Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Visual C++ buffer underrun bij Norton Antivirus 2005

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 16:23
Hallo, ben bij Symantec te zoek gegaan en via Google maar heb niets gevonden.

Ik heb sinds begin deze maand Norton Antivirus 2005 geinstalleerd, maar heb een vervelend probleempje.

Wanneer ik de melding krijg of ik toegang wil geven of weigeren aan een programma omdat Norton denk dat dit een worm is, krijg ik de volgende melding

Visual Basic buffer overrun en wordt Norton Antivirus 2005 afgesloten.

Afbeeldingslocatie: http://www.manueleforum.nl/images/error.jpg

Heeft iemand dit probleem gehad ?

Ook had ik het probleem dat wanneer ik Norton 2005 installeer die installatie niet beeindigt word. Maar als ik dan na lang wachten de installatie afbreek, blijkt Norton toch goed geinstalleerd te zijn en heb ik uitgezonderd van bovenstaand probleem geen fouten en werkt alles perfect.

Heb Windows XP SP2 Home NL.

BTW: Zit VB runtime 6.0 al in Win XP SP2 ?

[ Voor 15% gewijzigd door abusimbal op 14-02-2005 15:06 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ook had ik het probleem dat wanneer ik Norton 2005 installeer die installatie niet beeindigt word. Maar als ik dan na lang wachten de installatie afbreek, blijkt Norton toch goed geinstalleerd te zijn en heb ik uitgezonderd van bovenstaand probleem geen fouten en werkt alles perfect.
Lijkt me toch een probleem te kunnen zijn, doe anders toch even een schoonmaakactie+reinstall ;)

Waar zie je VB staan? Titeledit: Basic --> C++

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 15-11-2004 15:21 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• abusimbal
F_J_K schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:20:
[...]

Lijkt me toch een probleem te kunnen zijn, doe anders toch even een schoonmaakactie+reinstall ;)

Waar zie je VB staan? Titeledit: Basic --> C++
Hoe dom van mij 8)7

• zemartino
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde probleem, bij een nieuwe laptop, zonder rotzooi erop.

Dus een fresh install zal imho het probleem niet verhelpen.

• abusimbal
zemartino schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:50:
Ik heb precies hetzelfde probleem, bij een nieuwe laptop, zonder rotzooi erop.

Dus een fresh install zal imho het probleem niet verhelpen.
Dat dacht ik al.

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
heb ik ook, maar ben wel benieuwd hoe het wel opgelost kan worden.

• arievh
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-11 03:38
Keb het zelfde probleem ook verse install van Windows XP SP 2
En Norton AntiVirus verse install...
Niets werkt...
Had het ook met Windows 2000 SP 4
Het ligt er denk ik aan als je met een grote hoeveelheid bestanden werkt (om die te scannen).

• abusimbal
arievh schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 23:08:
Keb het zelfde probleem ook verse install van Windows XP SP 2
En Norton AntiVirus verse install...
Niets werkt...
Had het ook met Windows 2000 SP 4
Het ligt er denk ik aan als je met een grote hoeveelheid bestanden werkt (om die te scannen).
Er zijn blijkbaar meer mensen met dit soort problemen, maar tot op heden heb ik geen oplossing gevonden.

Heb jij dat probleem ook van Worm detector zoals in mijn openingspost ?

Verwijderd

Heb heel verassend exact hetzelfde probleem....Dezelfde melding verschijnt bij mij in beeld... :?
Heb ook Windows XP SP2 NL Home....

Het zure is dat de norton zich na deze melding afsluit, waardoor je dus niet meer beveiligd bent. Norton moet opnieuw aangeklikt worden, om weer actief te zijn.

Omdat ik dit probleem eveneens heb, ben ook hier en daar eens gaan vragen naar de mogelijke oorzaken. Nu kreeg ik van iemand de volgende link, wat DE oplossing zou moeten zijn..

http://service1.symantec....&prod=&ver=&osv=&osv_lvl=

Nu ben ik er zelf niet echt uitgekomen, maar duidelijk is wel dat de oplossing hier te vinden zou moeten zijn. Alleen het einde v/d melding verschilt enigszins, namelijk: Djsactiv.exe ipv ccApp.exe. Misschien dat het mij daarom niet lukte het probleem te verhelpen.

Ik ben zelf nu maar overgestapt naar een gratis virusscanner, overigens naar volle tevredenheid. Werd namelijk gek van de foutmelding.

Mocht iemand van jullie toch het probleem weten te verhelpen, laat het graag even weten. Dan wil ik Norton toch nog wel een kans geven :*)

Grtzz,
Sonny

• abusimbal
Microsoft Visual C++ Runtime Library. Buffer overrun detected!
C:\Program files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"

Antwoord van Symantec;

Dit probleem kan voorkomen als jou systeem bronnen gebruikt worden door Norton AV 2005 bestanden. Om dit probleem te verhelpen, stel ik voor dat jij je systeembronnen optimaliseerd. Om te weten hoe dit moet, verwijs ik je door naar onderstaand gelinkte document;

Title: 'Basic guide to optimizing system resources'
Document ID: 2002061015214139
> Web URL: http://service1.symantec....sf/docid/2002061015214139

Ook kan je een regel aanmaken voor een aplicatie dat toegang vraagt aan internet. Om jou te begeleiden in het aanmaken van een regel voor Internet Worm Protection functie, zie onderstaand gelinkte documen;

Title: 'Creating new program rules in Norton AntiVirus Internet Worm Protection'
Document ID: 2004091413133506
> Web URL: http://service1.symantec....04091413133506?Open&src=w

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Wat een kul antwoord zoals het er staat :X

Maar belangrijker: werkt het?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• abusimbal
F_J_K schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:43:

Dat van die systeem bronnen vind ik ook maar larie.

Heb Kazaa Lite bij rules toegevoegd, hij stond er niet bij.
Zal kijken of het helpt, foutmelding komt maar af en toe.

Verwijderd

Ik heb sinds kort ook Norton 2005 (XP Pro, SP2) en ik vind de optie van de AntiVirus en de AntiSpam wel handig, maar de Internet Security valt mij alleen maar lastig.

Lees: Ik wil van Internet Security af want de vraag of ik programma's wil toestaan en het vertragen van mijn pc vind ik maar irritant.

Als ik disable druk, kan dit maar tot de volgende reboot, waarna het trage gebeuren weer opnieuw begint. Is er een mannier om dit uit te schakelen totdat ik het weer aan wil hebben?

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:51

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

F_J_K schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:43:

is gewoon bull idd. enigste optie is gewoon die worm protectie uit zetten.
en laten we eerlijk wezen, veel mis je er niet aan als het niet aan staat.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:59
Even dit topic omhoog schoppen!

Zelf heb ik ook last van dit probleem zoals meerdere hier...heeft iemand al iets kunnen vinden om dit probleem op te lossen, of hebben jullie allemaal de beveiliging van internetwormen uitgezet :?

• abusimbal
Valkje schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 13:43:
Even dit topic omhoog schoppen!

Zelf heb ik ook last van dit probleem zoals meerdere hier...heeft iemand al iets kunnen vinden om dit probleem op te lossen, of hebben jullie allemaal de beveiliging van internetwormen uitgezet :?
Ik heb sinds vorige week een nieuwe PC, maar bij mij is het probleem nog steeds.
Dus die antwoorden van Symantec slaan nergens op.

Verwijderd

Ik ben al van Norton afgestapt, bij mij houdt het probleem ook aan. Heb nu maar een gratis virusscannertje.....

Verwijderd

Ik heb ook het probleem.
Ik draai windows XP Proffesional met service pack 2.

Ik krijg de melding elke keer als iemand iets naar mij stuurt via MSN messenger. en inderdaad, dan sluit NAV gewoon af. zwaar irritant.

ik hoop dat er in dit topic een concreet antwoord komt. wat mij betreft schoppen we dit onderwerp ff omhoog :-)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb dit probleem ook (op Win2k SP4 en WinXP SP2) en heb dus die protectie maar uitgezet; mijn firewall houdt het wel tegen en anders zit de firewall van Kerio er nog tussenin.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Hehe, eindelijk vind ik meer mensen die deze rare melding ook hebben! En op een hartstikke cleane pc, komt vers thuis van meneer Dell, ik snap er niks van! 1 gelukje: het is niet mijn eigen pc maar die van een vriendin. Alleen wordt ik er nu op aangekeken dat ik het niet kan oplossen :X

Ik heb het idee dat een re-install niet gaat werken zoals hierboven al gezegd. Iemand al een echte oplossing gevonden?

Mijn alternatief is om een andere virusscanner er op te mikken. Wie heeft een goede tip voor me wat ik, liefst een gratis scanner, zou kunnen gebruiken? Thanks!

• abusimbal
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 09:54:
Hehe, eindelijk vind ik meer mensen die deze rare melding ook hebben! En op een hartstikke cleane pc, komt vers thuis van meneer Dell, ik snap er niks van! 1 gelukje: het is niet mijn eigen pc maar die van een vriendin. Alleen wordt ik er nu op aangekeken dat ik het niet kan oplossen :X

Ik heb het idee dat een re-install niet gaat werken zoals hierboven al gezegd. Iemand al een echte oplossing gevonden?

Mijn alternatief is om een andere virusscanner er op te mikken. Wie heeft een goede tip voor me wat ik, liefst een gratis scanner, zou kunnen gebruiken? Thanks!
De enigste oplossing die ik nu gevonden heb is, die worm protectie uitschakelen.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
abusimbal schreef op zondag 06 maart 2005 @ 18:06:
[...]

De enigste oplossing die ik nu gevonden heb is, die worm protectie uitschakelen.
Dat had ik dus op de PC van mijn vriendin gedaan, waarna ik in [rml][ MSN] Bropia-varianten (handcuffs.pif)[/rml] kon gaan snuffelen. :/

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Had hetzelfde probleem hier: al die zogenaamde worm-/firewall 'beveiligings'-shit van Norton uitzetten was het enige dat hielp.
Waar ik me ook aan erger is dat je bij het installeren kon kiezen of je dat aan wilde of niet, en als je 'nee' had gekozen en een update had gedraaid, stond het toch aan :(

Hier ging het trouwens steeds fout als je een winXP pro pc 'op afstand' (lokaal netwerk) wilde overnemen met de standaard 'extern buroblad delen'-functie in XP: erg fijn dat vervolgens heel norton er geheel uitklapt, komt de beveiliging ook echt ten goede...NOT

Verwijderd

Wat is er mis met die regels toevoegen dan? Ik heb norton 2005 er sinds vanmiddag opstaan en kreeg daarnet dus problemen zoals beschreven in topicstart als ik edonkey aan wou zetten. Drie keer achter elkaar problemen vierde keer regel toegevoegd vanuit norton en edonkey draait als een zonnetje :/

Edit: Na een paar dagen ervaring. Het werkt als een trein zolang je de regels maar toevoegd in norton zelf. Als er zo'n popup opspringt krijg ik ten alle tijden die c++ error. Beetje goedkoop van die gasten |:(

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 23:38 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:46:
Wat is er mis met die regels toevoegen dan? Ik heb norton 2005 er sinds vanmiddag opstaan en kreeg daarnet dus problemen zoals beschreven in topicstart als ik edonkey aan wou zetten. Drie keer achter elkaar problemen vierde keer regel toegevoegd vanuit norton en edonkey draait als een zonnetje :/

Edit: Na een paar dagen ervaring. Het werkt als een trein zolang je de regels maar toevoegd in norton zelf. Als er zo'n popup opspringt krijg ik ten alle tijden die c++ error. Beetje goedkoop van die gasten |:(
Heb ook hetzelfde probleem. Misschien kan ik ook is proberen om een regel toe te voegen in norton voor msnmessenger. Hoe doe je dit of heeft het geen zin?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:39:
[...]

Heb ook hetzelfde probleem. Misschien kan ik ook is proberen om een regel toe te voegen in norton voor msnmessenger. Hoe doe je dit of heeft het geen zin?
Gewoon bij opties, wormprotectie en dan kun je daar rechts ergens de .exe van messenger in de toegestaane lijst zetten. Ik ben zelf weer over op 2002 (03 en 04 zaten te kloten aan me prullenbak werd ik helemaal gek van) omdat norton weer over iets anders begon te zaniken, ik weet niet eens meer wat. Ik was het in ieder geval zat! Ga eerst maar eens je software knap afmaken voordat je het op de markt gooid :Z

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2005 13:26 ]

Verwijderd

Ik hetzelfde probleem, alleen dan met Winword.exe iemand dit probleem ook?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ranabeugelen, dit heeft dus helemaal niets met het onderwerp van dit topic te maken (behalve dan het feit dat het met dezelfde programmeertaal en voor hetzelfde OS is gemaakt).

Open dus even een nieuw, eigen topic in Officesuites en -software, geef dan ook even wat meer informatie want met hetgeen je hier zegt kan niemand iets :)
Denk aan OS en Office versies en patchlevels, logboek entries (start - uitvoeren - eventvwr.msc), enige plugins in Word (bijv. Acrobat), etc.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.