schermposities bij gebruik van meerdere schermen vastzetten

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik heb op mijn laptop regelmatig een extra monitor aangesloten zitten (21" Sony Trinitron 8) ), welke fysiek boven het scherm van mijn laptop staat.
Er ontstaat daardoor een ideale situatie dat ik bijv. onder kan werken, en boven een website of presentatie zet.

Alleen is Windows XP bijzonder eigenwijs over hoe de scherm gepositioneerd moet zijn. Windows zet mijn externe monitor steenvast rechts boven mijn laptop scherm, ipv er recht boven. Hoe kan ik dit vastzetten???

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als het goed is kan je gewoon in je Windows instellingen de monitor slepen boven de andere monitor, waarmee je de positie van monitor 2 dus boven mointor A zet. Je kan er ook nog meer mee spelen; mocht je ooit van opstelling veranderen. :)

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

Topicstarter
Dat doe ik dus, maar zodra ik windows afmeldt of als windows op standby gaat, dan staan ze weer diagonaal boven elkaar.... erg irritant...

Het betreft trouwens een Jewel Laptop met een Ati Radeon 9600 mobile.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

Topicstarter
Heeft er niemand anders een idee??