[ASP.NET] Templatecolumn-Cell van een datagrid uitlezen

Pagina: 1
Acties:

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05 21:53
Ik heb een datagrid met daarin een aantal Templatecolumns. Het geval is dat deze columns gevuld worden met labels, en 1 met een textbox en 1 met een button.

Als ik op een button click in de datagrid, dan wil ik de inhoud van de cellen lezen.

De inhoud van de textbox lees ik op de volgende manier:
ASP.NET:
1
e.Item.FindControl("Textbox1"), TextBox).Text

Als ik nu hetzelfde wil doen met een column met een label, dan krijg ik een lege string terug.
ASP.NET:
1
e.Item.FindControl("Label1"), Label).Text

De reden is denk ik dat een textbox ook daadwerkelijk bestaat in html met attribute 'text', en een label niet.

Ik heb het nu opgelost door een tooltip toe te voegen aan de labels, die kan ik wel uitlezen, maar dat staat weer zo slordig. Je krijgt namelijk die tooltips ook te zien als je met je muis over de labels gaat...
ASP.NET:
1
e.Item.FindControl("Label1"), Label).ToolTip

Er moet toch een andere manier zijn zou je zeggen.

Onderstaande code werkt ook niet, dat geeft ook een lege string:
ASP.NET:
1
e.Item.Cells(2).Text

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:45

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik gok dat er wat anders mis is, want ik kan hier ook netjes een label uitlezen met de .text property. Wat wil je uiteindelijk bereiken?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Swerfer
gorgi_19 schreef op zondag 14 november 2004 @ 12:56:
Ik gok dat er wat anders mis is, want ik kan hier ook netjes een label uitlezen met de .text property. Wat wil je uiteindelijk bereiken?
Ik wil met de gegevens uit een database die in een datagrid staan berekeningen ed kunnen uitvoeren na een klik op een button. Die gegevens moet ik dus kunnen uitlezen.

Maar wat kan er bij mij fout gaan? Onderstaande code geeft aan hoe mijn templatecolums eruit zien:
ASP.NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
<asp:TemplateColumn HeaderText="PN">
  <ItemTemplate>
    <asp:Label ID="label1" Runat="server" ToolTip=_
    '<%# DataBinder.Eval(Container, "DataItem.Projectnummer") %>'>
      <%# DataBinder.Eval(Container, "DataItem.Projectnummer") %>
    </asp:Label>
  </ItemTemplate>
</asp:TemplateColumn>

Ook als ik de textattribute gebruik werkt het niet.

Ps. Ik gebruik ASP.NET 2.0 beta (Whidbey)

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Swerfer
Ik heb het nog eens geprobeerd met de text attribute, en het werkt :?
Wat er eerder fout ging... Ik weet het niet 8)7