[XP] Bestanden ontoegankelijk na herinstallatie*

Pagina: 1
Acties:

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-04 16:52
Ik heb vandaag wegens een aantal weizigingen in mijn systeem windows opnieuw moeten installeren.
ik denk niet dat de verdere configuratie van het systeem er erg toe doet maar waar het op neer komt is dat ik dus de nieuwe install over de oude heb heengegooid om zo niet al mijn muziek enz kwijt te raken die in mijn documenten staat.
evengoed kan ik er nu niet bij omdat ik geen toegang krijg tot die map waar het in staat, logischerwijs komt dit doordat die allemaal geregistreerd staan onder een vorige gebruikers account van de vorige install, hoe kan ik nu toch bij die bestanden komen en ze kopieren en vervolgens die mappen zelf weggooien zodat het geen onnodige ruimte inneemt op mijn systeem?

Adjust non olet, plerumque...

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:43
Heb je http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;q308421 al gezien? Ik pas ook even je topic titel aan, zodat het os tussen [] haken staat :).

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Zoek nog maar eens wat beter op 'take ownership'.
Verder heb je nu zelf ondervonden dat het veel handiger is om een aparte partitie te maken voor het opslaan van je eigen gegevens. Als je het OS opnieuw moet installeren blijft de datapartitie ongewijzigd.

{edit: leon1e was sneller}

[ Voor 8% gewijzigd door Henk007 op 13-11-2004 23:43 ]

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Je kan proberen in Veilige modus d'r in te komen en dan als Admin in te loggen.
Je kan natuurlijk ook proberen gewoon diezelfde username aan te maken en daarmee proberen bij je bestanden te geraken.
Het beste is altijd je bestanden buiten de windows of Documents and settings map te bewaren. Dan krijg je dit soort gezeik ook nooit. ;)

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-04 17:49
FireArrow schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 23:55:
Je kan natuurlijk ook proberen gewoon diezelfde username aan te maken en daarmee proberen bij je bestanden te geraken.
Dit is onmogelijk. WindowsXP heeft een ingebouwde beveiliging dat dit voorkomt omdat het ook voor kwaadwillige doeleinden kan worden gebruikt. Bij elke account wordt een uniek nummer aangemaakt, onafhankelijk van je gebruikersnaam, die de account indentificeert. Als je een nieuwe account maakt met dezelfde naam, is het toch een ander nummer. De nummers van de oude en nieuwe account komen dan niet overeen en WinXP geeft je nog steeds geen toegang tot je bestanden.