Toon posts:

Vertraging door Azareus of Emule

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk dat als ik Azareus of Emule draai, ik tegenwoordig een enorm traag Internet krijg. Tot een week of 2 geleden had ik dat probleem niet. Kan het zijn dat Chello (Classic) de boel afknijpt? Of is er ene probleem op mijn Xpsp1 PC? Ik heb een 3 Ghz P4 met 1 GB geheugen en een 3COM (chello) netwerkkaartje. Zie hier de www.speedtest.nl verschillen tussen een sessie met Azareus, en er eentje zonder:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Nov 14 2004 om 10:08:19 UTC+0100)

Download : 24.8 KByte/sec
Upload : 6.4 KByte/sec
Connection : 38.0 Conn/min
Ping test Nederland : 1056.0 ms

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Nov 14 2004 om 10:10:55 UTC+0100)

Download : 306.9 KByte/sec
Upload : 17.9 KByte/sec
Connection : 631.0 Conn/min
Ping test Nederland : 19.0 ms

Verwijderd

Dat komt omdat Azureus heel veel connecties maakt, en dat knijpt je internet af. Je kan het aantal connecties limiteren als het goed is. Download 's nachts of download maar een paar torrents tegelijk.

Verwijderd

Beperk je upload stream, heb je chello classic load dan max 35kb/ps up. Dan hou je nog wat upstream over die je ook nodig hebt om te downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de upload altijd al beperkt tot 16 KB/s. Maar heeft Windows XP een limiet, want als ik de speedtest resultaten bekijk dan lijkt het alsof het aantal connecties/s erg laag wordt? Mijn CPU is zowat niks aan het doen, en mijn bandbreedte gebruik ik ook amper.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:30
Normaal gesproken heb je 18KB/sec upload. Als je Azreus beperkt tot 16, houd je dus 2KB/sec over. Dat is veel te weinig om goed te kunnen internetten. (Dus kun je ook niet meer snel downloaden).

Met jou verbinding moet je de upload van Azreus niet hoger instellen dan ~ 5 tot 6 KB/sec.

Dit is wel basisinformatie overigens; om te downloaden is upstream nodig. Als je alle upstream verbruikt, kun je ook niet meer downloaden. En dat is precies wat je nu merkt :)

Dit topic is gesloten.