Toon posts:

Trinitron kapot ??

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nou al zo'n 4-5 jaar een sony trinitron waar ik momenteel mee werk.
Deze heeft echt overuren gedraait gedurende deze periode.

Maar sinds kort geeft het scherm daadwerkelijk stroom af.. tis geen statisch gebeuren maar echt pijnlijke stroom (als je je voeten ook op de grond hebt).

Wat is er nu mis met mijn monitor en kan ik er nog gewoon mee doorwerken? Of moet ik me zorgen maken dat ie ontploft!

-MuffeVis

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-05 16:25
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 13:37:
Ik heb nou al zo'n 4-5 jaar een sony trinitron waar ik momenteel mee werk.
Deze heeft echt overuren gedraait gedurende deze periode.

Maar sinds kort geeft het scherm daadwerkelijk stroom af.. tis geen statisch gebeuren maar echt pijnlijke stroom (als je je voeten ook op de grond hebt).

Wat is er nu mis met mijn monitor en kan ik er nog gewoon mee doorwerken? Of moet ik me zorgen maken dat ie ontploft!

-MuffeVis
Probeer het eens

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 19:01

ACID-dude

Make More Music!

Geef een normale reactie, of reageer niet.

@MuffeVis:
Je zegt dat het scherm stroom afgeeft. Welk onderdeel bedoel je hier precies mee. Toch niet de glasplaat lijkt me zo?

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus wel de glasplaat die stroom afgeeft.
Zodra ik mijn vinger er tegen aan houd met me voeten op de grond voel ik een flink pijnlijke stroom door me vingers lopen..

Het is echt pas sinds kort, misschien komt het omdat me moeder het scherm aan had laten staan en istie doorgebrand of iets dergelijks? (Altijd makkelijk je moeder de schuld geven ;))

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 19:52 ]

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:41
Is je randaarde nog wel in orde :? Is daar de afgelopen tijd niks mee gebeurd. In feite mag het niet dat je een stroom door je lichaam krijgt. Al helemaal niet via glas :X

Zit er btw een degause functie op je monitor.. Probeer die eens. Misschien is ie gewoon heel erg statisch geladen (scherm wordt overigens bij het aanzetten altijd gedegaused)

[ Voor 34% gewijzigd door IJnte op 14-11-2004 19:57 ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat je daar beschrijft is gewoon lekstroom als je monitor niet geaard is aangesloten :z

Het is juist omdat een monitor doorgaans niet dubbelgeisoleerd is dat je altijd zo'n ding geaard dient aan te sluiten. Maar behalve die lekstroom is er zo te horen niets aan de hand. Ik zou me pas zorgen maken als hij dit had en hij toch geaard was aangesloten...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.