Toon posts:

[BenQ DW1620] Branden langzaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb gister een BenQ DW1620 gekocht, en nu valt het me op dat als ik een DVD brandt op 8x dat de leesbuffer de hele tijd schommelt tussen de 10 en de 100%, en dat het ruim 30 minuten duurt voordat ie klaar is.

Ik heb een AMD Duron 900 MHz met 384 MB RAM en draait onder Win2k Pro.

Ik heb de volgende configuratie voor mijn IDE:

- Primary Master: Harddisk
- Primary Slave: Leeg
- Secondary Master: DVD Speler
- Secondary Slave: DVD Brander

Het gaat hier dus om het branden vanaf harddisk naar DVD.

Wie oh wie kan mij vertellen wat er mis is?

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
DVD speler en brander omwisselen.

Verwijderd

Topicstarter
Dus brander op Pri. Slave of op Sec. Master?

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Je brander op Sec. master.

"Soylent Green is people!"

• JSK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-12-2025

JSK

Thunder K8WE

Brander op master of slave hoeft echt niet uit te maken, zolang je slechts 1 apparaat op de IDE kabel tegelijkertijd gebruikt. Als je zowel de brander en dvdrom tegelijk gebruikt kan het problemen opleveren. Ik heb exact dezelfde brander eergisteren gekocht, en die hangt bij mij ook als slave aan de IDE kabel en geeft geen enkel probleem.

Kan ook andere oorzaken hebben:
- DMA gecheckt? Is CPU usage tijdens branden bijvoorbeeld hoog?
- Trage/oude of niet gedefragmenteerde harddisk? Op 16x branden heeft 22MB/s nodig.
- Bagger media? Wat is de mediacode van de dvd's die je brandt?

Specs Casemod

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even zitten kijken, en inderdaad, de DMA stond uit. Deze stond eerst gewoon aan, maar ik denk dat ie uit is gegaan doordat ik de DVD speler op een andere controller heb gezet.

In ieder geval: het probleem is opgelost. Ik kan op de volle 16x branden zonder problemen :)

In ieder geval thnx voor de moeite.

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
ik krijg zo een benq 1620 en heb de volgende vraag. primary slave = harddisk. strax heb ik nog een plextor CD brander en een DVD brander van BenQ. kan ik dan beste de beidebranders op sec. master en slave doen. de benq op master of beter de benq of plextor als slave bij de prim.?
Pagina: 1