Toon posts:

(XP) windows kan niet gestartc worden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb een probleem als ik windows (XP) opstart krijg ik een foutmelding : Windows kan niet gestart worden omdat er een bestand beschadigd is Windows\system\config\system.
Ik heb al wat meer gelezen hier op het forum en dan wordt er gezegd even met windows cd booten, maar dat help bij mij niet want als ik wil repareren zoekt hij naar reeds geinstalleerd versie van win xp. deze vind hij niet dit doet hij ook als ik win xp helemaal opnieuw wil installeren.

Heeft iemand een idee hoe ik of dit probleem kan verhelpen of ik op een andere manier windows van mijn harde schijf kan verwijderen?

alvast bedankt,

Frank

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

/me Welkom op Got *

Lijkt me dat er meer aan de hand is en dat, om welke reden dan ook, je XP installatie (deels) verdwenen is.

Met een Knoppix-CD zou je dit kunnen controleren.

Eventueel kun je dan ook op je HD een volledige format loslaten waarna XP geïnstalleerd kan worden.

offtopic:
Overigens zou ik snel je nickname laten veranderen, dat kan nl. binnen een week dacht ik. Je zit er voor de rest van je GoT leven, althans voor een jaar, aan vast en wie wil er nu een Janlul genoemd worden?

[ Voor 28% gewijzigd door Guardian Angel op 14-11-2004 11:24 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zondag 14 november 2004 @ 11:22:
/me Welkom op Got *

Lijkt me dat er meer aan de hand is en dat, om welke reden dan ook, je XP installatie (deels) verdwenen is.

Met een Knoppix-CD zou je dit kunnen controleren.

Eventueel kun je dan ook op je HD een volledige format loslaten waarna XP geïnstalleerd kan worden.

ok bedankt voor de info hoe werkt zo een knoppix -cd en kan je me misschien vertellen waar ik dat vandaan haal of mag dat niet op het forum:S

offtopic:
Overigens zou ik snel je nickname laten veranderen, dat kan nl. binnen een week dacht ik. Je zit er voor de rest van je GoT leven, althans voor een jaar, aan vast en wie wil er nu een Janlul genoemd worden?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

http://www.knoppix.com :)

En hoe het werkt? Mmmm, het werkt maar hoe weet ik niet, heb er nog geen gebruik van hoeven te maken. I.i.g. ook wel iets over te vinden op het forum. Daarnaast is er de site.

ARME AOW’er

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:33

bonzz.netninja

Niente baffi

via boot cd van xp naar repair funtie. Dan in de promt de bestanden die te vinden zijn in windows/repair/*.* copieren over de bestanden die staan in Windows\system\config\

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
bonzz.netninja schreef op zondag 14 november 2004 @ 11:33:
via boot cd van xp naar repair funtie. Dan in de promt de bestanden die te vinden zijn in windows/repair/*.* copieren over de bestanden die staan in Windows\system\config\
ja maar als ik naar die repair functie ga dan zoekt hij eerst naar reeds geinstalleerde versie en die kan hij dus niet meer vinden of iig dat bestand niet waar door hij niet verder komt.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:33

bonzz.netninja

Niente baffi

mm oja, idd. Dan moet je je aanmelden bij een bepaalde xp installatie...mm obscuur probleem toch. Zou ik denk ik toch naar de knoppix oplossing vanmijn bovenburen gaan

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Pagina: 1