat de snelheid max 20% afneemt (vind ik zelfs niet veel), maar crashen heeft-ie nog noooooit gedaan. De enige keren waarop ie uitging is wanneer de plon uitviel.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
idle schreef op zondag 14 november 2004 @ 22:46:
Ik heb dit probleem ook soms met mijn speedtouch 510, valt de inet verbinding gewoon heeel eventjes weg als ik 30 dingen tegelijk open heb die internetconnectie nodig hebben, dit merk ik aan msn die dan uitvalt. Maar als ik bv gewoon game merk ik niks.

offtopic:
heb zelf eigenlijk nooit naar een oplossing gezocht
Idd, ik heb precies hetzelfde als wat jij zegt. Dan ben ik aan het surfen met een stuk of 15 firefox vensters tegelijk (of eigenlijk: achter elkaar, de ene keer zit ik in dit venster, de andere keer in dat venster), en dan valt-ie opeens 30 sec. uit. Ik zal em strax wel ff op 10 full duplex zetten.

De firmware van de modem is, zoals ik al zei, up-to-date.

Maar zou het probleem niet veroorzaakt kunnen worden, doordat er 21 poorten openstaan (hoewel ik de firewall maar gewoon uit heb gezet)?

NOSIG

Pagina: 1