A7V8X-MX Awdflash foutmelding: Can't Find System Bios' Hook

Pagina: 1
Acties:

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Beste mensen,

Ik heb al een redelijke tijd een probleem, namelijk mijn pc crasht soms (hij reboot dan) en hangt soms ineens vast (dus ook het geluid). Dit komt vaker voor in games, als in normaal gebruik. Ik heb al een andere videokaart geprobeerd, maar nogsteeds kwam het. Het is denk ik het mobo, een A7V8X-MX, met de eerste firmware erop. Ik hoor jullie denken, Firmware upgraden!! Maar nu komt het tweede probleem. Ik heb netjes een floppy bootable gemaakt en er AFLASH op gezet, maar als ik dan AFLASH open vanuit een boot van de floppy, krijg ik deze error: ERROR! Can't Find System Bios' Hook. Ook heb ik een andere manier geprobeerd, de AWDFLASH manier, een ingebouwde BIOS-updater, maar voordat het Windows-XP logo komt willen mijn F-toetsen niet, en kan ik dus geen Alt+F5 indrukken.. Heeft iemand een oplossing voor mij? Bedankt.

Specs: AMD Athlon XP 2400+ / 512MB Kingston PC3200 / 80 Gig Western Digital 7200RPM 8MB / Sapphere Ati Radeon 9600 PRO 256MB / Aopen 280W/ Nec 3500AG / Aopen 52x32x52x

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 04:59 ]

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Asus heeft sowieso een flash methode voor in windows, die heb ik zelf bij 3 verschillende borden al gebruikt, heeft voor mij nog nooit problemen opgeleverd (ben een enigszins trouwe asus klant ;) ).
Dat crashen en rebooten doet mij overigens meer aan RAM geheugen denken, draai eens memtest en kijk of er errors zijn...

Bios flashen bij een onstabiele pc is wmb namelijk een laatste redmiddel, je wilt niet dat ie dan toevallig gaat vastlopen..

[ Voor 17% gewijzigd door Paitor op 13-11-2004 23:01 ]

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• sjukke
Paitor schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 23:00:
Asus heeft sowieso een flash methode voor in windows, die heb ik zelf bij 3 verschillende borden al gebruikt, heeft voor mij nog nooit problemen opgeleverd (ben een enigszins trouwe asus klant ;) ).
Dat crashen en rebooten doet mij overigens meer aan RAM geheugen denken, draai eens memtest en kijk of er errors zijn...
Weet je misschien waar ik die kan vinden? Ik heb me lam gezocht op de Asus site, en kon alleen deze 2 manieren vinden. Memtest zal ik zo is draaien, maar ik had zelf nog niet aan het geheugen gedacht ;)

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:40
Die foutmelding heb ik ook gehad met mijn Asus-bord toen ik bios wilde flashen. Ik moest in de bios gaan en dan default-settings laden. Daarna kon ik gewoon flashen.

Ps. Is je 280w voeding echt 280w of is dat piekvermogen. Probeer anders ook eens een zwaardere voeding (real 350-400w). Heb je wel genoeg airflow in je kast anders kan het ook een temp probleem zijn. Speel eens wat spellen met je kast open. Als alles dan wel goed doorloopt moet je wat case-fans inbouwen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt :)

Die foutmelding betekent dat de flasher de BIOS chip niet kan vinden zegmaar B) Je gebruikt dus een oude of een buggy versie van de flasher. Download de nieuwste van de nieuwste of probeer de een na de nieuwste als je reeds de nieuwste gebruikt. Alternatief is natuurlijk ook om Asus' Windows-based flashtool te gebruiken.

• sjukke
Bedankt, het is gelukt! Nu maar hopen dat er geen Reboot/Hang meer komt ;)
Pagina: 1