bluetooth dongle calamiteiten

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:56
ik heb een sitecom bluetooth dongletje 10 meter uitvoering, ding deed het altijd maar nu ik laatst alles schoon had geinstalleerd, en dus ook de bluetooth software, doet hij nix :(, alles heb ik netjes gedaan volgens de setup maar het bluetooth icoontje rechtsonder in de taakbalk BLIJFT ROOD ik heb wel gehoord dat er garigheid was met de widdcom drivers, maar dit slaat nergens op, iemand die ooit de zelfde troubles heeft gehad?

Adjust non olet, plerumque...

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:29
Hoi,

Misschien heb je Service Pack 2 voor Windows XP geinstalleerd. Kijk dan even in de Knowledge Base van Microsoft. Er is een artikel gewijd aan Bluetooth en Service Pack 2.

• 1nsane
allereerst thnx voor je reactie maar dat had ik algeprobeerd maar dat hielp niet, als ik mijn bluetooth dongle uit de usb poort haal hoor je wel het geluidje als je hardware verwijderd en als ik hem er weer in steek hoor je weer het piepje dat hij er weer in zit maar het bluetooth icoontje blijft op rood staan en als ik het apparaat zoek kan hij het niet vinden. ik had het laatst bij een vriend van mij ook toen ik het probeerde maar het werkt gewoon niet op de een of andere vage manier :(

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 16:26

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Het probleem is, dat windows de gore neiging heeft om zijn eigen drivers te installeren. Dus de MS drivers, en die werken niet. Dus even met de hand de windows drivers vervangen door de widcomm (kan bijv bij apperaatbeheer en dan de driver "updaten").

Daarna moet hij goed werken.
Let wel op dat je de dongle niet in een andere usb poort ramt, want dan mag je het opnieuw doen...

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• 1nsane
toch raar want ik heb namelijk al de widcomm drivers geinstalleerd van sitecom, die heb ik ook EERST geinstalleerd en dan vraagt de installer om je dongle erin te steken, goed dat gedaan maar werken ho maar :( en in de comp van me broertje werkt ie feilloos

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 16:26

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Klopt, maar toch moet windows de MS drivers hebben.
Dus zodra je dongle erin zit, even de drivers aanpassen. Zolang je dongle in de USB poort stompt waarin hij geisntalleerd is, blijft het goed, anders weer even de drivers aanpassen.

Zeer irritant, maar volgens mij niet te verhelpen (ahoewel ik gehoord heb dat het fysiek verwijderen van de MS drivers zou helpen).

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• 1nsane
oke ik heb hem nu gaande! enige lompe is dat het bluetooth icoontje rechtsonder in beeld rood is maar dan veschijnt er nog eentje die wat kleiner is en als ik daar op klik en voor bestandsoverdracht kies dan gaat ie als een trein :+ dus ik denk dat deze wel dicht kan!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Ok, je hebt een Sitecom CN-500 Bluetooth-dongle (heb ik ook). Je komt er achter dat een frisse install mét XP-SP2 problemen geeft (had ik ook). Wat doe je dan? Lui je vraag posten en afwachten of bijvoorbeeld even de moeite nemen om op de website van Sitecom zélf te kijken? Jij koos voor het eerste, ik koos voor het laatste. Als je dat laatste had gedaan, dan had je volgende document gevonden.

Je had dan in het genoemde document kunnen lezen dat er inderdaad problemen kunnen optreden (of dat nu aan Microsoft of Sitecom ligt zullen we hiet niet bediscussieren) en nog veel beter welke oplossing ervoor is. Want de gegeven oplossing werkt!

Sorry voor enig licht sarcasme, maar de meest voor de hand liggende bron voor een oplossing heb je (onbewust) overgeslagen. Zo, nu mag ie dicht!

[ Voor 4% gewijzigd door ZeilDude op 17-11-2004 02:04 . Reden: link toegevoegd ]

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
ik heb zelf de 502 (100mtr, externe antenne) pas gekocht.. daar was een addendum bij over SP2... kijk op de sitecom site voor nieuwe drivers/evt. addendum voor jouw versie

• ZeilDude
Jazco2nd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 02:52:
ik heb zelf de 502 (100mtr, externe antenne) pas gekocht.. daar was een addendum bij over SP2... kijk op de sitecom site voor nieuwe drivers/evt. addendum voor jouw versie
Dat zei ik al, dat adendum staat in het linkje 'document' van mijn vorige post. Nieuwe drivers zijn niet perse nodig, maar kun je natuurlijk meteen ook even installeren. Nieuwe drivers alléén zijn echter niet genoeg.

• profweirdo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-02 15:06
Allereerst sorry voor de kick.

Maar dit probleem is mij ook overkomen en ik kom er niet uit. Het bestand "addendum" heb ik meerder malen gedownload maar ik krijg geen leesbaar bestand. Mijn vraag is dus: welk bestandformaat zou deze moeten zijn?

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

• ZeilDude
Je gebruikt waarschijnlijk Firefox. Om een of andere reden wordt er dan geen extensie opgeslagen.
Het betreft hierbij een ZIP-bestand, met daarin een Word-bestand.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
dus het gedownloade bestand hernoemen naar IETS.zip en dan openen!

• ZeilDude
Jazco2nd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 01:59:
dus het gedownloade bestand hernoemen naar IETS.zip en dan openen!
Iets hoeft niet eens. Je hoeft er alleen .zip achter te zetten. ;)
Pagina: 1