Toon posts:

Mmore 90min + Nero: Overburn wil niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb een probleem.

Ik heb een CD brander, daarmee moet ik bestanden van 770MB (verschilt) branden, dat kan alleen op 800MB of grotere CD's, ik heb dus een spindle gehaalt met 25 cd's van MMORE CD-R90, 90 minuten en 800 MB dus.

Ik heb het brandprogramma NERO 6.6.0.1 OEM Enterprise Editition.

Ik heb overburn aangezet, werkte niet, zelfs niet als ik het hoger zette dan de cd was.

Hoe brand ik een CD hierop, ligt het aan het programma oid?

Please help me.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:54

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Misschien is Nero niet compatible met dit formaat, of misschien nog erger (onhandiger) je brander kan ze niet aan.
Welk type brander heb je?
En heb je het al in de specs opgezocht?

[ Voor 24% gewijzigd door bartvl op 13-11-2004 21:10 ]

Life is not about specs, it is about joy!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:43

Nik

Denk dat je brander het gewoon niet aan kan? Het heeft toch te maken met dichtheid waarmee hij schrijft? Of zie ik dat verkeerd?

En ohja, wat voor bestanden zijn het? Kun je ze niet gewoon even inpakken zodat 'ie er nét wel op past?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je specs?

Ik heb trouwens een LITE-ON LTR 52327S (zo staat het in mijn nero)

Ik heb nu 2 versies van nero geprobeert, is las op een duitse site dat hun CD's mogelijk niet op bepaalde versies van NERO werkte omdat er een bug in de overburn zat. Maar daarnaast, welke programma('s) kan ik dan proberen??

Verwijderd

Topicstarter
proller schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 21:13:
Denk dat je brander het gewoon niet aan kan? Het heeft toch te maken met dichtheid waarmee hij schrijft? Of zie ik dat verkeerd?

En ohja, wat voor bestanden zijn het? Kun je ze niet gewoon even inpakken zodat 'ie er nét wel op past?
Ach ja, er zijn er nog 3 of 4 in huis, 2 daarvan deden het sowiso ook niet met die versie van NERO, ik kan het bij die andere nog wel even proberen.

Verwijderd

Je moet met Disc@Once branden voor overburn

Verwijderd

Topicstarter
ook dat doet ie niet

Verwijderd

Probeer eens een nieuwere firmware: http://www.liteonit.com/O...52QS0E58&Model=LTR-52327S

Verwijderd

Topicstarter
Ook daar doet ie het niet mee

Verwijderd

Topicstarter
Iemand, please? Misschien iemand die het wel kan, dat die even zijn/haar burnprogramma of versie post, zodat ik het daarmee kan proberen??

Verwijderd

Met die LiteOn kun je zelfs 100min schijfjes branden (ik heb nl. ook een LiteOn LTR52xxxx)...

Je moet wel overburn inschakelen, handmatig de capaciteit invullen en disk at once branden.
Zie ook: Verwijderd in "Welke DVD Writer kan 90 minuten (of meer..."

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 11:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 11:08:
Met die LiteOn kun je zelfs 100min schijfjes branden (ik heb nl. ook een LiteOn LTR52xxxx)...

Je moet wel overburn inschakelen, handmatig de capaciteit invullen en disk at once branden.
Zie ook: Verwijderd in "Welke DVD Writer kan 90 minuten (of meer..."
Ik heb overburn aangezet, werkte niet, zelfs niet als ik het hoger zette dan de cd was
Werkte dus ook niet.. maar welke versie Nero hebben jullie? Ik lag dat een aantal het niet goed deden, misschien de 2 versies die ik gebruikt heb ook niet.

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Bij Nero moet je zelf aangeven hoeveel MB op een CD wordt geschreven. Hij detecteert niet automatisch.. bij mij niet althans.

File- Preference en daar kun je die tijd veranderen.

Lucky Goldstar

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 11:14:
[...]
Werkte dus ook niet.. maar welke versie Nero hebben jullie? Ik lag dat een aantal het niet goed deden, misschien de 2 versies die ik gebruikt heb ook niet.
Ik overburn al een aantal jaar, dus dat is dan vér voor versie 6.3.1.15 die ik nu gebruik en 6.6.0.1 die op dit moment online staat ;)

Welke melding krijg je als je probeert te overburnen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 11:33 ]

• keken
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:48
Je hebt ook bij de eigenschappen voor de specifieke cd (dus waar je ook de naam etc invult) disc-at-once ingeschakeld?

Verwijderd

Ook geen multisessie?

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 20:54:
Hey, ik heb een probleem.

Ik heb een CD brander, daarmee moet ik bestanden van 770MB (verschilt) branden, dat kan alleen op 800MB of grotere CD's, ik heb dus een spindle gehaalt met 25 cd's van MMORE CD-R90, 90 minuten en 800 MB dus.

Ik heb het brandprogramma NERO 6.6.0.1 OEM Enterprise Editition.

Ik heb overburn aangezet, werkte niet, zelfs niet als ik het hoger zette dan de cd was.

Hoe brand ik een CD hierop, ligt het aan het programma oid?

Please help me.
Er zit een bug in versie 6.6.0.1 waardoor overburnen niet mogelijk is.
Dit werd intussen bevestigd door Ahead.
Hier meer info:
http://www.cdrlabs.com/phpBB/viewtopic.php?t=18073

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Probeer het eens met het freeware tooltje BurnAtOnce. Dan kun je meteen zien of het aan Nero of aan de brander ligt.
Pagina: 1