Toon posts:

Pioneer DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

In de price-watch heb ik een pioneer dvd 6*32 slot-in gezien. Voor 197,- maar liefst. Dat is de goedoopste dvd-speler bij mijn weten. Nou staat er verder geen type ofzo bij, maar volgens de Pioneer-site zal het wel een A03-s zijn.

De vraag is heel simpel: is dit wat? Ik bedoel: kan ik hem verbouwen dat hij alle regio's kan lezen? En kan ik er met een gerust hart vanuit gaan dat hij het prima zal doen in mijn amd-k6-2-400 met Xentor32 met tv-out? Of moet ik toch een mpeg, zeker als ik het wil doorlussen naar mijn tv? Dat laatste kan nu al via de tv-out van de Xentor..

En het geluid? Ik heb nu een Live!. Als ik die aan mijn Pro-logic versterker hang, krijg ik dan ook wel surround-geluid uit die dvd-speler?

Ik heb al van alles gelezen, maar ik wil gewoon jullie ervaringen horen.

Thanx alvast...

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

ALS je die nog kunt krijgen.. Gelijk kopen.
DVDROM spelers zijn al zoooo schaars.. Deze is ook nog regio vrij.. En anders wel regio vrij te krijgen !

Heb je het adres effe! ??

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• The Ghost
  • Laatst online: 27-07-2024
Een Mpeg decoder kaart is altijd aan te raden, je hebt dan minder systeem belasting en het beeld is beter.
Zeker met een K6/400 loop je de kans dat je proccessor het erg zwaar krijgt, ik heb het zelf op een dual celly 366@550 draaien en bij mij hapert het beeld soms nog wel iets.
Sinds ik er een decoder kaart in geprakt heb is dat over.

Via een live kaart krijg je inderdaad surround sound.

En wat de kosten betreft, meteen kopen dat ding.... :)

The Ghost

Verwijderd

Topicstarter
Kijk maar op tweakers.net in de price-watch. Maar eerlijk is eerlijk: het is wel een oude prijs. Ik doe het niet omdat de zaak in grun zit. Dat is net ff te ver weg. Nu zit ik te dubben of ik de dvd-114 zal nemen. Deze staat bij alternate rotterdam voor 233,- Is misschien wat?

Verwijderd

Topicstarter
Alternate heeft nix meer. Tenminste, alleen wat duurder spul. En ze verwachten ook nix meer te krijgen. Iedereen wil blijkbaar dvd....

• Renkie
  • Laatst online: 06:53
Ik heb al enige tijd de Pioneer 6x32 SCSI, fabriek af regio vrij rules gewoon :)

Super snel
super mooi

:-)

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-08 17:56
me is zeer tevreden over wat renkie heeft
want ik heb het zelf ook :)

.

• Renkie
:)

Gewoon een heerlijk DVDtje :)

Heb hem gelijk besteld toen ik las dat de nieuwere drives hardwarematige regio shit hebben en ik heb geen zin om m'n dvdtje te flashen :P

Verwijderd

de 6 speed IDE versie had geloof ik een soort probleem dat ie een iets hogere processorbelasting oplevert (scsi model heeft dit natuurlijk niet). Het zal niet iets heel erg schokkends zijn, maar het is gefixt in de 10 speed versie.

Ik ben meer dan tevreden met mijn SCSI model

Verwijderd

Topicstarter
Er is dus niet meer aan te komen. Ik heb een paar zaken gebeld en overal hetzelfde: nee, misschien volgende maand weer. Ja, de scsi-versie, maar die is wel een stuk duurder.

Hmmm.. paniek, paniek....

Verwijderd

en heb je dan nog een mpeg kaart nodig voor zo'n pioneer, want ik had ooit een artikel uit de pcm gehaald waarin stond dat bepaalde modellen geen mpeg kaart nodig haadden omdat er PowerDVD bijzat (indien proc snel genoeg) !

• Renkie
PowerDVD gebruik ik hier en draait super

kun je wel 'ergens'downloaden :P

Verwijderd

phantom: alle modellen :)

Zo lang je processor maar snel genoeg is kun je softwarematig decoderen zonder kaart...

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

ik heb niet echt problemen met de 103s, maar ik gebruik ook een hardware matige decoder, heb je dan ook geen last.. (ik tenminste niet)

How bad is it on a scale from one to Spurs

• MLS
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-08 14:09

MLS

Voor die hoge proc. belasting is een firmware update beschikbaar, welke dit probleem oplost.

Idd de DVD is regiovrij, maar hiervoor moet je het meest rechtse jumpertje altijd!!! laten zitten.
Aan de achterkant zitten ik geloof 5 jumpertjes, waarvan de meest rechtse (als je kijkt aan de achterkant) bepaald of de drive regiovrij is of niet.
Zit dit jumpertje er niet op, dan moet je het er snel zelf opzetten, voordat je de drive aansluit.
Als hij er dus wel opzit, altijd laten zitten!!

Als je hem een keer verwijderd hebt, dan kan je op een andere manier ook nog de regiovrijheid terugkrijgen, maar deze is omslachtig.

Zie voor meer info: www.dvdutils.com en dan firmwares.

Verwijderd

Bijna elke dvd-drive is tegenwoordig wel regiovrij te flashen... Gewoon firmware downen, ff flashen en je hebt een regiovrije drive. Dan alleen nog regiovrije software. :)
Pagina: 1