Toon posts:

[Active Desktop]Soort "IP Monitor"?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb al een tijdje een "Active Desktop" nu wilde ik echter nog iets toevoegen, een soort "IP Monitor" waarmee ik in de gaten kan houden of een bepaald "IP-ADRES (binnen het netwerk)" online is, dit moet echter wel op m'n active desktop zichtbaar zijn, dus bijv rechtsonder:

192.168.1.21 = Online
(Rayen = Online)

kent iemand hier een (java)scriptje voor?

Ik heb iig, de: Tweakzone Search, Tweakers Search, Download.com, Google.com, www.javascripts.com, www.hotscripts.com geprobeerd..

bij Download.com vond ik echter wel het programma "IP Monitor" maar dit programmatje kan de gegevens niet exporteren naar m'n active desktop, dus vandaar dat ik het niet kon gebruiken...

Verwijderd

Niet echt W&G overigens dit. Heb je en *nix bak in je netwerk zitten, kijk dan naar een progsel dat om de zoveel minuten pingt (cron aanmaken) en de output wegschrijft naar een dir die je mapt naar je apache webserver. Vanuit je active desktop haal je vervolgens dat bestandje om de zoveel minuten op. (javascript refresh)

Of kijk of je hetzelfde kunt doen vanuit je windows bak: programma draaien dat pingt, weg kan schrijven naar een tekst bestand en dat dan importeren op je active desktop.

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Slimste is om een servetje te pakken waarop apache en php draait.
Daarop een script zetten die je ipadressen pingt en dan een output geeft (plaatje)
en dan deze pagina op je active desktop zetten.
Evt apache lokaal installeren met php erbij :)

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 13:55
Wat ik doe is op de externe pc een javascript plaatsen en deze includen in je eigen html-file. Dit javascriptje zet dan iets op het scherm dmv document.write("");. Eigenlijk best wel simpel. Je komt alleen in de problemen als de host niet online is. Dan duurt het laden erg lang.

code:
1
http://<script language=javascript src="http://hostname/MyIP.php"></script> = eigen IP adres

MyIP.php:
PHP:
1
print "document.write('{$_SERVER['REMOTE_ADDR']}');";

Ipv PHP kun je ook statische informatie tonen ('ik ben online').

Owh, als het niet werkt komt er niets te staan en duurt het een hele poos...

[ Voor 40% gewijzigd door jan-marten op 14-11-2004 12:54 ]

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:45

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 10:10:
Niet echt W&G overigens dit. Heb je en *nix bak in je netwerk zitten, kijk dan naar een progsel dat om de zoveel minuten pingt (cron aanmaken) en de output wegschrijft naar een dir die je mapt naar je apache webserver. Vanuit je active desktop haal je vervolgens dat bestandje om de zoveel minuten op. (javascript refresh)

Of kijk of je hetzelfde kunt doen vanuit je windows bak: programma draaien dat pingt, weg kan schrijven naar een tekst bestand en dat dan importeren op je active desktop.
Als je een (win32)programma maakt dat de resultaten in een bestand wegschrijft, waarom zou je dan nog apache/php moeten installeren :? Als je het programma een bestand in javascript-syntax laat wegschrijven naar %mijndocumenten%/desktop/results.js, kun je in %mijndocumenten%/desktop/desktop.html prima dat javascript zonder apache/php gebruiken hoor :)

Moet je echter wel programmeerkennis hebben. Probeer het in C, zou ik zeggen, omdat dat vrij veel op PHP lijkt, heb ik mij laten vertellen.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.