[ASP.NET 2.0 beta (Whidbey)] Loginname probleem

Pagina: 1
Acties:

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05 21:53
Ik heb een login pagina gemaakt in asp.net 2.0 beta. Als iemand is ingelogd, kan ik zijn loginnaam met de loginname control laten zien op een website met:

<asp:LoginName id="lnUser" runat="server"/>

Maar hoe kan ik de loginnaam in een variabel plaatsen? Ik heb gezocht op google en msdn, maar niks kunnen vinden. Er is natuurlijk nog niet veel te vinden omdat asp.net 2.0 in beta is. Misschien dat iemand anders weet hoe ik de loginname in een variabel kan plaatsen?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:36
Ik weet niet of het in .NET2.0 geheel anders zal zijn zoals dat het nu is, maar kan je niet met
code:
1
System.Threading.Thread.CurrentPrincipal.Identy.Name

De naam achterhalen?
(Althans, daar wordt het dus het Principal object in bewaard, en kan je de naam verkrijgen.)

https://fgheysels.github.io/

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05 21:53
whoami schreef op zondag 14 november 2004 @ 10:49:
Ik weet niet of het in .NET2.0 geheel anders zal zijn zoals dat het nu is, maar kan je niet met
code:
1
System.Threading.Thread.CurrentPrincipal.Identy.Name

De naam achterhalen?
(Althans, daar wordt het dus het Principal object in bewaard, en kan je de naam verkrijgen.)
Na veel googelen en websites doorspitten, ben ik er al achter gekomen:
ASP.NET:
1
Membership.GetUser.UserName

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com