[win2k] Partities indelen, zonder format

Pagina: 1
Acties:

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
Is het mogelijk mijn 10gig schijf te partitioneren, als er al 5gig aan data op staat? Of moet ik alles eerst formatten alvorens ik het kan indelen in verschillende partities?

Ik heb momenteel dus nog enkel maar een C-schijf, geen andere partities. Hierop draai ik nu win2k, maar wil graag win98se ernaast hebben voor enkele DOS applicaties en andere progs ie niet lekker werken onder win2k.

Ik wil dadelijk dus 2 partities maken van mijn 10gig harddisk: 1x7gig voor win2k en 1x 3gig voor win98se.

dank u :)

" Play the violent strings of my symphony "

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:31
Er zijn verschillende programma's (in mijn geval meestal Partition Magic). Die kunnen goochelen :) met schijven zelfs als er alg iets op staat.
Wel is aan te raden om een backup te maken alvorens je aan de operatie begint. Ik heb nog nooit problemen gehad, maar better safe than sorry.

[ Voor 4% gewijzigd door Master FX op 14-11-2004 11:42 ]

Stay safe

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Met een proggie zoals PartitionMagic 8 moet dat zonder problemen lukken, met behoud van data, al maak je voor de zekerheid best een backup. Voor freeware partition managers zal je effe moeten zoeken, kan zo niet direct op programma's komen

edit:
nu ja, juist te laat... moet wat sneller leren zijn :-)

[ Voor 15% gewijzigd door Borromini op 14-11-2004 11:45 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
Is het anders slim de schijf eerst de te defragmenteren? Of maakt dat geen wezenlijk verschil?

" Play the violent strings of my symphony "

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:14

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

misschien is fips een handige optie, wordt vaak bij linux install cd's meegeleverd voor dit klusje, maar ik denk niet dat ie het met NTFS zou doen. het idee van allemaal draconische partitioneringstools installeren voor een eenmalig klusje staat me een beetje tegen :)

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Symphony-X schreef op zondag 14 november 2004 @ 11:51:
Is het anders slim de schijf eerst de te defragmenteren? Of maakt dat geen wezenlijk verschil?
Dit zou ik zeker een paar keer doen :) en ook alle overbodige bestanden verwijderen (tempdirs enzo ...) Toch beter om alles even op te backuppen, en een format te doen en zo alles opnieuw in te delen :)

* sanfranjake heeft het meermaals meegemaakt dat een herpartitionering niet goed ging. Met name als het de OS-partitie is :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1