Toon posts:

XP installatie ziet S-ATA schijf niet, DOS wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Vandaag ben ik de trotse eigenaar geworden van een mooi systeempje. Te weten Athlon 64 3500+, Asus A8V Deluxe en een Hitachi 250Gb harddisk. Ik heb alleen het volgende probleem, ik krijg XP niet geinstalleerd, omdat het installatieprogramma geen vaste schijven kan ontdekken.

In het bios is de schijf wel bekend, met good old MS Dos heb ik een partitie aangemaakt en geformateerd, maar XP wil de S-ATA schijf maar niet zien. Heb ik ergens nog een domme fout gemaakt? Moet de brander en cd-rom soms op secondary IDE ofzo?

(Edit) Owkee, dit keer mijn fout. Ik had eerst even verder moeten kijken voordat ik dit in alle haast plaatste. Komt omdat ik nog met de HCC beurs in mn hoofd zit en snel wil genieten. Excuses!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 19:40 ]

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Heb je in schijfbeheer de hardeschijf wel geinitialiseerd ?

And this !! Is to go even further beyond!!!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kijk op de cd van je mobo of er een tooltje staat om een driver diskette te maken. Daarme XP installen en op F8 F6 :+ drukken in het begin. Dan zou het moeten lukken.

[ Voor 17% gewijzigd door fsfikke op 13-11-2004 20:42 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
lamko schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 19:39:
Heb je in schijfbeheer de hardeschijf wel geinitialiseerd ?
Ik las net dat je de drivers via flop bij XP bekend moet maken met F6. Dat ga ik maar eens proberen.

Verwijderd

Niet f8 maar f6. Dan volgt tijdens de installatie de vraag om de driver diskette er in te doen.

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Ik meende dat het om een 2e schijf er bij in hangen ging

voor een nieuwe installatie moet je inderdaad een diskette gebruiken

And this !! Is to go even further beyond!!!

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt. Op de cd-rom stond een MakeDisc.exe en die heeft een mooie driver diskette aangemaakt. Weer wat geleerd. ;-)

Nogmaals excuses voor de iets te snelle vraagstelling.
Pagina: 1