Netwerkpoorten Windows -> Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-03 01:18
In ons studentenhuis delen we met een paar etages een internetverbinding, die wordt geregeld door een Linux router. Nu is het probleem dat Directplay (wat ik nodig heb!!!!! :P) niet automatisch werkt met een router met linux erop.

Ik heb opgezocht welke poorten er dan opengezet moeten worden naar mijn pc, maar de admin van het netwerk zegt dat ik de poorten eerst moet "vertalen" naar linux.

De poorten zijn:

UDP port 28800, TCP port 47624, TCP/UDP ports 2300-2400

Weet iemand hoe of waar ik dit kan doen? Google brengt niet veel soelaas, en de GoT search functie doet het neit op het moment van dit schrijven, dus hier kan ik ook niet zoeken.

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 18:18
wie heeft die linux router geinstalleerd? Die zou dit makkelijk voor elkaar moeten krijgen m.b.v. portforwarding IMO

ach...in een volgend leven lach je er om!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Vertalen? Gewoon die poorten op de router mappen naar jouw PC, lijkt me.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09-2025
ChromeBallz schreef op zondag 14 november 2004 @ 00:30:
maar de admin van het netwerk zegt dat ik de poorten eerst moet "vertalen" naar linux.
Hehe wat een onzin zeg. Windows of Linux een poort is een poort.

http://specs.tweak.to/9714

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Misschien wil die beheerder dat je zelf de syntax van de firewall rules gaat uitzoeken? Mij klinkt het ook weer onduidelijk in de oren. Poorten zijn poorten inderdaad

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:30
Geef die beheerder een schop, want het slaat nergens op. Een poort is een poort. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.