[ASUS V9999GT/TD] Opstartproblemen 6800GT

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-05 02:49

Ulti23

Quality Time

Topicstarter
Gisteren deze kaart gekocht. Ingebouwd en gamen maar, installatie ging perfect, geen problemen. Mijn oude kaart, een Radeon 9600 Pro heb ik eerst via de uninstaller verwijdert. Toen heb ik de PC uitgezet, kaart eruit, nieuwe kaart erin. Hij bootte perfect door, geen problemen. In windows heb ik eerst een registercleaner gebruikt om de oude eventuele nog aanwezige ATI bestanden helemaal te verwijderen. Nadat dit alles gebeurt was, heb ik de 66.93 drivers geinstalleerd, die van de Nvidia site. Ging perfect, geen problemen. Meteen die kaart gebenched, en er kwam een mooie score uit, 9800 punten met 3damrk2003. De hele middag dus flink zitten gamen, Doom3 en Far Cry, grafisch vol open, heerlijk gewoon.

Totdat ik in de avond mijn PC weer opnieuw wil opstarten. Geen beeld... Ik denk wat nou? PC uit, opnieuw aan, weer geen beeld, ook geen boot, niks, alleen de fans beginnen te draaien. Wat me opviel dat de fan van de 6800 eerst hard opspint, en dan na een seconde of 15 langzamer begint te draaien. Net of deze temperatuurgestuurd is...

Ok, eerst mijn oude videokaart er terug in om te kijken of het dan aan de videokaart ligt. Nee, zelfde probleem, ook weer een zwart scherm, geen boot, geen piepje wat normaal is in het begin... Toen eens gecheckt als ik geen videokaart in mijn systeem heb, toen begon het moederbord wel te piepen, ok, moederbord dus niet dood.... Ik zette mijn 6800 weer terug in het systeem en ja hoor, gewoon weer bootten alsof er niks aan de hand was. Vreemd allemaal. Ik begon toen sterk te denken aan een voedingprobleem, aangezien er met het moederbord en de videokaart niks mis is zo lijkt. Dus de voltage lijnen maar eens gecheckt. Allemaal netjes binnen de marge, de 3,3 V lijn is ook 3,3 V. De 5 V lijn is netjes 4,98V en de 12 V. lijn is 11,92. Prima binnen de marges dacht ik zo. Ook tijdens een stress test van Sandra en een stress test van Burn It, bleven de voedingslijnen prima stabiel. Zou dit dan een eenmalige kuur geweest zijn? De avond lang heb ik nog prima kunnen gamen, geen drops, die kaart werkt gewoon perfect.

Tot vanmorgen, toen wilde ik mijn PC weer opstarten en gaf hij hetzelfde probleem. Na uitzetten, even wachten en weer opstarten bootte hij wel door. Ook al had ik geen BIOS reset uitgevoerd, moest ik wel de BIOS in om te kijken of de instellingen nog goed stonden, dat stonden ze, dus na 'save & quit' bootte hij weer prima door....

Mijn specs> ASUS A7N8X-E Deluxe, Athlon 2800+, 2x Corsair 512 DDR 2-3-3-6, ASUS V999GT (6800GT 128Mb), Antec 480W. Truepower voeding, ongeveer 1 jaar oud

De kaart heetf als revisie 1.01 en is van ASUS. Ik las in vorige topics wel dat er problemen zijn met 1.01 revisie kaartjes van de LE versie, maar dat hoeft dan niet op de GT versie te slaan? Helaas heb ik op het moment ook geen andere voeding liggen om te testen.

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 11:48
Raar, ik heb die problemen niet. :S Zelfde kaart.

Ik heb Win Xp eropnieuw op gedaan, (format c) zo weet je zeker dat er geen (verborgen) ATI files tussen zitten!
Das mijn advies dus, had ik meteen al gedaan toen mn V9999 GT binnen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:02

DaWaN

'r you wicked ??

Hidde schreef op zondag 14 november 2004 @ 12:56:
Raar, ik heb die problemen niet. :S Zelfde kaart.

Ik heb Win Xp eropnieuw op gedaan, (format c) zo weet je zeker dat er geen (verborgen) ATI files tussen zitten!
Das mijn advies dus, had ik meteen al gedaan toen mn V9999 GT binnen was.
Dat maakt niets uit, het gebeurd voor windows al ;)

Het zijn zo te zien cold boot problemen, meestal ligt dat aan je moederbord of voeding, wat je kan doen is of je met een ander moederbord of andere voeding testen als je dat kan, wat je ook kan doen is net zolang resetten tot je systeem boot

[ Voor 24% gewijzigd door DaWaN op 14-11-2004 13:03 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-05 02:49

Ulti23

Quality Time

Topicstarter
Inderdaad @ Sick Nick ;)

Het was inderdaad het cold boot ding. Met andere videokaart getest en daar hield ik hetzelfde probleem. Voeding toen maar vervangen en nog steeds niks. Dus moest het het moederbord zijn. Dat dus maar ff gecheckt en op een ander moederbord draaide alles weer top.

Dus moederbord vervangen en draaien maar.

I pitty the fools who took my game-station.....