Toon posts:

gsm i.p.v. vaste telefoonlijn op alarminstal.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik bel bijna nooit via de vaste telefoonlijn en wil deze dan ook afsluiten.
Mijn alarminstallatie zit echter aangesloten op de vaste telefoonlijn en bij alarm zou ik dan ook geen bericht meer krijgen.
Is het mogelijk om een gsm te gebruiken voor zoiets dergelijks.
Heb nog 2 oude prepaids liggen die ik daar we voor kan gebruiken.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 14:38

Corn

Raar jongetje

Nee, dat is niet zonder meer mogelijk. De alarmcentrale verwacht een normale telefoonlijn, en zal dan met behulp van DTMF een nummer gaan bellen. Wat in theorie mogelijk is, is om een converter te bouwen. Je zult dan een DTMF decoder moeten hebben, een 'kiestoon' (oscillatortje op de goede frequentie), en een klein processortje zoals een PIC. Je convertertje moet dan een dailtone aan de centrale aanbieden, wachten op de DTMF tonen, die herkennen, en die dan vervolgens via standaard hayes naar een gsmmetje op een seriele aansluiting sturen. Ik weet niet hoe handig jij bent met electronica, maar dit zou nog best eens een klein beetje moeilijk kunnen zijn.
Misschien een topic voor CME?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Er bestaan wel kant en klare oplossingen om een PSTN lijn in een GSM lijn om te zetten, echter zijn die dingen een paar honderd euro. Als ik het me goed herinner hebben onder andere Nokia en Siemens dit spul wel in hun "zakelijke" assortiment

Verwijderd

Topicstarter
voor een paar honder euro kan ik beter mijn vastelijn houden.
kost 'maar' 12 pleuro p/mnd.
die wil ik uitsparen omdat ik toch nooit vast bel!
scheelt toch weer 144 euro p/j.

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
analoge GSM gateway zou moeten werken

Verwijderd

BelBudget is toch maar 9 euro oid? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 14:41 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Informeer eens bij een bedrijf dat alarminstallaties aanlegt.

Ik werk zelf bij zo'n bedrijf (uitzendkracht op andere afdeling), maar ik hoor zat dat ze gsm's gebruiken om uit te bellen.

Maar ik denk dat het goedkoper is om gewoon de vaste lijn te houden, ik denk niet dat je voor minder dan 450 euro klaar bent.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Pagina: 1