Toon posts:

ATI Radeon 9800AIW Wel beeld opnemen kan geen geluid opnemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet beste mensen,

Ik heb al een paar weekjes een ATI Radeon 9800se AIW kaartje.
Het was eigenlijk primair bedoeld om oude Video8 bandjes om te zetten naar digitaal, (VCD, DivX Xvid dvd etc..).
Afspelen werkt prima.. beeldopnemen ook alleen wil het geluid niet meewerken.
Wanneer ik gewoon Video8 draai heb ik wel gewoon beeld en geluid, alleen als ik wil opnemen (naar hardeschijf naar avi,mpg..formmaat) dan neemt die alleen beeld op en geen geluid.
Ik heb al alle encoders(?) gebruikt die in het lijstje staan geprobeerd inclusief Ati`s audio encoder, maar het werkt niet.
Ik wil dus analoog beeld en geluid tegelijker tijd opnemen in 1 filmpje in VCD, mpeg of avi formaat.

Ik dacht eerst dat het aan mijn onboard geluidskaart lag dus die heb ik vervangen voor een Soundblaster Audigy 2 ZS maar het werkt nog steeds niet.
En toen d8 ik het ligt misschien aan SP2 dus ik alles format en en winxp weer geinstalleerd met alleen SP1 + updates en het werkte nog steeds niet :'( :'( :'(
Wat moet ik doen ?

Systeem:

Winxp pro SP1
AMD Sempron 2500+(166x10.5 @ 200x10.5)
512 MB DDR 3200
250GB Hitachi Deskstar IDE
ATI Radeon 9800se AIW
Soundblaster Audigiy 2 ZS

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
/e/ Ik weet het, lezen ....
Het kabeltje dat van je videokaart naar de line in van je geluidskaart moet zit toch in?
Dat is het enige wat je moet doen, verder instellen in de software dat de input van de line-in komt en klaar.
Als je geluid hebt tijdens het tv kijken moet je denk ik ook geluid hebben bij het opnemen.
Ik had een AIW 9800se maar heb het ding verkocht aangezien ik toch alleen 3d nodig had. :)
Worstel anders eens door alle faq over je kaart.

[ Voor 4% gewijzigd door peke op 13-11-2004 23:52 ]