Ik heb gisteren een Club3D Radeon 9700 2de hands gekocht, die gemod is naar een pro. Nu installeerde ik hem gisteren dus in m'n pc, druk de power knop in, maar er gebeurt nix 
Ik heb een ASUS A7N8X Deluxe Rev 2.0 mobo, met een AMD Athlon XP 2800+ en 512 MB RAM. Mijn vorige videokaart is een Geforce 4 MX en die werkt perfect. Soms krijg ik wel een piepje te horen en blijkbaar is de BIOS dan geladen, want numlock werkt en ook ctrl+alt+del werkt. Maar meestal blaat het mobo "System failed VGA test" en dan soms ook nog "System failed memory test" en "System failed due to CPU overclocking" en dat terwijl m'n CPU helemaal niet overgeklokt is. En het geheugen werkt prima
Ik heb al van alles uitgeprobeerd:
- Alle schijven/cdrom's loshalen
- CMOS geleegd
- Getest in andere PC met ASUS A7N8X-X mobo >> Werkt ook niet
Zodra ik m'n Geforce 4 MX er weer in zet doet ie het wel weer, dus het probleem ligt duidelijk bij de videokaart.. En zou het misschien aan ASUS moederborden liggen ? Of ligt het probleem bij de videokaart ?
Kan iemand mij helpen, ik wordt hier gek van
Edit: Ik krijg dus helemaal geen beeld te zien, geen POST.. nix
Ik heb een ASUS A7N8X Deluxe Rev 2.0 mobo, met een AMD Athlon XP 2800+ en 512 MB RAM. Mijn vorige videokaart is een Geforce 4 MX en die werkt perfect. Soms krijg ik wel een piepje te horen en blijkbaar is de BIOS dan geladen, want numlock werkt en ook ctrl+alt+del werkt. Maar meestal blaat het mobo "System failed VGA test" en dan soms ook nog "System failed memory test" en "System failed due to CPU overclocking" en dat terwijl m'n CPU helemaal niet overgeklokt is. En het geheugen werkt prima
Ik heb al van alles uitgeprobeerd:
- Alle schijven/cdrom's loshalen
- CMOS geleegd
- Getest in andere PC met ASUS A7N8X-X mobo >> Werkt ook niet
Zodra ik m'n Geforce 4 MX er weer in zet doet ie het wel weer, dus het probleem ligt duidelijk bij de videokaart.. En zou het misschien aan ASUS moederborden liggen ? Of ligt het probleem bij de videokaart ?
Kan iemand mij helpen, ik wordt hier gek van
Edit: Ik krijg dus helemaal geen beeld te zien, geen POST.. nix
[ Voor 7% gewijzigd door c0deaddict op 14-11-2004 09:35 ]