Apple wireless toetsenbord probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik heb op 02-02-2004 een Apple wireless toetsenbord gekocht dat 't na een tijdje niet meer deed. De toestenbord ging toen helemaal niet meer aan. Ik heb deze dus terug gebracht en na een week of 3 kreeg ik een nieuwe mee. Dit was trouwens in september. Nu 2 maanden later heb ik weer problemen met de toetsenbord. Het ledje gaat groen knipperen en na een paar seconden valt ie uit. Ik heb de batterijen gemeten en die zitten nog heel erg vol. Ik heb er ook andere batterijen in gedaan maar dat hielp niet.

Nu is mijn vraag of mede "Apple wireless toetsenbord" gebruikers ook zoiets hebben meegemaakt. En of de paar apple dealer medewerkers hier ook veel klachten over krijgt.

Ik zit nu voor de tweede keer zonder toetsenbord. Dit is niet handig als je de powerbook dicht heb en aan heb gesloten op een externe monitor. (Typ dit op mijn game PC)

[ Voor 13% gewijzigd door Alpha-sphere op 13-11-2004 23:15 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kapt ie er mee terwijl je bezig bent of als je PC een tijdje uit gestaan heeft? Dan kan hij namelijk ook gewoon z'n pairing kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Bigs schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 23:16:
Kapt ie er mee terwijl je bezig bent of als je PC een tijdje uit gestaan heeft? Dan kan hij namelijk ook gewoon z'n pairing kwijt zijn.
Hij kapt er gewoon mee tijdens het gebruik.
Ik heb de paring verwijderd en opnieuw gedaan. Even leek het erop dat ie toch weer normaal ging doen maar naeen paar sec disconnect ie weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
Dat het groene lampje niet meer aan is na een tijdje, is geen probleem. Ik heb sinds vorige week ook een Wireless setje en het groene lampje is bij mij tijdens gebruik ook continu uit. De enige keren dat dit lampje knippert is als ik hem weer aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb sinds gisteren ook een powerbook en daarbij een wireless tb. Maar af en toe blijft er een toets hangen, krijg je een hele rij met rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr en dan valt de verbinding weg etc. En pakt hij hem terug op...

Soms valt de verbinding ook gewoon weg, heel irritant.

Anoniem: 94757

dus bluetooth keyboard van apple is niet bepaald aan te raden???

• Alpha-sphere
Anoniem: 94757 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 21:45:
Hij doet het inmiddels weer gelukkig, na een paar keer de BT paaring te verwijderen en weer toe te voegen. Als ik weer een toetsenbord zou moeten halen dan zal ik voor de draad versie gaan. Voor mij is er eigenlijk overbodig om een BT toetsenbord te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Dat is wel erg kort de bocht, vind je ook niet? Het wireless setje werkt bij mij uitstekend, tot nog toe geen problemen mee gehad.

Er zijn altijd mensen die goede ervaringen hebben en mensen die slechte ervaringen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-07 10:40

Nietzman

Woei!

Hij werkt bij mij perfect, heb er nog nooit gedonder mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Ik heb nog nooit een draadloos toetsenboord terug gekregen moet ik zeggen. Ook geen draadloze muis trouwens. Wel eens in de zoveel tijd een gewone Pro muis.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aah oke, dan koop ik binnenkort dat Apple bluetooth keyboard, welke bluetooth muis is aan te raden voor de mac trouwens? (minimaal 2 knoppen en een scroll wheel)

groetjes,

Chris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Anoniem: 94757 schreef op zondag 21 november 2004 @ 12:16:
aah oke, dan koop ik binnenkort dat Apple bluetooth keyboard, welke bluetooth muis is aan te raden voor de mac trouwens? (minimaal 2 knoppen en een scroll wheel)

groetjes,

Chris.
Ik heb de volgende muis besteld: Microsoft Intellimouse Explorer for BlueTooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-07 06:33
http://www.macmice.com/themousebt.html heb je ook maar ik heb gehoord dat www.macintoys.nl niet zo goede ervaringen er mee heeft.

binnenkort komt er weer een nieuwe van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De Kensington Pilot Mouse - Bluetooth lijkt mij wel wat. Ik heb alleen nog geen (nederlandse) winkel kunnen vinden die ze verkoopt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb op de website van apple alleen een kleine versie hiervan kunnen vinden maar weet dus niet of deze een beetje aan de "te" kleine kant is. heb liever een normaal formaat muis denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-07 10:40

Nietzman

Woei!

De MX900 van Logitech doet het hier -op twee knopjes na- ook wel goed. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63378

Low-Fi schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:11:
http://www.macmice.com/themousebt.html heb je ook maar ik heb gehoord dat www.macintoys.nl niet zo goede ervaringen er mee heeft.
Deze heb ik zaterdag gekocht bij een Apple Centre. Ik dacht zelf aan een Apple bluetooth muis, omdat ik de alternatieven gewoon niet zo mooi vind [naast het witte toetsenbord en iPod + dock]. Toen toonden ze deze muis en het lijkt een Apple muis maar dan met extra rechterknop en scroll-wheel. Omdat ik dat wieltje af en toe toch mis (thuis en op het werk al heel lang een Logitech PS/2 muisje met wieltje gehad), leek mij dat de betere oplossing.

Maar helaas, de eerste ervaring is niet positief. Werkt mijn Apple wireless keyboard precies zo als het standaard-keyboard, de MacMice muis heeft duidelijk moeite met mijn geschuif en vliegt regelmatig te ver door. Op dezelfde grijze, stoffen muismat heeft de standaard Apple muis geen probleem. Wellicht moet ik de boel beter instellen (een langzamere 'tracking' instelling schijnt te helpen, maar dat vind ik niet lekker muizen) of gewoon een beetje wennen.

Het scroll-wheel werkt wel perfect :-)

edit:
Bij dat Apple Centre ook een dual-G5 met zowel een 23" als een 30" scherm aangesloten mogen aanschouwen... oei, da's groot! De Mac begon overigens flink te blazen als ik een grote foto van dpreview.com opende. Dat heb ik mijn G5 1.6 nog nooit horen doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 63378 op 22-11-2004 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft iemand ervaring met die kensington bluetooth muis (kleine editie) die ook wel te vinden is in de apple store??

• Croccifixio
Er is trouwens een firmware update uit voor de Bluetooth module, misschien dat deze update je problemen verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Ik heb de update ook al gedraaid, maar de laatste paar dagen is het erger geworden.

Het toetsenbord valt echt regelmatig weg, ik kan nog geen 10 zinnen typen of hij valt wel even weg of een toets blijft steken ... :(

Morgen maar eens apple bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Aangezien dit al het tweede exemplaar is, heb je al gekeken of het niet aan een externe factor ligt? Iets wat de ontvangst/ verzending verstoort of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Ik heb die van mij nog niet opgestuurd of iets, het wordt alleen maar erger , om de 2 zinnen. Morgen ga ik bellen. eruit met dat ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Nieuwe is verstuurd, oude wordt opgehaald.
Pagina: 1