[compaq] deskpro freeze

Pagina: 1
Acties:

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 19:20
Ik heb verder geen topics over dit probleem kunnen vinden, wel vastlopers buiten het OS maar nooit erin. Ik heb bij mij in de studio een compaq deskpro staan (weet het type zo even niet) waarop windows 2000 profi stond. Aangezien er veel thuisrommel en allerlei zooi op het systeem stond besloot ik dat het tijd werd voor een schone installatie. Dus heb ik het systeem geformatteerd en er weer windows 2000 pro opgezet. Bij de eerste keer booten liep hij tijden de network id manager al compleet vast, na een paar keer rebooten gebeurde dit na elke boot een paar minuten nadat je in windows was. Ik dacht dat het maybe aan de windows versie geprobeerd en aangezien ik nog een advanced server cd'tje had liggen heb ik die even geinstalleerd. Ook bij deze installatie precies het zelfde probleem. Ik ga zometeen even memcheck86 draaien enzo maar het lijkt me sterk dat het geheugen zomaar kapot gaat na een installatie. Het systeem heeft altijd goed gedraaid en ik verder nergens aan gezeten :X

Iemand een idee wat dit kan zijn? Compaq probleem?

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03-2025
lijkt op een geheugen of voedings probleem

• Freek
dokasensai schreef op zondag 14 november 2004 @ 12:34:
lijkt op een geheugen of voedings probleem
Daar lijkt het inderdaad op, maar het lijkt me sterk dat dat zomaar spontaan kapot gaat zonder dat ik iets vreemds met het systeem heb gedaan.

• Freek
Zou het kunnen komen doordat ik met het partitioneren maybe de softpaq partitie heb weggegooid?

Het is trouwens een Compaq Presario 5858, ik heb zojuist een softpaq geinstalleerd die crashes tegen zou moeten gaan maar echt zin heeft het niet gehad. Nog steeds de zelfde vastlopers. Op dit moment draai ik even memtest86 om te kijken of er wat errors gevonden worden.

[ Voor 60% gewijzigd door Freek op 14-11-2004 14:43 ]

• Freek
Subtiel kickje, iemand een oplossing?

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-01 09:43
ik heb een keer zoals dit gehad, maar na (opnieuw) herinstallen werkte alles weer gewoon goed (Packard Bell)

Maar kan je je geheugen niet testen met memtest ofzo(weet de link niet maar die is zo gevonden met google)

succes

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

hellboy123 schreef op maandag 15 november 2004 @ 17:33:
ik heb een keer zoals dit gehad, maar na (opnieuw) herinstallen werkte alles weer gewoon goed (Packard Bell)

Maar kan je je geheugen niet testen met memtest ofzo(weet de link niet maar die is zo gevonden met google)

succes
www.simmtester.com
www.memtest86.com

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Freek
Heb zojuist 26 uur memtest gedraaid zonder problemen, geen errors what so ever :X

• Freek
Nog maar een kick, memtest wordt ik niks wijzer van... is er niks van compaq wat ik perongelijk van de schijf heb gehaald bij de format wat er wel op hoort te staan?

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-01 23:51

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Misschien is schoonmaken. Processor heatsink stofvrij etc. Waarschijnlijk hitte probleem.
Als die het altijd heeft gedaan. Is vuil en stof het enigste wat ik me kan bedenken. Ook al lijkt het zo onwaarschijnlijk.

Speedtouch freak

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

lSltAlKeR schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 19:11:
Misschien is schoonmaken. Processor heatsink stofvrij etc. Waarschijnlijk hitte probleem.
Als die het altijd heeft gedaan. Is vuil en stof het enigste wat ik me kan bedenken. Ook al lijkt het zo onwaarschijnlijk.
of dooie elco's ofzo... die gaan nog wel eens stuk (bol worden, compleet barsten)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1