wel intermet met static, niet met dhcp

Pagina: 1
Acties:

• Boegel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01-2018

Boegel

just boegel

Topicstarter
Sinds een paar dagen krijg ik op mijn laptop geen ip-adres meer van mijn router via dhcp, terwijl dit op 2 desktops in hetzelfde netwerk wel gebeurd zonder problemen. Zonder ip heb ik dus ook geen internet ofzo.
Als ik echter alles handmatig instel (ip-adres, subnetmask, gateway, primary en secondary dns), dan loopt het zonder problemen.
Ik heb dit probleem zowel op Fedora Core 3 (linux), als op Windows XP, en dit zonder iets aan mijn instellingen te hebben veranderd. (Alles opnieuw op DHCP instellen in beide OS'en en rebooten helpt niets).

Volgens mij kan het niet mijn netwerkkaart zijn, anders zou ik helemaal geen internet meer hebben (zelfs met static ip), en kan het evenmin mijn router zijn, want anders zou het op de andere desktops ook niet werken. Ik heb ook al een ander poortje op de router geprobeerd, én een andere kabel, geen resultaat.

Zijn er mensen die enig idee hebben wat het wel kan zijn, want ik zie het niet... Is het mogelijk dat er een contactje op de netwerkkaart geraakt is, waardoor enkel DHCP niet meer werkt, maar de rest wel ?

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:06
Het kan zijn dat je router op de een of andere manier niet meer leases wil afgeven. Bijvoorbeeld omdat hij niet voldoende adressen in z'n spool heeft; of omdat het MAC-adres van je netwerkkaart geblokkeerd is.

Een contact los, zodat DHCP niet meer werkt kan eigenlijk niet...

• Boegel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01-2018

Boegel

just boegel

Topicstarter
Xandrios schreef op zondag 14 november 2004 @ 13:13:
Het kan zijn dat je router op de een of andere manier niet meer leases wil afgeven. Bijvoorbeeld omdat hij niet voldoende adressen in z'n spool heeft; of omdat het MAC-adres van je netwerkkaart geblokkeerd is.

Een contact los, zodat DHCP niet meer werkt kan eigenlijk niet...
Ik heb al geprobeerd om de router volledig te resetten, en de instellingen opnieuw te doen... De router is default zo ingesteld dattie ip-adressen kan geven van 10.0.0.3 tot 10.0.0.13, en dus lijkt het me sterk dat ie ip-adressen tekort komt (er zijn slechts 2 desktops en een laptop aangesloten).

Na een volledige (back to factory settings) reset lijkt het me vreemd dat het nog steeds niet werkt...

Nog iemand ideëen ?

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05 15:35
Probeer eens om het MAC adress van die NIC te veranderen